Jempie Posted 23 maart 2014 Report Share Posted 23 maart 2014 Ik ben ik alle ruimtes geweest, Guru vond ik duidelijk minder dan AZ. de rest was kaal en dun weinig of geen midden/laag. Music 2 was redelijk YN was leuk Sonore goed maar niet mijn sound, ik ben zelf drummer wel de snelheid maar zeker niet de kleur wat ik echt tegen vond vallen was Marten, jongens kaal dun als nagels over een schoolbord... totaal geen bezieling jammer.... wel gezellig ... volgend jaar misschien weer Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 23 maart 2014 Report Share Posted 23 maart 2014 Ik vond de Martens ook tegenvallen maar vanwege een overvloed aan laag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 23 maart 2014 Report Share Posted 23 maart 2014 Ik moet de eerste niet schril klinkende Marten nog tegenkomen. Lexa.nl? Een spectaculaire, indrukwekkende klank voor een leek. Het merk spuugt nog niet uitgevonden muziekinstrumenten uit. (ik ben me toch een partij agressief vandaag ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gydotron Posted 23 maart 2014 Report Share Posted 23 maart 2014 Wauw, zulke fijne reacties op Marten. Dat doet me als Marten dealer erg veel plezier Zo, en nu ga ik verder de nieuwe instrumenten ontdekken in The Wall op de Marten Bird :biggrin: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 23 maart 2014 Report Share Posted 23 maart 2014 Gydotron, on 23 Mar 2014 - 10:36 AM, said: Wauw, zulke fijne reacties op Marten. Dat doet me als Marten dealer erg veel plezier Zo, en nu ga ik verder de nieuwe instrumenten ontdekken in The Wall op de Marten Bird :biggrin: Misschien ontdek je wel een klaripet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gydotron Posted 23 maart 2014 Report Share Posted 23 maart 2014 Aha, gaan we grappig worden.....je bedoelt een Saxo Dan ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 23 maart 2014 Report Share Posted 23 maart 2014 Gydotron, on 23 Mar 2014 - 11:15 AM, said:Aha, gaan we grappig worden.....je bedoelt een Saxo Dan ! Of een hobofoon? (een koeienkont met snaren) Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 23 maart 2014 Report Share Posted 23 maart 2014 Doe mij dan maar een flaterfoon Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 23 maart 2014 Report Share Posted 23 maart 2014 Iemand nog de LP van STS gescoord? (Kom net weer terug uit de zuiderzon) Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 23 maart 2014 Report Share Posted 23 maart 2014 Yep, geluid is prima maar een beetje teveel van het zelfde. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 23 maart 2014 Report Share Posted 23 maart 2014 Ah, okay. Die eerste plaat staat hier nog steed naast de platenspeler. Zo af en toe gaat-ie erop. De nieuwe plaat was wel aangekondigd, maar zonder enige informatie over de muziak. Wat staat er nu eigenlijk op? Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 23 maart 2014 Report Share Posted 23 maart 2014 Wauw, zulke fijne reacties op Marten. Dat doet me als Marten dealer erg veel plezier Zo, en nu ga ik verder de nieuwe instrumenten ontdekken in The Wall op de Marten Bird :biggrin: Als je commentaar geeft op een LS dan geef je tegelijk commentaar op ruimte en de opstelling. Ik denk dat het verstandig is om op een show verschillende types mee te nemen. Dan zal een type wel goed klinken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 23 maart 2014 Report Share Posted 23 maart 2014 Ik heb gisteren met een newbie (oud lid s_k) de show bezocht. Stijn (s_k) was nog niet eerder op een show in het hogere segment geweest en hij keek zijn ogen uit en vond het een geweldige ervaring. We waren iets aan de late kant en omdat ik zoveel bekenden tegen kwam, duurde het even voordat we aan de ronde konden beginnen. De show was niet groot en het was behoorlijk rustig. Dat was ook de reden waarom we met elke importeur/fabricant/retailer uitgebreid hebben zitten praten. Zo lang zelfs dat we de gehele linkerkant (vanaf de patio gezien) niet gered hebben. Dus geen DaCapo, geen Guru, geen Polk Audio, geen Audiolife, etc. Ondanks dat Cock van Sonore AC niet helemaal tevreden was, vond ik het daar wel ongelofelijk goed klinken. Het kost wat, maar dan heb je ook wat. Verder deden de rondstralers van Nacsound het super, maar vond ik de kleintjes die in dezelfde ruimte stonden niet geweldig, terwijl ik van verschillende mensen te horen had gekregen dat die erg goed waren. Ik durf te beweren dan mijn Boston A25 het veel beter doen en die zijn ook nog eens stukken goedkoper. De Raicho's bij YN deden me ook weinig. Dan de streamer van SOmT (Klinkt Beter ism Musical Reality). De set-up met het 440/432 vergelijk was indrukwekkend. Ik vond het daar ook erg goed, al kreeg Stijn last van hoofdpijn, die pas verdween toen er een LP opgezet werd. In vergelijking met vorig jaar, was er opvallend weinig analoog te horen. Je hoort dat de digitale systemen weer een groeispurt hebben gekregen, maar mij krijgt het nog steeds niet van het vinyl af. Helaas zijn we later op de dag ook getuige geworden van de "sfeer" die in de audioretailwereld hangt. Er heerst behoorlijk wat haat en nijd. Jammer, want in Duitsland kun je zien hoe samenwerken tot een beter resultaat leidt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 23 maart 2014 Report Share Posted 23 maart 2014 Helaas zijn we later op de dag ook getuige geworden van de "sfeer" die in de audioretailwereld hangt. Er heerst behoorlijk wat haat en nijd. Jammer, want in Duitsland kun je zien hoe samenwerken tot een beter resultaat leidt. Ik denk dat de markt het momenteel zwaar te verduren heeft. Angst dat de ander wel wat verkoopt en jij niet, zal er mee te maken hebben. Er moeten steeds meer handelaren uit dezelfde vijver vissen. Hoeveel kopers zouden er onder de bezoekers zitten? Mensen zoals ik (wij) kopen niks. Ik heb 1 lp van 5 euro gekocht. Wij gaan voor de gezelligheid en staan leuk handjes te schudden. Daar wordt een verkoper niet vet van. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 23 maart 2014 Report Share Posted 23 maart 2014 He, wat leuk. Stijn... ouwe bekende, en die hoofdpijn komt me ook zo bekend voor. Ik hoop dat het goed beter met hem gaat, maar als hij over zo'n show kan lopen zal het wel gaan. Doe hem de groeten als je hem nog eens ziet, svp Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martijn-Synergy Acoustics Posted 23 maart 2014 Report Share Posted 23 maart 2014 Een kleine maar mooie show, ik heb me vermaakt! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gydotron Posted 23 maart 2014 Report Share Posted 23 maart 2014 Ik ben vandaag geweest en ik zeg gewoon niets Gewoon omdat je op een beurs een zeer oppervlakkige indruk krijgt en je geen definitieve uitspraken kan maken. Maar het broodje kaas was erg lekker en de witte wijn smaakte naar nog ! Gwiedovicus Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 23 maart 2014 Report Share Posted 23 maart 2014 Een oppervlakkige indruk is ook een indruk! Maar in principe zou zo gedemonstreerd moeten worden dat je een indruk krijgt van de potentie van een product. Bij een paar producten heb ik dat echt wel gehoord. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 23 maart 2014 Report Share Posted 23 maart 2014 Ik ben vandaag geweest en ik zeg gewoon niets Gewoon omdat je op een beurs een zeer oppervlakkige indruk krijgt en je geen definitieve uitspraken kan maken. Maar het broodje kaas was erg lekker en de witte wijn smaakte naar nog ! Gwiedovicus Allee, niemand verwacht van u definitieve uitspraken. Aan dit bericht heeft in ieder geval definitief niemand iets, de catering uitgezonderd dan. Proost. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gydotron Posted 23 maart 2014 Report Share Posted 23 maart 2014 Aan jullie berichten heeft eigenlijk ook niemand iets omdat die een zeer persoonlijke mening vertegenwoordigen en de ruimtes waren eerlijk gezegd van de eerste tot de laatste verschrikkelijk slecht. Ik wil gerust zeggen dat ik de Raihdo Audio verrassend vond en dat het voor mij volgend jaar niet de moeite is om nog langs te komen. Ik ben nu eenmaal geen liefhebber van de Blumenhofer, ik vind die zelf veel teveel gekleurd, een vette klank. Maar ik kan me perfect voorstellen dat mensen dat mooi vinden. Grtn Guido Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 23 maart 2014 Report Share Posted 23 maart 2014 Niettemin, fraaiste speakers (ondanks nog niet ingespeeld) waren de Blumenhofers "Gran Gioia" echter voor de meeste mensen, qua ruimte & aanschafprijs, niet weggelegd. "Gran Gioia" Inderdaad erg fraaie weergave, vergeet echter niet dat het werd aangestuurd met dé absolute top op versterkergebied, Sonore voor eindversterker phono-trap. Zaterdagochtend begon met rustige geselecteerde muziek, omdat de speakers net nieuw uit de doos kwamen en dus nog moesten inspelen, naarmate de dag vorderde werd het beter en beter en kon er dus wat minder veilige muziek gedraaid worden. Zondag was nog steeds niet optimaal maar alleszins de moeite waard om te beluisteren. Voor mij het beste van de show. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 23 maart 2014 Report Share Posted 23 maart 2014 Aan jullie berichten heeft eigenlijk ook niemand iets omdat die een zeer persoonlijke mening vertegenwoordigen en de ruimtes waren eerlijk gezegd van de eerste tot de laatste verschrikkelijk slecht. Ik wil gerust zeggen dat ik de Raihdo Audio verrassend vond en dat het voor mij volgend jaar niet de moeite is om nog langs te komen. Ik ben nu eenmaal geen liefhebber van de Blumenhofer, ik vind die zelf veel teveel gekleurd, een vette klank. Maar ik kan me perfect voorstellen dat mensen dat mooi vinden. Grtn Guido Uw reactie roept een paar vragen op; 1 Was er bijna alleen maar Blumenhofer te horen? (omdat U de volgende keer niet meer komt). 2 Zal uw mening niet ook van een zeer persoonlijke aard zijn? (mede omdat ik gezien heb welke merken U in de winkel verkoopt) 3 De matige akoestiek was vooral van invloed op het laag. Dan kunt u, als ervaren winkelier, toch wel iets over mid en hoog zeggen? 4 Kunt u aangeven waarmee vergeleken u de Blumenhofer Goia gekleurd en vet vindt klinken? 5 Heeft U wel eens muziek in het echt gehoord? Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 23 maart 2014 Report Share Posted 23 maart 2014 Uw reactie roept een paar vragen op; 5 Heeft U wel eens muziek in het echt gehoord? J-D, zonder mij in deze discussiete mengen: hij is nog nooit bij mij geweest. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 23 maart 2014 Report Share Posted 23 maart 2014 TL 200, on 23 Mar 2014 - 9:00 PM, said:J-D, zonder mij in deze discussiete mengen: hij is nog nooit bij mij geweest. Gisteren had ik me nog zo voorgenomen om nooit meer te discussieren , maar eigenlijk zit er een dieper liggende gedachte achter, een soort boodschap. Tot slot: zoals het bij jou klinkt, klinkt het haast nergens. (daar kun je echt alle kanten mee op ) Serieus: ik ben benieuwd naar de bevindingen van je bezoekers. Die zullen vast wel iets posten. G.J een kantje of 4. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 23 maart 2014 Report Share Posted 23 maart 2014 Aan jullie berichten heeft eigenlijk ook niemand iets omdat die een zeer persoonlijke mening vertegenwoordigen en de ruimtes waren eerlijk gezegd van de eerste tot de laatste verschrikkelijk slecht. Ik wil gerust zeggen dat ik de Raihdo Audio verrassend vond en dat het voor mij volgend jaar niet de moeite is om nog langs te komen. Ik ben nu eenmaal geen liefhebber van de Blumenhofer, ik vind die zelf veel teveel gekleurd, een vette klank. Maar ik kan me perfect voorstellen dat mensen dat mooi vinden. Grtn Guido Die vette klank heb ik niet gehoord op de Blumenhofer, de Raihdo's vond ik wet goed op de Octave versterker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts