mart Posted 14 januari 2014 Report Share Posted 14 januari 2014 ik heb een kleine tripath amp in de studiekamer. met een voeding ter grootte van een luciferdoosje van 2A. Nu lees ik wel dat het uitmaakt als ik daar een andere voeding bij doe. Maar welke dan? is het gek om bij een schakelende versterker een lineaire voeding te zetten? Mart Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 14 januari 2014 Report Share Posted 14 januari 2014 Nee, veel dac's en andere digitale apparaten gaan van een lineaire voeding beter klinken (mits ze voor muziekweergave gebruikt worden tenminste). Zo heb ik een batterijvoeding voor het USB 2 kaartje van Pink Faun gemaakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 14 januari 2014 Report Share Posted 14 januari 2014 Mart tripath heeft maar 220 uf op zitten soldeer er in een van 2200 uf er bij en kratje bier heeft leuke modificatie Link to comment Share on other sites More sharing options...
mart Posted 14 januari 2014 Author Report Share Posted 14 januari 2014 Dank Hans voor je reactie. Ik ben niet zo handig in zelf dingen maken. Ik kan nog wel een lineaire van een schakelende voeding onderscheiden als ik de binnenkant kan zien. Maar wat is wijsheid voor een versterkertje van een paar tientjes (smsl sa 36a). is elke lineaire voeding beter? zou dit iets zijn? http://www.marktplaats.nl/a/doe-het-zelf-en-verbouw/alarmsystemen/m760925753-aritech-voeding-12v-2ah.html?c=a2384ef0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lr mart Link to comment Share on other sites More sharing options...
mart Posted 14 januari 2014 Author Report Share Posted 14 januari 2014 Mart tripath heeft maar 220 uf op zitten soldeer er in een van 2200 uf er bij en kratje bier heeft leuke modificatie begrijp ik hieruit dat een andere condensator al wonderen doet? ik kan trouwens niet solderen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 14 januari 2014 Report Share Posted 14 januari 2014 Ik neem aan dat jij de ovale plastice tripath hebt Link to comment Share on other sites More sharing options...
mart Posted 14 januari 2014 Author Report Share Posted 14 januari 2014 deze Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 14 januari 2014 Report Share Posted 14 januari 2014 Ik denk niet dat het veel uitmaakt ,mart het is maar 2 maal 8 watt Link to comment Share on other sites More sharing options...
r.a.v.o.n Posted 15 januari 2014 Report Share Posted 15 januari 2014 ik heb een kleine tripath amp in de studiekamer. met een voeding ter grootte van een luciferdoosje van 2A. Nu lees ik wel dat het uitmaakt als ik daar een andere voeding bij doe. Maar welke dan? is het gek om bij een schakelende versterker een lineaire voeding te zetten? Mart Als de voeding het niet trekt ga je dat vanzelf horen, dat kun je niet missen. Ik heb bij die TA-2020 destijds een 13,8V 3A gestabiliseerde voeding gekocht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mart Posted 15 januari 2014 Author Report Share Posted 15 januari 2014 OK ik denk dat ik het toch ga proberen. ziet iemand iets leuks op marktplaats of ergens anders wat niet te duur is dan hou ik me aanbevolen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
r.a.v.o.n Posted 15 januari 2014 Report Share Posted 15 januari 2014 PS1303 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 15 januari 2014 Report Share Posted 15 januari 2014 PS1303 Dit product is tijdelijk niet leverbaar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mart Posted 15 januari 2014 Author Report Share Posted 15 januari 2014 tjee, ik ben niet de enige... zie hier. Alleen snap ik de helft er niet van. Link to comment Share on other sites More sharing options...
r.a.v.o.n Posted 15 januari 2014 Report Share Posted 15 januari 2014 Dit product is tijdelijk niet leverbaar. Het ging mij om het type. Er zijn meer leveranciers van dat type voeding. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mart Posted 15 januari 2014 Author Report Share Posted 15 januari 2014 ok ik heb een velleman ps1303 voeding gevonden op Marktplaats. ik zal laten weten hoe ik het ervaar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mart Posted 16 januari 2014 Author Report Share Posted 16 januari 2014 Ja, verschil is best wel waarneembaar! geluid heeft meer body, klinkt minder iel, steviger, voller. En dat is op kleine Q-acoustics speakers. Ik denk dat het met grotere systemen nog hoorbaarder zal zijn. En dat zo koud uit de doos! voeding is nieuw,moet die nog inspelen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts