Jump to content

I Pad Als Nas

carl
 Share

Recommended Posts

Een maat voor de opslag capaciteit. Een TB == Terra Byte = 1000 GB (Gigabyte). Dat is de hoeveel data die je kunt opslaan. Voor het opslaan van een beetje muziek collectie in hoge kwaliteit (Flac, Alac, wav) heb je toch wel minimaal 1 TB nodig.

Een iPad is niet bedoeld om grote hoeveelheden data op te slaan.

Op een I pad kun je maximaal 64 GB kwijt. Dan heb je de allerduurste versie. Zonde van het geld. De standaard I pad heeft 16 GB geheugen.

Ik schat dat een gewone CD geript in FLAC of ALAC ongeveer 0.5 GB in beslag neemt. Op de standaard I Pad dus max 32 CD's.

Zou ik dus nooit doen. Ikzelf gebruik een laptop voor opslag. Daar zit een 300 GB schijf in, dus ca 600 CD's. Als je dat niet genoeg vindt, moet je inderdaad naar TB schijven gaan.

Overigens is het niet Terrabyte, maar Terabyte. Typefoutje van Pjotr, denk ik.

Groet,

Leobus

En als de muziek collectie nu door het hele huis beschikbaar komt met een NAS? Op je iPad/iPhone/iPod etc.

De fotocollectie staat hier ook voor een groot gedeelte op de NAS en mijn vrouw vindt dat reuze handig. Zo'n NAS is niets meer dan data opslag en daar kun je veel meer opzetten dan alleen muziek.

Eigenlijk moet je het zo zien: Je iPad is het bedieningspaneel en de NAS het opslag middel voor wat niet meer op je iPad past.

Die Nas kan ook in de kelder staan. Je hoeft alleen een netwerkkabel naar je set te trekken. Alhoewel draadloos vaak ook werkt.

In je set komt dan een PC met dac of streamer. Met je iPad kun je dan de muziek kiezen. Deze dient dan eigenlijk als luxe afstandsbediening van de PC of streamer.

Kom een keer aan, dan zal ik je hier laten zien hoe het werkt.

:)

Ik ga van je uitnodiging gebruik maken Hans. Is in ieder geval leuk om het eens te bekijken. Ik mail je van de week.

Ik ben deze week van woensdag tot vrijdag voor m'n werk in Frankrijk. Antwoord kan dus wat langer duren.

:)

carl,

Wat Hans hier beschrijft, heb je hier al een keer gezien. Computer met DAC en Ipad om de boel te bedienen.

Groet,

Leobus

Ja Leo, maar ik was toen met name geinteresseerd in je prachtige LS. Is daarom niet beklijfd. Los daarvan heb ik nu veel meer gerichte vragen. Ga ook naar de AZ show om er naar te kijken. Volgens mij kan je een Cyrus streamer combineren met een Cyrus cd loopwerk. Blijft er ook wat ruimte over voor een nog mooiere phonotrap. Dat is toch wel mijn handicap, dat als het er uiteindelijk op aankomt ik toch kies voor investeringen in het analoge domein.