WanFie Posted 3 februari 2014 Report Share Posted 3 februari 2014 Dat is dus a.s. weekend 8 en 9 februari. http://www.audioshowalkmaar.nl/#welkom Ik ben er zondag. Wie gaat er ook naar toe..?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 3 februari 2014 Report Share Posted 3 februari 2014 Dan ga ik zaterdag maar een kijkje nemen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 3 februari 2014 Report Share Posted 3 februari 2014 Ik ga zondag Hans . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 4 februari 2014 Members Report Share Posted 4 februari 2014 Zondag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 4 februari 2014 Report Share Posted 4 februari 2014 wollie gaat ook op zondag Link to comment Share on other sites More sharing options...
VANZOMERENG Posted 5 februari 2014 Report Share Posted 5 februari 2014 Ik ga hoogstwaarschijnlijk a.s. zaterdag....Ik woon in de buurt van Nijmegen, dus als er iemand is die mee wilt rijdenof ergens op kan pikken, laat me ff weten..Waarschuwing: ik draai in de auto wel altijd muziek van "Zangerers zonder naam" Link to comment Share on other sites More sharing options...
threshold Posted 8 februari 2014 Report Share Posted 8 februari 2014 Zondag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 8 februari 2014 Author Report Share Posted 8 februari 2014 Iemand al geweest ?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 8 februari 2014 Author Report Share Posted 8 februari 2014 wollie gaat ook op zondag Gaat Jongensdroom het meemaken ?? Eindelijk ??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
VANZOMERENG Posted 8 februari 2014 Report Share Posted 8 februari 2014 yep.....,vandaag in Alkmaar geweest Geweldig wat een dynamiek Klipsch Palladium P-39F speakers, ten toon kunnen spreiden en wat een "live" -gevoel. Dit allemaal aangesloten op McIntosh buizen voor-/eindversterkers. Ook klassiek klonk zeer fraai op deze speakers maar het is vooral rock- en bluesmuziek, waarin deze speakers echt uitblinkenen dan vooral, als de volume op standje "stevig" staat. Zonder meer 1 speaker naar mijn hart, vooral omdat ik zelf veelrock/blues live-albums heb, echter woon ik helaas niet vrijstaand, is mijn ruimte te klein en 15.000 euro p/paar is ook geen kattepis ! De sympathieprijs gaat naar de All-in-one player (Dac & AMP & CD-Player & Tuner & Streamer) Lyric 5 van Cyrus (ca.3.000 euro) er is ook een duurdere/zwaardere broertje, de Lyric 9 (ca. 4.000 euro) Ik begin steeds meer 1 zwak voor dit soort apparaten te krijgen, weinig componenten, weinig snoeren, 1-afstandsbediening, gewoon lekker simpel http://www.cyruslyric.com/specifications Verder de nieuwe kleine speakers GURU Junior gehoord (ca. 1.000 euro p/paar)en gewoon verbazend, hoe met de natuurwetten wordt gespot.Speakers "klinken" veel groter Niettemin speakers die zeer makkelijk plaatsbaar zijn, tegen de wand aan mogen en ook zeer fraai klinken Kortom veel en makkelijke speaker voor weinig geld maar helaas een hoog "playmobil-image" http://www.whathifi.com/review/guru-junior De grote verrassing vond ik de luidsprekers Endeavor Audio E-3. Alles klopte, ruimtelijkheid, tonaal, strakke bas, luchtig, goede resolutie maar vooral lekker "muzikaal" Wat hier aan kwaliteit werd neergezet, afgezet tegen die 7.000 euro p/paar ( in het verleden vele luidsprekers gehoord die veel duurder zijn en m.i.z. niet kunnen tippen aan de Endeavor Audio E-3) http://www.endeavoraudio.com/ En verder wat gebruikelijk is op een beurs- vele luidsprekers, die gezien de aanschafprijs, gewoon beneden peil spelen en helaas dit meer aan de ruimte en beursomstandigheden ligt dan aan de (veelal geweldige) speakers zelf - veel komedie met armdikke netsnoeren, kegeltjes en andere voodoo - sets met dure netsnoeren op dure stekkerblokken aangesloten en vervolgens op een El-cheapo verlengsnoer uiteindelijk op het lichtnet opgeslagen Zowel amateurs als professionele audiofielen, blijven een raar volkje Endeavor Audio E-3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
