highender Posted 23 maart 2014 Report Share Posted 23 maart 2014 Ik ben vandaag ook langs geweest, moest toch in Rotterdam zijn. Het was drukker dan ik verwacht had, zeker voor zo een kleine show met weinig aanbod. De meest vette sound kwam van de Blumenhofer's met ZZ Top van vinyl, kreeg zowaar spontaan kippenvel, zoals het hoort, voor zo een set heb je denk ik wel een erg grote ruimte nodig om het tot zijn recht te laten komen. De meest overtuigende demo was overigens in de hal, een setje Dynaudio actieve pro monitoren met als bron een laptop en dragonfly USB converter gecorrigeerd met Dirac Live room correction, zeer goed en een leuk eenvoudig systeem. Ook de Raihdo's deden het goed en Rotterdam CS is wel mooi geworden! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 23 maart 2014 Report Share Posted 23 maart 2014 Heren, wat bedoelen jullie met "vet"? Jonge mensen bedoelen daar "te gek" mee. Mijn vrouw is ook vet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 23 maart 2014 Report Share Posted 23 maart 2014 Ik wilde het net zeggen JD. Overigens zit er een bericht in mijn postbak die ik helaas niet kan openen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 23 maart 2014 Report Share Posted 23 maart 2014 Geeft niet, het is niet van mij. Link to comment Share on other sites More sharing options...
highender Posted 23 maart 2014 Report Share Posted 23 maart 2014 Heren, wat bedoelen jullie met "vet"? Jonge mensen bedoelen daar "te gek" mee. Mijn vrouw is ook vet. Haha, ik bedoel er in ieder geval mee dat het dik, vol en zwaar klinkt als het tegenovergestelde van dun, leeg en licht, volgens mij wordt je hier niet veel wijzer van . Maar zo een 'vet' geluid past in ieder geval heel goed bij muziek a la ZZ Top, vind ik dan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 23 maart 2014 Report Share Posted 23 maart 2014 Haha, ik bedoel er in ieder geval mee dat het dik, vol en zwaar klinkt als het tegenovergestelde van dun, leeg en licht, volgens mij wordt je hier niet veel wijzer van . Maar zo een 'vet' geluid past in ieder geval heel goed bij muziek a la ZZ Top, vind ik dan. Verkoop je audio? Highender is een winkel. Ik ben daar een paar keer geweest. Prima service. Link to comment Share on other sites More sharing options...
highender Posted 23 maart 2014 Report Share Posted 23 maart 2014 Verkoop je audio? Highender is een winkel. Ik ben daar een paar keer geweest. Prima service. Nee, daar heb ik niets mee te maken (niet negatief bedoeld), gewoon een alias. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 23 maart 2014 Report Share Posted 23 maart 2014 Nee, daar heb ik niets mee te maken (niet negatief bedoeld), gewoon een alias. Ik heet eigenlijk ook heel anders dan Jongensdroom . Verder wil je graag waarschuwen voor een paar grappenmakers op dit forum. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 24 maart 2014 Author Members Report Share Posted 24 maart 2014 Even een korte, daarna weer van de eerste vrije dag in 2 weken genieten: voor het eerst een show met vele hindernissen (nieuwe speakers, een gevallen draaitafelmotor, heipalenfeest aan de overkant en een 70's party op de vrijdagavond in de aangrenzende ruimte zodat de set pas op zatedagavond een beetje 'getuned'' kon worden), maar uiteindelijk toch geslaagd! Vele leden gesproken maar blijkbaar lid Highender gemist terwijl hij tijdens ons ''ZZ-Top intermezzo op een wat meer als show volume'' blijkbaar aanwezig was: Jazeker, de ultieme ZZ-Top track La Grange kan maar op 1 manier, hard, vet en beukend... Apart trouwens altijd dat men klaagt over de muziekkeuzes, dat zou wat meer recht-toe-recht-aan moeten zijn in plaats van Jazz en tingeltangel, draai je dan Rammstein, System of a Down of Rage Against the Machine, is het weer niet goed! Maar ja, who cares... we hadden lol, en dat moet ook kunnen.@Ruud, natuurlijk vergeten we de versterkers niet, vergeet jij ook de draaitafel niet? En hoe vond je nu het phonotrappie? Als laatste nog even voor vandaag, een veel gehoorde opmerking op onze 2 set-ups was ''Ja, mag het klinken voor 3-4 ton'', de set welke boven met Sonore versterking stond te draaien bedroeg in centen compleet 120.000 euro (inclusief de Pluto draaitafel), de set welke wij beneden opgesteld hadden was compleet nog geen 50.000 euro, wederom inclusief de Pluto draaitafel. Beiden sets zijn niet goedkoop, absoluut niet, dat snap ik ook wel. Maar waar toch altijd het idee vandaan komt dat het altijd vele tonnen zou zijn wat wij opstellen, dat blijft mij een raadsel... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 24 maart 2014 Report Share Posted 24 maart 2014 Arden, on 24 Mar 2014 - 09:01 AM, said: Apart trouwens altijd dat men klaagt over de muziekkeuzes, dat zou wat meer recht-toe-recht-aan moeten zijn in plaats van Jazz en tingeltangel, draai je dan Rammstein, System of a Down of Rage Against the Machine, is het weer niet goed! Maar ja, who cares... we hadden lol, en dat moet ook kunnen. Een gouden tip voor alle zeurpieten: neem zelf een cd of lp mee. Of nog eenvoudiger: vraag of je even mag snuffelen in de collectie daar aanwezig. Wel zou ik uitwijken naar een andere locatie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjotr27 Posted 24 maart 2014 Report Share Posted 24 maart 2014 Gisteren ben ik er ook een aantal uurtje langs geweest. Naast het ontmoeten van een aantal bekenden ook de tijd genomen om bij een aantal exposanten uitgebreid te luisteren. Ik ben gestart op de bovenverdieping in de ruimte waar Sonore demonstreerde. Bij binnenkomst meteen viel het me op, deze set heeft heel veel potentie. Ik ben iemand voor wie het midden/hoog belangrijker is als laag en dat was op de Blumenhofer Grand Gioia bijzonder goed. Zo goed heb ik het met Blumenhofer luidsprekers nog niet eerder gehoord. Het laag was nog wat verstopt, maar dat was niet hinderlijk. Leuk was even het omschakelen tussen de Audio Research cd speler en de eigen Dac van Sonore.... Wat een verschil, de Sonore Dac heeft veel meer zwart afbeelding, fijner van structuur en heel veel meer rust... Daarna naar beneden gelopen en een aantal zaaltjes bezocht. Heel wisselend niveau. Wel opvallend: veel geklets in de luisterruimtes zonder dat er muziek speelt..... Jongens ga even op de gang staan of in een hoek van de zaal. En laat gewoon goede muziek horen, geen audiofiel gepingel maar een stuk wat iedereen herkend. Bij een aantal zalen viel me ook op dat er nauwelijks aandacht voor de bezoekers is, heet ze welkom, wijs ze een ( de beste) luisterplaats en vertel meteen dat je voor vragen bij de deur of in de gang beschikbaar bent. Ook opvallend: veel dichte deuren en als je dan binnenkomt dan kijkt men verschrikt op... Bij een zaal ben ik meteen weer naar buiten gegaan. Blijkbaar stoorde ik.... Dit lijkt me ook niet de manier waarop je mensen kan bereiken. Wil je niet gestoord worden zet dan iemand buiten op de gang die communiceert wanneer de volgende sessie begint en stuur ze een sms... Waar heb ik van genoten: de Endeavour set. Speelde prima, wel een demonstrateur die niet enige moeite nam de bezoekers aan te spreken. Ik heb er een nummer gezeten maar de mobiel was belangrijkers als de bezoekers. Zet die dingen gewoon uit tijdens een demo, ze kunnen je echt wel missen thuis.. De set in de luisterruimte van A10audio. Mini luidsprekers ( Raidho X-1), voor het formaat speelde het geweldig. En verbazingwekkend mooi vond ik de Lumin streamer spelen. Eerdere berichten op het Htforum kunnen wat mij betreft in de prullenbak. Die Lumin is echt heel goed... Maar ook de Lindeman spullen in dezelfde ruimte waren qua looks snoepjes om te zien. AudioNote speelt zoals altijd goed maar maak het ook qua uitstraling wat mooier. Componenten in diverse kleuren, een opstelling waar ik nog steeds mijn vraagtekens bij heb. Als we iets willen bereiken in de woonkamer dan moet een set er niet alleen qua klank maar ook qua looks goed uit zien. En dat is bij de AudioNote set ver te zoeken. Voor de rest, soms leuk, soms minder leuk... Wel hele goede koffie ( dank heren, ik heb aardig wat kopjes gekregen van een aantal exposanten)! Afgang van de dag was voor mij de stand van HVT, zij hadden het beursboekje gemaakt maar ze waren er helemaal niet. Een static stand met alleen wat losse bladen. Dat is wat mij betreft not done. Resumerend: leuke show, klein maar fijn. Wel geeft het aantal bezoekers en de pr bij mij aan dat er wat moet gaan gebeuren in de hifi branche. Een beurs waar iedereen welkom is in een geschikte ruimte moet er gewoon komen. Ik ben bang dat het anders snel einde oefening wordt. En heren distributeurs: maak een gezamenlijke stand aan het begin van de beurs waar alle informatie over jullie artikelen verkrijgbaar is. Folders, prijslijsten, de mogelijkheid om een formulier in te vullen voor een luisterafspraak, etc... Zorg ervoor dat elk merk een code krijgt en na afloop kan je alle informatie ophalen door de code te noemen bij twee leuke jongedames in die gezamenlijke stand.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 24 maart 2014 Report Share Posted 24 maart 2014 pjotr27, on 24 Mar 2014 - 09:43 AM, said: Wel opvallend: veel geklets in de luisterruimtes zonder dat er muziek speelt..... Jongens ga even op de gang staan of in een hoek van de zaal. En laat gewoon goede muziek horen, geen audiofiel gepingel maar een stuk wat iedereen herkend. Bij een aantal zalen viel me ook op dat er nauwelijks aandacht voor de bezoekers is, heet ze welkom, wijs ze een ( de beste) luisterplaats en vertel meteen dat je voor vragen bij de deur of in de gang beschikbaar bent. Ook opvallend: veel dichte deuren en als je dan binnenkomt dan kijkt men verschrikt op... Bij een zaal ben ik meteen weer naar buiten gegaan. Blijkbaar stoorde ik.... Dit lijkt me ook niet de manier waarop je mensen kan bereiken. Wil je niet gestoord worden zet dan iemand buiten op de gang die communiceert wanneer de volgende sessie begint en stuur ze een sms... de mobiel was belangrijkers als de bezoekers. Zet die dingen gewoon uit tijdens een demo, ze kunnen je echt wel missen thuis.. Afgang van de dag was voor mij de stand van HVT, zij hadden het beursboekje gemaakt maar ze waren er helemaal niet. Een static stand met alleen wat losse bladen. Dat is wat mij betreft not done. Resumerend: leuke show, klein maar fijn. Wel geeft het aantal bezoekers en de pr bij mij aan dat er wat moet gaan gebeuren in de hifi branche. Een beurs waar iedereen welkom is in een geschikte ruimte moet er gewoon komen. Ik ben bang dat het anders snel einde oefening wordt. En heren distributeurs: maak een gezamenlijke stand aan het begin van de beurs waar alle informatie over jullie artikelen verkrijgbaar is. Folders, prijslijsten, de mogelijkheid om een formulier in te vullen voor een luisterafspraak, etc... Zorg ervoor dat elk merk een code krijgt en na afloop kan je alle informatie ophalen door de code te noemen bij twee leuke jongedames in die gezamenlijke stand.... Als ik importeur/winkelier was, zou ik me eens in die materie verdiepen. Iemand er bij halen die daar verstand van heeft. Kennelijk ben ik niet de enige die al die gemiste kansen ziet. Misschien is er hier al wel voldoende kennis aanwezig. Peter heeft al een aantal waardevolle tips gegeven. Misschien een idee voor een nieuw topic? Kom maar op Arden. Alleen dat idee van die twee jonge-, schaarsgeklede-, blonde dames staat mij erg tegen. Dat gaat teveel afleiden met zoveel midlifecrisis bezoekers . Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjotr27 Posted 24 maart 2014 Report Share Posted 24 maart 2014 Alleen dat idee van die twee jonge-, schaarsgeklede-, blonde dames staat mij erg tegen. Dat gaat teveel afleiden met zoveel midlifecrisis bezoekers . Ho ho.... waar lees je dat schaarsgekleed? Het hoeft geen Adam en Eva ( RTL programma) show te worden..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 24 maart 2014 Report Share Posted 24 maart 2014 Eigenlijk is alles al gezegd. Voor mij waren de uitschieters de Grote hoorns boven, de Endeavors, en de Temporal Coherence. En zelfs de AudioNotes waren deze keer acceptabel. Maar eigenlijk was er maar één set waar ik niks op aan te merken had. Natuurlijk die bij Cock. De meeste sets vond ik ver onder de maat presteren. Dat moeten ze stuk voor stuk beter kunnen. Hoe krijgen ze dit toch voor elkaar?? Zou het aan de locatie liggen? De geluidsdichtheid van de kamers is echt rampzalig en buiten wordt er ook altijd wel wat gebouwd. Ik denk dat Ronald en Marco toch maar eens op zoek moeten naar een betere locatie. Die van de laatste X-Fi in Utrecht was eigenlijk helemaal zo gek niet. Maar .... het was er weer erg gezellig en hebben we veel bekenden ontmoet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjotr27 Posted 24 maart 2014 Report Share Posted 24 maart 2014 Die van de laatste X-Fi in Utrecht was eigenlijk helemaal zo gek niet. Maar .... het was er weer erg gezellig en hebben we veel bekenden ontmoet. Helemaal mee eens, prima bereikbaar, zelfs met de auto ( p&r westraven) en voor minder dan vijf euro kan je met zijn vieren met de sneltram tot voor de deur komen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomatamot Posted 24 maart 2014 Report Share Posted 24 maart 2014 Begrijp helemaal niets van al dat gemopper op deze show. Het was zoals het vrijwel op elke voorgaande High-Eind show: Handelaren en/of winkels gaan een weekendje uit kamperen. Zetten voor 2 dagen hun spulletjes voor je neer, je mag gratis en voor niets binnen en dan maar kankeren op van alles en niets. Ondankbare honden!! Nou ik vond het wel grappig en heb bovendien nog een hele mooie Lp gescoored. Wat wil je nu nog meer? Je eigen muziek? Kan je toch het beste thuis horen, nee dan? Alleen zo`n show trekt op het platteland waarschijnlijk meer bezoekers ( IMHO ). Heb daar n.l. op Zondag geen Rotterdammers op bezoek gezien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjotr27 Posted 24 maart 2014 Report Share Posted 24 maart 2014 Ho, ho ik heb me prima vermaakt. Alleen door wat kleine details te verbeteren kan het net nog wat interessanter worden. Zeg maar opbouwende kritiek... Maar ik ben blij met initiatieven als deze en mensen die hun nek willen uitsteken om hifi te promoten. Maar zet je dan wel 100% in.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest webmaster Posted 24 maart 2014 Report Share Posted 24 maart 2014 Link naar een videoverslag: http://www.youtube.com/watch?v=LPVWhyfG4hc&list=UUguXI98dcWZ6FhNA-8DW0lw Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 24 maart 2014 Report Share Posted 24 maart 2014 ..................en dan maar kankeren op van alles en niets. Ondankbare honden!! Nou bedankt, zal ik maar zeggen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomatamot Posted 24 maart 2014 Report Share Posted 24 maart 2014 Nou bedankt, zal ik maar zeggen. Goed van jou dat je de waarheid recht in de ogen durft te zien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 24 maart 2014 Report Share Posted 24 maart 2014 Ik denk dat de heren demonstrateurs een behoorlijke som geld moeten neertellen voor deze ruimtes. Dan mag het m.i. wel wat beter zijn dan bij Engels. Deze ruimtes zijn door de veel geluid doorlatende scheidingswanden en omgevingslawaai, eigenlijk niet geschikt voor een luistershow. Bovendien is het in de jaren dat ik er kom nauwelijks aangepast. Zo wordt het langzamerhand oude zooi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 24 maart 2014 Report Share Posted 24 maart 2014 Goed van jou dat je de waarheid recht in de ogen durft te zien. JD, ben jij scheel??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 24 maart 2014 Report Share Posted 24 maart 2014 Maar eigenlijk was er maar één set waar ik niks op aan te merken had. Natuurlijk die bij Cock. De meeste sets vond ik ver onder de maat presteren. Goh, Hans zijn we het een keertje eens? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 24 maart 2014 Report Share Posted 24 maart 2014 JD, ben jij scheel??? Nee toch niet. Ik denk eerder dat Hotemetoot denkt dat ik SH achter op de brommer heb staan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 25 maart 2014 Author Members Report Share Posted 25 maart 2014 Goh, Hans zijn we het een keertje eens? Da's idd uniek! Maar wanneer ben jij eigenlijk geweest Ruud? Ik heb jou blijkbaar ook gemist. Aan allen betreffende het commentaar over de ruimtes en de locatie, deze is inderdaad meer dan terecht! Bij ons vielen er zelfs spontaan lampen uit het plafond bij een bepaald volume, ramen die niet wilden sluiten -wat gezien de werkzaamheden aan de overkant echt ondoenlijk was-, ratelende airco's welke niet uit konden, een niet sluitende achterwand welke zwaar mee stond te resoneren, spontaan aan- en uitgaande lampen, ga zo maar door. De meest bezopene is aan jullie waarschijnlijk voorbij gegaan, maar wat dachten jullie van een lunchpakket voor de deelnemers van een tientje bestaande uit 2 broodjes, een minipakje Appelsientje en een manderijn (die zat er als bonus op de zondag bij)... Diezelfde broodjes waren voor de bezoekers aan de bar 2 euro! Wat kost hedentendage een pakje Appelsientje en een manderijn? Bij Engels 6 euro! Ik noem dat een belediging aan je klanten, alsof ze uit een ei komen... Vandaag worden alle klachten van de deelnemers verzameld (vooral ik heb er een aantal), de organisatie heeft ons ook al medegedeeld dat er voor volgend jaar naar een andere locatie gezocht gaat worden. Cafe Engels schijnt sinds heel kort een nieuwe eigenaar te hebben, mocht dit al zo zijn, die heeft nooit in een jaar tijd de boel zo gerenoveerd dat er weer op een goede normale manier een audioshow kan worden georganiseerd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts