Jump to content

Welke Voeding Voor Een Klasse D Versterker

mart
 Share

Recommended Posts

ik heb een kleine tripath amp in de studiekamer. met een voeding ter grootte van een luciferdoosje van 2A.

Nu lees ik wel dat het uitmaakt als ik daar een andere voeding bij doe. Maar welke dan?

is het gek om bij een schakelende versterker een lineaire voeding te zetten?

Mart

Dank Hans voor je reactie. Ik ben niet zo handig in zelf dingen maken. Ik kan nog wel een lineaire van een schakelende voeding onderscheiden als ik de binnenkant kan zien. Maar wat is wijsheid voor een versterkertje van een paar tientjes (smsl sa 36a). is elke lineaire voeding beter?

zou dit iets zijn? http://www.marktplaats.nl/a/doe-het-zelf-en-verbouw/alarmsystemen/m760925753-aritech-voeding-12v-2ah.html?c=a2384ef0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lr

mart

ik heb een kleine tripath amp in de studiekamer. met een voeding ter grootte van een luciferdoosje van 2A.

Nu lees ik wel dat het uitmaakt als ik daar een andere voeding bij doe. Maar welke dan?

is het gek om bij een schakelende versterker een lineaire voeding te zetten?

Mart

Als de voeding het niet trekt ga je dat vanzelf horen, dat kun je niet missen. 

Ik heb bij die TA-2020 destijds een 13,8V 3A gestabiliseerde voeding gekocht. 

Ja, verschil is best wel waarneembaar! geluid heeft meer body, klinkt minder iel, steviger, voller. En dat is op kleine Q-acoustics speakers. Ik denk dat het met grotere systemen nog hoorbaarder zal zijn.

En dat zo koud uit de doos! voeding is nieuw,moet die nog inspelen?