threshold Posted 9 februari 2014 Report Share Posted 9 februari 2014 - veel komedie met armdikke netsnoeren, kegeltjes en andere voodoo - sets met dure netsnoeren op dure stekkerblokken aangesloten en vervolgens op een El-cheapo verlengsnoer uiteindelijk op het lichtnet opgeslagen Zowel amateurs als professionele audiofielen, blijven een raar volkje Ik ga zo met een vriend die daar extra op let. Hij zit meer in de snoeren en draden dan ik. Kunnen we lachen. ik ben zelf namelijk ook raar Ik zal iets roods aantrekken En mooi dat er veel goeds staat! Edit: dat was een leuk dagje spulletjes luisteren. Wat een drukte vroeg in de middag! Audio leeft dus nog wel. Voor de rest inderdaad veel kleine luidsprekertjes, die heel hard moesten werken in de grote ruimtes en het hoge achtergrondniveau. Waar dat vorig jaar kwa dynamiek helemaal mis ging met de grote Magico's, stonden daar nu die hoogrendementspeakers van Klipsch (zie Vanzomereng) die het in dat opzicht makkelijk hadden. Alleen ben ik toch nog steeds niet zo'n liefhebber van hoorns. Beste geluid kwam inderdaad uit de Endeavor Audio E-3. De presentatie van Ruud daarbij was ook leuk over het digitaliseren van lp's. Nu had hij in de digitaliseer-studio een Thorens TD124 gebruikt (op het plaatje stond een EMT) dus het zou best kunnen dat het daardoor digitaal beter klonk dan analoog via een middenklasse draaitafel. Maar dat kan ook omdat hij voor mij een onbekend muziekstuk draaide. Met zoiets klinkt het de tweede keer altijd beter. En dat was de gedigitaliseerde versie. Zelfde bij Nord-Ost waar ik vroeg of ik het nog eens zonder het magische resonantie-pieledingetje kon horen maar dat ging dus mooi niet door. Helaas heb ik de Focal Utopia's niet gehoord. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 9 februari 2014 Report Share Posted 9 februari 2014 Leuke dag gehad met de van Liempd Brothers, Martien Ligera, Ruud Jonker, Master Paap, Marco Blumenhofer, Frits de Wit, de meisjes van de koffie en vele anderen. Verderl een grote Guru die vreselijk zijn best stond te doen in het laag (met de klemtoon op vreselijk) publiek dat voortdurend door meneer Nordost heen praatte (ga toch op de gang staan mensen) een prachtige Sonus Faber monitor (om te zien dan) een schrille luidspreker, de naam even kwijt, die zelfs mannenstemmen kon laten sissen (best knap eigenlijk) het opgefokte Yello mocht kleine speakertjes weer groter laten klinken (voor de zoveelste keer) Ik zou mijn ogen uit mijn kop schamen om op een high end show op dergelijke wijze te demonstreren. Zoals gezegd, erg gezellig, maar gehoormatig viel het wat tegen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 9 februari 2014 Author Report Share Posted 9 februari 2014 Gaat Jongensdroom het meemaken ?? Eindelijk ??? Alweer geen Wol gezien... Jongensdroom begint er echt aan te twijfelen of hij wel bestaat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jempie Posted 9 februari 2014 Report Share Posted 9 februari 2014 Wij vonden ik en zes vrienden het in veel ruimtes kaal spelen De grote guru vond ik juist lekker spelen vol rijk en soepel Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 9 februari 2014 Author Report Share Posted 9 februari 2014 De show leek me drukker bezocht dan vorig jaar. Het weer was er dan ook naar. Striemende regen is ideaal om tegen je vrouw te zeggen... ik ga toch maar even kijken en luisteren. De show leek me wat anders ingedeeld dan eerdere jaren. In de centrale koffiehal stonden nu alleen de CD's en platen van Nutters. Verder een beamer met de olympische spelen. Daarachter de demo van NordOst. Ik heb zelden zoveel onzin gehoord. Een netkabel van 8 meter kun je beter opsplitsen in 8 stukken van een meter omdat de golflengte dan beter zou passen. Ook de reden dat de buitenkant van de nieuwe Valhalla uit meer verzilverd koper moet bestaan als de "signaalvoerende" binnenader is natuurlijk ook onzin. De buitenkant vervoerd n.l.net zoveel signaal. Het gaat tenslotte om wisselspanning. Van het verhaal over de stekkers vond ik erg vaag. Het klonk redelijk, maar ik kan eigenlijk niet zeggen dat het geluid tussen de oude en nieuwe valhalla er zo duidelijk uitkwam. Zoals gebruikelijk mocht de oude eerst en de nieuwe als tweede. Ik vond in beide gevallen de violen erg op de achtergrond klinken. Bijna saai zelfs. Dit heb ik bij Monitor Audio toch wel ooit beter gehoord. Dan de tweede ruimte aan die kant. Amphion en Endeavor. De Endeavors waren nét klaar met hun kunstje en er werd overgeschakeld naar de Amphions. Bij het eerste nummer dacht ik.. wat is dit voor weergave. Weinig laag en een erg "authentiek" klinkende Neil Young. bij het tweede en derde nummer kwam het gelukkig beter tot z'n recht. Ik vond dit zeker niet slecht. Het laag gaat voor de redelijk kleine luidsprekers behoorlijk diep en sluit goed aan bij de rest.Hhet midden en hoog was misschien iets aan de felle kant. De andere set hoorden we na het erg duidelijke verhaal van Ruud Jonker. Hij deed dat goed en voor iedereen begrijpelijk. Of hij de drivers er bewust uit heeft gelaten weet ik niet. Er kwam een brede grijns op het gezicht toen ik er naar vroeg. De Endeavors deden goed hun best om de verschillen tussen de platenspeler en de opname van dezelfde plaat te laten horen. Dit lukte uitstekend. De opname was n.l. gemaakt met een andere draaitafel met een ander element. Logisch dat er verschillen zijn. Maar met beide versies zou ik heel best kunnen leven. Dan naar de andere kant. Hier stond Rivasono met een uitgebreide akoestiek stand. Ik zag daar ook Wim van Kraanen rondlopen, maar ik hoorde er geen muzie. Hiernaast de spullen van More Music. Dit viel op het moment dat wij er waren zeker niet tegen. Alhoewel ik wel op een paar Avalons had gerekend. Wat er nu precies aan luidsprekers stond te spelen was me niet duidelijk. Wel op Primare apparatuur die er in mijn ogen niet bepaald mooier op wordt. Dat Audiac. Wat hier stond te spelen kon ik in eerste instantie niet horen. Evenals de man die probeerde wat uit te leggen. Er werd achterin zo hard gepraat (door vertegenwoordigers van Audiac én door groepjes bezoekers) dat ik me afvroeg wat hier de bedoeling van was. Een aanfluiting. Later hoorden we de kleine Sonus Faber daar erg onder de maat presteren. Een enorme piek rond de 80 Hz. Dat moet toch veel beter kunnen. Daarnaast troffen we Rick Paap met de Guru luidsprekers op zijn elektronica. Op het moment dat wij er waren speelde de grote versie. In mijn oren klonk het laag te vet. Volgens Rick lag dit aan de opname. Nou ken ik die opname erg goed, ik heb die misschien wel op 20 installaties gehoord. Er daar was het laag wel wat aangezet, maar zeker niet zo overdreven dan wat ik hier hoorde. Rick had ook een plaatje van de nieuwe Master 3 luidsprekers. Erg mooi om te zien. Wanneer ze nóg beter dan de huidige 3 gaat klinken wordt dit zeker een bestseller. Achterin dezelfde ruimte Indiana line. Ik stond hier weer versteld wat er uit die speakertjes (ca. € 1200,- per paar) kan komen. weliswaar met roomcorrectie, maar toch. De hele set kostte n.l. € 3000,-. En dat is een prijs waar je bij andere merken soms een ander kleurtje mag kiezen. Bovenin troffen we Hepta met het nieuwe assortiment. Helaas geen geluid. Ook bij Advance en Audionet geen muziek. Aan de andere kant stond Nico met z'n vrouw en accessoires. Waarnaast een bedrijf wat in reparatie van audioapparatuur doet. In de grote ruimte links van de trap stonden 5 sets opgesteld. We hebben er twee van gehoord. De ovale speakers op de stand van Studio Alkmaar klonken veel te vet. De Pioneer met Klipsch klonk over het geheel erg matig. De Klipsch 39 en verder hebben we niet gehoord. De 38 heb ik pas bij iemand thuis gehoord. Dit klonk toen erg goed. De 39's zullen hier in die grote ruimte zeker niet voor onder hebben gedaan. In de ruimte was de enorme set achterin een enorme eyecather. Achterop de luidsprekers stond dat je deze van € 55.000,- voor € 16.000,- mocht hebben (of zoiets) in ieder geval een vette korting voor een demopaar. Nou nog een huis waar ze in passen. In de andere grote ruimte stonden MBL. Dali en nog wat klein spul. De Dali's heb ik slechts kort gehoord. Op het eerste gehoor zeker niet onverdienstelijk. Ik hoorde van eerdere luisteraars dat de MBL's erg goed klonken. En verder... heb ik erg veel mensen weer ontmoet. Altijd leuk. Ik vond het een prima dag. Zeker ook door de gezelligheid in de auto. Ps. Gerrit Nutters wist, dat de analoge dagen bij Henk in Sneek dit jaar op 11 en 12 april zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 10 februari 2014 Members Report Share Posted 10 februari 2014 In grote lijnen dezelfde ervaringen als Hans. Het blijft een leuke show om te bezoeken, al vond ik de demo's idd aan de magere, noem het maar vlakke kant. De insteek van More Music kon ik goed begrijpen, zij demonstreren uitsluitend die producten waar Studio Alkmaar dealer van is. Dat je jezelf hier wat me beperkt in dergelijke grote ruimtes en dus geen knallende demo neer kan zetten, daar kan ik me dan wel wat bij voorstellen. Beleid is beleid. Audiac vond ik (maar dat zegt ook niet alles) bedroevend slecht. Terwijl ik binnenkwam hoorde ik nog net de opmerking ''Natuurlijk kunnen deze speakers meer dan alleen Klassiek, hoor maar eens...'' Wat er toen uitkwam deed mij echt zeer snel de kamer weer verlaten. Hoe kun je in zo'n kolossale ruimte, die ook nog eens vol zit met bezoekers, nu pretenderen een goede demo met een monitor te doen. Als je dan Sonus Faber opnieuw wil introduceren, steek dan je nek uit en zet iets fantastisch neer. Daar hebben ze modellen genoeg voor! Naar aanleiding van de euforische omschrijving van Vanzomereng op de 2e etage eens goed voor de Klipsch met McIntosh gaan zitten, beginnend met een haperende cd-speler uit het top-segment is dat ook hoe ik deze demo ervoer. Wel veel energie, maar weinig dynamiek en absoluut geen spannend, sprankelend hoog. Ik ben een enorme aanhanger van het ''Hoorn-geluid'', open, snel, dynamisch en rijk, dat hoorde ik hier helaas weer niet terug. Lag het aan het gekozen demo-materiaal? Wellicht. Er moet echter met deze electronica meer uit te halen zijn. Dat deze speakers ''zelfs met een geintegreerde versterker van 9000 euro al goed klinken'' vond ik een behoorlijke misser als uitspraak, maar ik begreep dat deze persoon dan ook nog in zijn proeftijd zit. Nog veel te leren zullen we dan maar denken. De Focal/JM Lab Grande Utopia vond ik dan eigenlijk wel weer goed spelen, al weet ik zeker dat ze nog meer in hun mars hebben. Dat prijskaartje achterop (bijna goed Hans, van 55.000 voor 14.950) vind ik zo belachelijk gedaan, dat KUN je gewoon niet doen op zo'n show. Stel dat iemand een jaar of 2 jaar geleden zo'n set heeft gekocht voor de hoofdprijs, hoe zal die zich voelen? Buiten dat, als die prijs blijkbaar zo ''rekbaar'' is, wie wil dit dan uberhaupt nog aanschaffen? En maar klagen dat de handel zo slecht is... Terug naar de 1e, Mirror Image met GURU, absoluut geen combi die ik zou bedenken, moet wel toegeven dat ik daar met enig plezier heb zitten luisteren. Dus het deed toch wel wat. Indiana Line heb ik niet gehoord (te veel tijd aan handjes schudden en ouwe wijvenpraat kwijt geraakt), ook de Endeavors heb ik niet kunnen beluisteren. Wel even kort de Amphions, wederom snap ik dan niet waarom er niet voor een veel groter model is gekozen (die ook in NL staan), deze luidspreker zijn voor een woonkamer ontworpen, niet voor een balzaal. Dat gaat gewoon niet. Als laatste dan nog Nordost met Monitor Audio, de stap terug van Raidho naar Monitor Audio kan ik niet begrijpen. Dat er op de achtergrond belangen gelden, daar kan ik me wat bij voorstellen, de daaropvolgend keuze voor het alternatief dan weer niet. Wat me als laatste nog even van het hart moet, verleden week hebben wij de Nord Deutsche Hifi Tage in Hamburg gedaan, het plezier wat de heren demonstrateurs daar uitstralen maakt iedere demo (goed of slecht) toch tot een klein feestje. Dat plezier ontbrak op Alkmaar volledig. Ontvang je bezoekers met een glimlach, maak desnoods een grap tussendoor, straal plezier uit in wat je doet, en staar niet 3/4 van je tijd naar je telefoon! Laat de bezoekers zich weer welkom voelen, en de halve strijd is al gewonnen. De locatie blijft top, het idee achter de show ook, naar mijn idee moet de uitvoering alleen totaal anders! Amen... Die Analoge Dagen in Sneek welke Hans opperde, die zal ik in mijn agenda zetten, lijkt me ook wel weer eens leuk om te bezoeken. Eerst nog 5 april, het startschot voor het Jubileumjaar van Pluto Audio en Blumenhofer Acoustics in Wapenveld. Met de medewerking van AJ van den Hul, dat wordt ook vast een feestje! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 10 februari 2014 Report Share Posted 10 februari 2014 Verkapte open sollicitatie; Mijn ervaring is dat de meeste importeurs en winkeliers zelden muziekinstrumenten van dichtbij zien, laat staan horen. Vervolgens opperen dat ons gehoor ons bedriegt is wel erg gemakkelijk. Dat is typisch een uitspraak van mensen die nog geen klarinet van een hobo kunnen onderscheiden. Demonstreren in grote rumoerige ruimtes heeft geen enkele zin. Zo kun je niet luisteren en geen enkele klant heeft een dergelijk grote luisterruimte. Ik zou de mensen vertellen wat er allemaal in de muziek te horen is. Iets in de richting van de lezing van Ruud Jonker, maar dan anders. Maar ik vrees dat er nauwelijks een handelaar te vinden is, die dat kan. Dus heren als u belangstelling heeft, dan hoor ik dat graag Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 10 februari 2014 Members Report Share Posted 10 februari 2014 Ik wil dat best een keer met je proberen hoor, geen enkel punt. Voor Engels ben ik echter al voorzien van demonstrateurs. Nu lijkt de X-fi in Veldhoven op losse schroeven te staan, als die echt niet doorgaat ben ik met een aantal partijen bezig om iets als de Zwolsche Hifi Dagen op poten te zetten voor september in de IJsselhallen, daar wil ik eventueel een dergelijk experiment wel een keer aangaan? Kunnen we gerust een keer bespreken. Nog even als reactie op geen kennis over muziekinstrumenten in de handel, ik heb jarenlang gedrumd, bas-gitaar en gitaar gespeeld (beiden elektrisch en acoustisch), ik weet dus echt wel waar ik over praat. Dat een drumstel of een bas-gitaar niet 1 op 1 in een woonkamer gewenst is, daar kun je je denk ik wel wat bij voorstellen? Ik heb er wel mijn voorliefde aan snelheid en dynamiek aan overgehouden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 10 februari 2014 Report Share Posted 10 februari 2014 Ik wil dat best een keer met je proberen hoor, geen enkel punt. Voor Engels ben ik echter al voorzien van demonstrateurs. Nu lijkt de X-fi in Veldhoven op losse schroeven te staan, als die echt niet doorgaat ben ik met een aantal partijen bezig om iets als de Zwolsche Hifi Dagen op poten te zetten voor september in de IJsselhallen, daar wil ik eventueel een dergelijk experiment wel een keer aangaan? Kunnen we gerust een keer bespreken. Nog even als reactie op geen kennis over muziekinstrumenten in de handel, ik heb jarenlang gedrumd, bas-gitaar en gitaar gespeeld (beiden elektrisch en acoustisch), ik weet dus echt wel waar ik over praat. Dat een drumstel of een bas-gitaar niet 1 op 1 in een woonkamer gewenst is, daar kun je je denk ik wel wat bij voorstellen? Ik heb er wel mijn voorliefde aan snelheid en dynamiek aan overgehouden. Lijkt me prima Marco. Ik ben blij dat je instrumenten bespeelt (hebt). Een basgitaar kun je ook zacht zetten en een drumstel kan best in een woonkamer. Voor de buren is het wat minder Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 10 februari 2014 Report Share Posted 10 februari 2014 Lijkt me prima Marco. Ik ben blij dat je instrumenten bespeelt (hebt). Een basgitaar kun je ook zacht zetten en een drumstel kan best in een woonkamer. Voor de buren is het wat minder Zoals vrijwel alle waarheden, is ook deze betrekkelijk. Het hangt m.i. in hoge mate van je huiskamer af - van het formaat en de eigen demping - in hoeverre een enthousiast bespeeld drumstel in de huiskamer kan worden gewaardeerd. Ook de bedrevenheid van de drummer speelt een rol. Maar zachtjes op een drumstel spelen wanneer de muziek juist om stevig slagwerk vraagt, vanwege de lieve huisvrede... nou néé. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 10 februari 2014 Report Share Posted 10 februari 2014 Maar zachtjes op een drumstel spelen wanneer de muziek juist om stevig slagwerk vraagt, vanwege de lieve huisvrede... nou néé. Inderdaad Spido, dan wordt het een beetje surrogaat, zoals alcoholvrij bier, koffie zonder caffeïne en nicotinevrije sigaretten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 10 februari 2014 Author Report Share Posted 10 februari 2014 en staar niet 3/4 van je tijd naar je telefoon! Misschien hadden ze daar een spectrumanalyzer-app op staan en schrokken ze van het beeld... Ik heb overigens wel degelijk een behoorlijk aantal enthousiaste demogevers gezien en gesproken en heb daarover dus een totaal andere mening. Van de andere kant kan ik me best voorstellen dat het in deze moeilijke tijd lastig is om vrolijk over te komen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 10 februari 2014 Report Share Posted 10 februari 2014 . Van de andere kant kan ik me best voorstellen dat het in deze moeilijke tijd lastig is om vrolijk over te komen. Een goed vertegenwoordiger moet daar geen last van hebben, hij moet enthousiasmeren, je het gevoel geven dat jouw geluk afhangt van zijn producten.. Dat jij net zo uniek bent als zijn producten, die natuurlijk het beste op de markt zijn en als warme broodjes over de toonbank gaan. Het belangrijkste is natuurlijk dat jouw geld alléén bij hem goed besteedt is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 10 februari 2014 Report Share Posted 10 februari 2014 . Van de andere kant kan ik me best voorstellen dat het in deze moeilijke tijd lastig is om vrolijk over te komen. Een goed vertegenwoordiger moet daar geen last van hebben, hij moet enthousiasmeren, je het gevoel geven dat jouw geluk afhangt van zijn producten.. Dat jij net zo uniek bent als zijn producten, die natuurlijk het beste op de markt zijn en als warme broodjes over de toonbank gaan. Het belangrijkste is natuurlijk dat jouw geld alléén bij hem goed besteedt is. Hij/zij is dan ook geen verkoper, maar een adviseur, die helpt bij het oplossen van jouw problemen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 10 februari 2014 Report Share Posted 10 februari 2014 Hij/zij is dan ook geen verkoper, maar een adviseur, die helpt bij het oplossen van jouw problemen. Jazeker, de highend-theker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts