Jump to content

Aos

Duck-Twacy
 Share

Recommended Posts

Dat is weer een gevolg van het bezoek bij Hans . Maar ik heb altijd wel eens een sub willen uitproberen, in eerste instantie puur voor de gein Peter. Er een lenen is me nog niet gelukt. Als ik de verhalen lees past bij hifi het best een gesloten subwoofer. Wat zou jij adviseren?

Edited by carl

Dat is weer een gevolg van het bezoek bij Hans . Maar ik heb altijd wel eens een sub willen uitproberen, in eerste instantie puur voor de gein Peter. Er een lenen is me nog niet gelukt. Als ik de verhalen lees past bij hifi het best een gesloten subwoofer. Wat zou jij adviseren?

I.d.d. een gesloten sub. Maar het blijft best complexe materie. Het kan heel erg goed klinken maar aan wat ik echt goed vond zat toch echt een uitgebreide DSP en was een multisub systeem. Probleem blijft gewoon dat je met het onderste octaaf van 30Hz - 60Hz met heel veel kamer ellende te maken krijgt die je moet gaan temmen om het aangenaam te krijgen. Aktief (DSP) of passief (bas absorbers) of beide. Zomaar een losse sub bijplaatsen geeft ook wel de indruk van meer laag maar dat is het dan ook. Heb dat een tijdje gehad maar vond het uiteindelijk ook vermoeiend en ben er weer van afgestapt. Er zijn maar weinig ruimtes die van nature prettig akoestisch met het laag omgaan. Marc (Mumsoft) is daar b.v. mee gezegend.

Daar heb ik in mijn oude ruimte navraag na gedaan. Het geld maar aan de zolder uitgegeven. Kleinere speakers voldoen in oude ruimte prima.

Edited by carl

Een sub bouwen is een kunst, een sub mag je ook niet horen, en vooral geen dsp  wordt slanker van.

De enigste die mij kon bekoren was celestion,er was geen overgang verschil merkbaar.

En dsp tast het geluid aan, dat moet je al helemaal niet gebruiken.

Mvg wol

Dat het het geluid aantast is ook de bedoeling...