threshold Posted 28 februari 2014 Report Share Posted 28 februari 2014 In het originele ontwerp zaten zeker een aantal interessante zaken die verantwoordelijk kunnen worden gehouden voor een bepaald geluid. De middendome, de bandtweeter, dubbele laagmidden-units, dat zie je in de duurste speakers nog steeds toegepast. Velen vonden de Piep Pieper erg goed. Ik heb slechts ooit een extreem gemodificeerde versie gehoord in een ver verleden en de nieuwste versie in café Engels, die ik helemaal niet verkeerd vond klinken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 28 februari 2014 Report Share Posted 28 februari 2014 Ik heb alleen in het Novotel de Pipers gehoord, wat me vooral opviel was het "open karakter". Ik vond dat heel plezierig om te horen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 28 februari 2014 Report Share Posted 28 februari 2014 Herintroduceren die Originele Pied Pipers! De markt is er klaar voor. En betilbaar houden. Succes verzekerd. Dat gaat dus niet. De originele units zijn niet meer verkrijgbaar. Ik heb een paartje uit de voorlaatste serie gehad (staan nu bij m'n zoon). De laaste van 120 cm hoog. Hierin zitten unit die door Gerbrant in het verre oosten worden gekocht. De basunits modificeert hij door er een tempex kegel in te plakken. We hebben jaren geleden hier eens een Pied Piper dag gehad (2003 of zo). We hebben toen verschillende versies met elkaar vergeleken. Helaas klonken ze allemaal fors anders. Je kunt dus niet spreken van goed klinkende PiedPipers. Het gaat er dan om welke serie je hebt. Bij die van mij zat er een reuze piek in het midden bereik. Van het filter klopte dan ook niet veel. Mijn PiPi's zijn dan ook grondig gemodificeerd. Daarna klonken (klinken) ze in mijn oren een stuk beter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts