Jump to content

Cafe Engels Show 2014

Arden
 Share

Recommended Posts

• Members

Nou, zoals eerder elders beloofd, de vooralsnog bekende informatie betreffende de Cafe Engels Show 2014:

Zaterdag 22- en Zondag 23 Maart
Stationsplein 45 in Rotterdam
Toegang, zoals altijd, gratis

Deelnemerslijst:

Hear Everything Audio (Guru, CEC, Music First Audio)
Real Estate Audio (Real Estate)
Symphony Audio Import (VPI en Zanden)
HVP Audio (Marten, Jeff Rowland)
Chattelin Audio Systems (Room correctie en demonstraties bij HVP Audio)
Da Capo High-End Audio (Mirror Image, Master)
Akiko Audio (Akiko, Aktyna, Cammino)
Sonore AC (Sonore AC, Blumenhofer Acoustics en Pluto Audio)
John van Gent (John van Gent)
Nutters (cd's en LP's)
STS (cd's en LP's)
Simply Audio (Simply Audio)
X-fi (47 Labs, Audio Note, Furutech)
YN Audio (Lumin)
Homestudio Dirac (Room correctie)
Music2 audio import (Blumenhofer Acoustics, Octave, Acoustic-Signature -de Grande, wie kent hem nog-, Dr. Feickert, Einstein, ZYX, REED, vd Hul, Pluto Audio, Cammino)
Temporal Coherence (Temporal Coherence)
Alpha Audio
PureSound
HVT
Polk
(Boeken en LP's)
Astell&Kern (Astell&Kern)
Knoopunt Audio (Antilope, Densen)
Musical Reality (Endeavor Audio, CI Audio)

In totaal dus een redelijk indrukwekkende lijst deelnemers. Ditmaal geen echt thema zoals verleden jaar, de analoogliefhebbers weten echter wat ze bij ons kunnen verwachten...

• 2 weeks later...
  • Members

Ik krijg net van Fritz de With door dat hij tijdens de Cafe Engels dagen via de STS stand de LP ''Sound Design-7'' op 180 grams vinyl met de Stockfish Metal Mastering zal aanbieden voor 5 euro per stuk. Dit album is in de laatste M&E ook besproken door Ruud Jonker.

Zolang de voorraad strekt natuurlijk!

Spam of geen spam, dit is denk ik weer een koopje...

Ik vraag me wel eens af hoeveel zo'n LP inkoop nu kost Marco. Frits zal vast en zeker geen geld willen toeleggen.

Dat zou ik aan Fritz zelf vragen en als ik Fritz was zou ik dat niet vertellen. Maar wie weet? 

Het zou mij niet verbazen als vijf euro hem nog steeds een marge oplevert waar banken en beursgenoteerde bedrijven jaloers op zouden zijn want in grote aantallen ligt de kostprijs van zo'n LP natuurlijk veel lager dan vijf euro. 

Als een LP die in de webshop van Fritz 30 euro kost nu voor vijf euro weg mag geeft dat samen met de prijzen die voor het fabriceren van verschillende aantallen LP's gevraagd worden een leuk kijkje in de keuken. Je kunt je daarnaast afvragen wat zo'n actie doet met de geloofwaardigheid van een leverancier. Het kan nooit kwaad om daar eens kritisch naar te kijken. 

De prijs zal ook bepaald worden door rechten natuurlijk. Ik vraag dat ook omdat ik de idee heb dat platen wel erg duur zijn voor bijvoorbeeld mijn studerende zoon. Eigenlijk zouden we terug moeten naar de 21 euro was gulden.

Sorry hoor, maar wat een geneuzel. Ik denk dat hij er niets aan verdient en misschien nog wel verlies lijdt. Maar om nu op een vinyl minded forum de kosten uit te leggen van muziek op LP lijkt me wat te ver gaan.

Geneuzel? Waarom zou het op een vinyl minded forum niet over de prijs van elpees mogen gaan?

Op basis waarvan denk jij dat er verlies gemaakt wordt?

Hier een link m.b.t. het persen van platen.

http://www.mediatrack.nl/pdf/LPpersing.pdf

Ik kom dan op € 3,32 per plaat bij een afname van 500 stuks. Daar komt de opmaak van de hoes en labels nog bovenop.

Stockfisch zal wel wat duurder zijn.

Kortom € 5,00 is een koopje.

:)