Jongensdroom Posted 2 februari 2014 Report Share Posted 2 februari 2014 Zelfbouw kabels. Het is gelukt een nieuw topic te openen. Ik zou het graag zelfbouw kabels noemen. Is het mogelijk dat de teksten hierover overgezet worden vanuit "audiofiele dag" naar dit nieuwe topic? Bij voorbaat hartelijk dank. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 2 februari 2014 Author Report Share Posted 2 februari 2014 Eindelijk een nuttig advies van Jongensdroom! Nee, jij trekt volle zalen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 2 februari 2014 Report Share Posted 2 februari 2014 http://www.audio-creative.nl/audio-creative/audio-creative-airforce-0-4-diy-interlink/#comment-6904 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 2 februari 2014 Author Report Share Posted 2 februari 2014 http://www.audio-creative.nl/audio-creative/audio-creative-airforce-0-4-diy-interlink/#comment-6904 Ik sta al bij de vragenstellers. Bedankt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 2 februari 2014 Report Share Posted 2 februari 2014 Nee, jij trekt volle zalen.Lamme arm en een emmmer vol ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 3 februari 2014 Report Share Posted 3 februari 2014 Lamme arm en een emmmer vol ... Waar slaat dit op? Ter info: de eerste post van Jongensdroom had oorspronkelijk als inhoud: "Test". Dat was het eerste zinvolle advies van Jongensdroom aan de forummers! Ik complimenteerde hem daarmee van harte. Nu komen Jongensdroom en Ruud weer met de van hen bekende onzin. Jammer, hoor... Overigens het volgende: Pogingen om de weergavekwaliteit van audio te verbeteren met behulp van zelfgebouwde (?) kabels zijn onzinnig. De in de normale handel voor normale prijzen verkrijgbare kabels en stekkers zijn van dusdanig goede kwaliteit, dat zij geen afbreuk doen aan zelfs de beste weergaveketen. Zulke pogingen zijn zelfbedrog: de wens om met indrukwekkende doch rationeel niet verklaarbare en niet meetbare, niet controleerbare middelen verbeteringen te veroorzaken zonder de werkelijke oorzaken te verhelpen. Voodoo, dus. Magie, als 't ware. Gehakt, zo men wil. Zelfbedrog, logisch gezien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 3 februari 2014 Author Report Share Posted 3 februari 2014 Beste Spido, Sommige van mijn reacties kun je samenvoegen tot een bepaald genre. Ik neem de vrijheid om op te merken, dat uit jouw reacties blijkt dat je onbekend met dit genre. Als je geïnteresseerd bent, zou je eens kunnen kijken op b.v. Wikipedia. Je treft het aan onder het hoofdstuk HUMOR. Er bestaan mensen op de wereld die zo nu en dan eens willen lachen. Lachen heeft een zeer positieve uitwerking op het lichaam. Helaas is die uitwerking niet in meetcijfers uit te drukken. Bij Teleac kun je een cursus "Lachen is gezond" volgen. Met vriendelijke groet, Wil Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 3 februari 2014 Report Share Posted 3 februari 2014 Beste Spido, Sommige van mijn reacties kun je samenvoegen tot een bepaald genre. Ik neem de vrijheid om op te merken, dat uit jouw reacties blijkt dat je onbekend met dit genre. Als je geïnteresseerd bent, zou je eens kunnen kijken op b.v. Wikipedia. Je treft het aan onder het hoofdstuk HUMOR. Er bestaan mensen op de wereld die zo nu en dan eens willen lachen. Lachen heeft een zeer positieve uitwerking op het lichaam. Helaas is die uitwerking niet in meetcijfers uit te drukken. Bij Teleac kun je een cursus "Lachen is gezond" volgen. Met vriendelijke groet, Wil Beste Jongensdroom (zich thans verschuilende achter het pseudoniem "Wil"), Je zou eigenlijk moeten weten hoe ik soms zit te schuddebuiken van het lachen om al die baarlijke onzin van jou! Om de "worst case" combinatie van jouw luidsprekers en akoestiek, bijvoorbeeld. En dan interessant doen over krankjorume kabels en superprijzige stekkers... Net alsof dàt de zaak zou kunnen verbeteren! Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 3 februari 2014 Report Share Posted 3 februari 2014 Een beetje jammer dat er zo min over wordt gedaan als iemand ook werkelijk eens wat zelf uitprobeert en niet klakkeloos de reeds bekende paden wil bewandelen. Tuurlijk hoef je het niet zelf ook te proberen maar iets meer respect zou toch wel netjes zijn. Aan de andere kant zou je er ook nog iets van kunnen opsteken en werkt het geweldig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 3 februari 2014 Report Share Posted 3 februari 2014 Beste Jongensdroom (zich thans verschuilende achter het pseudoniem "Wil"), Je zou eigenlijk moeten weten hoe ik soms zit te schuddebuiken van het lachen om al die baarlijke onzin van jou! Om de "worst case" combinatie van jouw luidsprekers en akoestiek, bijvoorbeeld. En dan interessant doen over krankjorume kabels en superprijzige stekkers... Net alsof dàt de zaak zou kunnen verbeteren! Zucht..... zit je alwéér verkeerd..?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 3 februari 2014 Report Share Posted 3 februari 2014 Hoi Jongensdroom. Ík heb hier wat meters UTP van het merk Belden staan. A.s. zondag meebrengen.?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 3 februari 2014 Author Report Share Posted 3 februari 2014 Hoi Jongensdroom. Ík heb hier wat meters UTP van het merk Belden staan. A.s. zondag meebrengen.?? Heel graag Hans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 3 februari 2014 Author Report Share Posted 3 februari 2014 Beste Jongensdroom (zich thans verschuilende achter het pseudoniem "Wil"), Je zou eigenlijk moeten weten hoe ik soms zit te schuddebuiken van het lachen om al die baarlijke onzin van jou! Om de "worst case" combinatie van jouw luidsprekers en akoestiek, bijvoorbeeld. En dan interessant doen over krankjorume kabels en superprijzige stekkers... Net alsof dàt de zaak zou kunnen verbeteren! Beste Spido, Met plezier heb ik gelezen dat je regelmatig moet lachen. Zoals eerder gezegd: lachen is gezond. Om jouw posts moet ik ook regelmatig lachen. Op deze manier hebben we toch nog wat aan elkaar. Best knap van mij, om uit twee negatieve zaken iets positiefs te kristaliseren (dit is b.v. zo'n grapje). Met vriendelijke groet, Pieter de Tweeter Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 4 februari 2014 Report Share Posted 4 februari 2014 spido ,dan verkoop jouw beste vriend v/d hul ook kabel voor totale onzinnige prijzen Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 4 februari 2014 Report Share Posted 4 februari 2014 Kan best zijn Wol, maar de goedkoopste vdHul ls-kabel is meteen de beste voor 5 euro p.m. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 4 februari 2014 Author Report Share Posted 4 februari 2014 Kan best zijn Wol, maar de goedkoopste vdHul ls-kabel is meteen de beste voor 5 euro p.m. Goedkoop? 5 euro per minuut is juist hartstikke duur. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 4 februari 2014 Report Share Posted 4 februari 2014 Goedkoop? 5 euro per minuut is juist hartstikke duur. Jongensdroom, ik lees in je profiel dat je van schaken houdt. Heb je nog wel genoeg vrienden hiervoor? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 4 februari 2014 Author Report Share Posted 4 februari 2014 Jongensdroom, ik lees in je profiel dat je van schaken houdt. Heb je nog wel genoeg vrienden hiervoor? Ik ben een graag gezien lid van een schaakvereniging en een veel gevraagde gast op feesten en partijen. Anders nog iets? Een inhoudelijke reactie bijvoorbeeld? Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 5 februari 2014 Report Share Posted 5 februari 2014 Goedkoop? 5 euro per minuut is juist hartstikke duur. Ontzettend duur, inderdaad!Kwisnie dat je 500m nodig had. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 5 februari 2014 Report Share Posted 5 februari 2014 Ik ben een graag gezien lid van een schaakvereniging en een veel gevraagde gast op feesten en partijen. Anders nog iets? Een inhoudelijke reactie bijvoorbeeld? Net zo inhoudelijk als de rest hier? Okee, zelfbouwkabels dan. Heb ik niet, heb wel de standaardstroomkabels van mijn versterker, voeding, cd speler en draaitafel vervangen door degelijke kabels en stekkers. Kabel tussen stekkerblok en stopcontact is een hele dikke, kunnen twee masmachines aan. (30A). Kabels in de stekkers en contactdozen zijn gesoldeerd ipv geschroefd. Geen fietslampjessnoer meer te vinden hier. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 5 februari 2014 Report Share Posted 5 februari 2014 Kabels in de stekkers en contactdozen zijn gesoldeerd ipv geschroefd. Ik weet niet of dat nu zo verstandig veilig is. Volgens mij is dat niet toegestaan in een huis installatie. Een krimp / klem verbinding is een directe verbinding. Het tin in de gesoldeerde verbinding zal niet de zelfde vermogen kunnen hebben als het koper. Wordt er een hoger vermogen gevraagd dan zal de tin dus al eerste opwarmen en mogelijk daar dus los laten. Lijkt me niet echt wenselijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 5 februari 2014 Report Share Posted 5 februari 2014 Ik weet niet of dat nu zo verstandig veilig is. Volgens mij is dat niet toegestaan in een huis installatie. Een krimp / klem verbinding is een directe verbinding. Het tin in de gesoldeerde verbinding zal niet de zelfde vermogen kunnen hebben als het koper. Wordt er een hoger vermogen gevraagd dan zal de tin dus al eerste opwarmen en mogelijk daar dus los laten. Lijkt me niet echt wenselijk. Er is nog nooit iets mee gebeurd, heb ik nu geluk of loopt er geen stroom genoeg om het op te warmen? Heb wel eens een breukje gehad in een stofzuigerkabel. Dat werd pas heet. Komt omdat er veel stroom door een heel dun draadje moet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 5 februari 2014 Report Share Posted 5 februari 2014 Even ter aanvulling nog, ik heb mede voor solderen gekozen omdat ik een keer bijna brand had door een slecht geschroefde stekker aan een boiler. Gangkast stond vol rook en stekker en stopcontact waren compleet gesmolten. Gelukkig waren de stoppen op tijd gesprongen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 5 februari 2014 Author Report Share Posted 5 februari 2014 Er is nog nooit iets mee gebeurd, heb ik nu geluk of loopt er geen stroom genoeg om het op te warmen? Ik ben nog nooit verdronken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 5 februari 2014 Report Share Posted 5 februari 2014 On-topic hoe is het met de kabels ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts