Jump to content

Cafe Engels Show 2014

Arden
 Share

Recommended Posts

Wegwezen bij Cafe Engels;

Fijn dat je "ons" geen ondankbare honden noemt zoals Totametot, maar de klachten als positieve kritiek opneemt.

Logisch ook, want iedereen wil maar 1 ding: betere omstandigheden. Ook gun ik alle deelnemende partijen, die hun nek uitsteken middels deze show, de welverdiende verkopen.

Detail: In een van de ruimtes is er een koelkast ontploft (geen grap).

De nieuwe eigenaar heeft vast een boel geld neergeteld voor deze toplocatie bij het nieuwe NS-station. Hij moet en zal veel geld moeten gaan verdienen. Dat gaat fout. Mensen laten zich doorgaans maar 1 keer belazeren.

Gisteren ben ik er ook een aantal uurtje langs geweest. Naast het ontmoeten van een aantal bekenden ook de tijd genomen om bij een aantal exposanten uitgebreid te luisteren.

Ik ben gestart op de bovenverdieping in de ruimte waar Sonore demonstreerde. Bij binnenkomst meteen viel het me op, deze set heeft heel veel potentie. Ik ben iemand voor wie het midden/hoog belangrijker is als laag en dat was op de Blumenhofer Grand Gioia bijzonder goed. Zo goed heb ik het met Blumenhofer luidsprekers nog niet eerder gehoord. Het laag was nog wat verstopt, maar dat was niet hinderlijk. Leuk was even het omschakelen tussen de Audio Research cd speler en de eigen Dac van Sonore.... Wat een verschil, de Sonore Dac heeft veel meer zwart afbeelding, fijner van structuur en heel veel meer rust...

Daarna naar beneden gelopen en een aantal zaaltjes bezocht. Heel wisselend niveau. Wel opvallend: veel geklets in de luisterruimtes zonder dat er muziek speelt.....

Jongens ga even op de gang staan of in een hoek van de zaal. En laat gewoon goede muziek horen, geen audiofiel gepingel maar een stuk wat iedereen herkend.

Bij een aantal zalen viel me ook op dat er nauwelijks aandacht voor de bezoekers is, heet ze welkom, wijs ze een ( de beste) luisterplaats en vertel meteen dat je voor vragen bij de deur of in de gang beschikbaar bent. Ook opvallend: veel dichte deuren en als je dan binnenkomt dan kijkt men verschrikt op... Bij een zaal ben ik meteen weer naar buiten gegaan. Blijkbaar stoorde ik.... Dit lijkt me ook niet de manier waarop je mensen kan bereiken. Wil je niet gestoord worden zet dan iemand buiten op de gang die communiceert wanneer de volgende sessie begint en stuur ze een sms...

Waar heb ik van genoten: de Endeavour set. Speelde prima, wel een demonstrateur die niet enige moeite nam de bezoekers aan te spreken. Ik heb er een nummer gezeten maar de mobiel was belangrijkers als de bezoekers. Zet die dingen gewoon uit tijdens een demo, ze kunnen je echt wel missen thuis..

De set in de luisterruimte van A10audio. Mini luidsprekers ( Raidho X-1), voor het formaat speelde het geweldig. En verbazingwekkend mooi vond ik de Lumin streamer spelen. Eerdere berichten op het Htforum kunnen wat mij betreft in de prullenbak. Die Lumin is echt heel goed... Maar ook de Lindeman spullen in dezelfde ruimte waren qua looks snoepjes om te zien.

AudioNote speelt zoals altijd goed maar maak het ook qua uitstraling wat mooier. Componenten in diverse kleuren, een opstelling waar ik nog steeds mijn vraagtekens bij heb. Als we iets willen bereiken in de woonkamer dan moet een set er niet alleen qua klank maar ook qua looks goed uit zien. En dat is bij de AudioNote set ver te zoeken.

Voor de rest, soms leuk, soms minder leuk...

Wel hele goede koffie ( dank heren, ik heb aardig wat kopjes gekregen van een aantal exposanten)!

Afgang van de dag was voor mij de stand van HVT, zij hadden het beursboekje gemaakt maar ze waren er helemaal niet. Een static stand met alleen wat losse bladen. Dat is wat mij betreft not done.

Resumerend: leuke show, klein maar fijn. Wel geeft het aantal bezoekers en de pr bij mij aan dat er wat moet gaan gebeuren in de hifi branche. Een beurs waar iedereen welkom is in een geschikte ruimte moet er gewoon komen. Ik ben bang dat het anders snel einde oefening wordt.

En heren distributeurs: maak een gezamenlijke stand aan het begin van de beurs waar alle informatie over jullie artikelen verkrijgbaar is. Folders, prijslijsten, de mogelijkheid om een formulier in te vullen voor een luisterafspraak, etc... Zorg ervoor dat elk merk een code krijgt en na afloop kan je alle informatie ophalen door de code te noemen bij twee leuke jongedames in die gezamenlijke stand....

Hallo Pjotr27, Ben bang dat ik degene was met de dichte deur ... een miskleun natuurlijk. Even op een luisterstoel zittend, wat bijkomen van de vermoeienissen, en dan kijk je op als de deur opengaat, niet om iemand weg te kijken natuurlijk, maar nieuwsgierig naar wie er allemaal binnenkomen; blij juist dat er iemand binnenkomt op deze te stille show. Juist dan heet je iedereen welkom, en dat deden we ook de hele dag door. Een moment van onachtzaamheid, daar houd ik het op. Begrijp me goed, ik praat het hiermee niet goed, ben blij met de kritiek en het zal me niet snel nog eens gebeuren. Ton van der Veeken, Hear Everything Audi Import

Hallo Pjotr27, Ben bang dat ik degene was met de dichte deur ... een miskleun natuurlijk. Even op een luisterstoel zittend, wat bijkomen van de vermoeienissen, en dan kijk je op als de deur opengaat, niet om iemand weg te kijken natuurlijk, maar nieuwsgierig naar wie er allemaal binnenkomen; blij juist dat er iemand binnenkomt op deze te stille show. Juist dan heet je iedereen welkom, en dat deden we ook de hele dag door. Een moment van onachtzaamheid, daar houd ik het op. Begrijp me goed, ik praat het hiermee niet goed, ben blij met de kritiek en het zal me niet snel nog eens gebeuren. Ton van der Veeken, Hear Everything Audi Import

Nee Ton, jij was het niet, ik heb uitgebreid met je ( en Remko van Audio-Life) op de gang staan kletsen en daarna nog zitten luisteren naar een set Guru luidsprekers ( ik ben degene van het STS-team)...

Bij jullie was het goed verzorgd en heb ik weinig aan te merken. Er lag voldoende foldermateriaal en er stond altijd muziek op...

En by the way, welkom op het forum!

Nee Ton, jij was het niet, ik heb uitgebreid met je ( en Remko van Audio-Life) op de gang staan kletsen en daarna nog zitten luisteren naar een set Guru luidsprekers ( ik ben degene van het STS-team)...

Bij jullie was het goed verzorgd en heb ik weinig aan te merken. Er lag voldoende foldermateriaal en er stond altijd muziek op...

En by the way, welkom op het forum!

Ah, gelukkig maar ... toch is het een keer gebeurd dat er iemand schielijk om de hoek keek en direct verdween .. dus verbetering is altijd mogelijk!

Ik zou de shows in de toekomst wat meer thematisch opzetten net als de analoog show volgend jaar. Waarom volgend jaar niet een LS special met hoorns, magnetostaten, ESL, rondstralers en wat er meer is op de markt. In een ruimte zou je dan lezingen kunnen geven over de verschillende LS principes en daarna zouden de mensen naar de LS volgens dit principe kunnen gaan luisteren. Volgens mij krijg je de show dan marketingtechnisch ook veel beter aan de man ook via de landelijke kranten. 

Ik zou de shows in de toekomst wat meer thematisch opzetten net als de analoog show volgend jaar. Waarom volgend jaar niet een LS special met hoorns, magnetostaten, ESL, rondstralers en wat er meer is op de markt. In een ruimte zou je dan lezingen kunnen geven over de verschillende LS principes en daarna zouden de mensen naar de LS volgens dit principe kunnen gaan luisteren. Volgens mij krijg je de show dan marketingtechnisch ook veel beter aan de man ook via de landelijke kranten. 

Mss. een demonstratie van vintage speakers erbij? Het lijkt mij wel leuk om een aantal sets samen te stellen met vintage apparatuur van forumleden, gewoon als extraatje.

Dan wel graag een beetje midden in het land, Assen bijvoorbeeld. ;)

• Members

Mss. een demonstratie van vintage speakers erbij? Het lijkt mij wel leuk om een aantal sets samen te stellen met vintage apparatuur van forumleden, gewoon als extraatje.

Dan wel graag een beetje midden in het land, Assen bijvoorbeeld. ;)

Hartstikke leuk, totdat we dan degene die dit graag willen laten zien/horen vragen om de financiele bijdrage van 3-4.000 euro voor die ruimte. Dat kost het namelijk gewoon op een beetje beurs.

Iets dergelijks kun je beter met wat liefhebbers in het plaatselijke lokale buurthuis organiseren, dan kan dat voor een paar tientjes. De rest van de deelnemende partijen voelen er nameljk niets voor om de kosten voor een hobbyclub te bekostigen. Klinkt bruusk en afstandelijk, maar zo is het nu eenmaal. Ik ben per jaar ruim 10.000 euro voor beurzen kwijt, dan wil ik nu eindelijk wel weer eens een goede locatie zien waar het publiek ook weet te komen.

@Carl, dergelijke opzetten hebben we allemaal al bedacht, zolang de neuzen echter niet in dezelfde richting staan gaat dat niet gebeuren. Ook heb ik al meerdere malen gevraagd of men andere luidsprekers naast mijn showbeestjes wilden zetten op diverse shows, ze durven blijkbaar gewoon niet. Met versterkers, draaitafels, DAC's en cd-spelers kan dat blijkbaar wel, met luidsprekers is het blijkbaar not done?

Misschien dat ik dit toch nog eens met Klaas ga proberen, die is in ieder geval nog nooit een uitdaging uit de weg gegaan!

(...) wat dachten jullie van een lunchpakket voor de deelnemers van een tientje bestaande uit 2 broodjes, een minipakje Appelsientje en een manderijn (die zat er als bonus op de zondag bij)... Diezelfde broodjes waren voor de bezoekers aan de bar 2 euro! Wat kost hedentendage een pakje Appelsientje en een manderijn? Bij Engels 6 euro! Ik noem dat een belediging aan je klanten, alsof ze uit een ei komen... (...)

Beste Arden,

Misschien heeft deze neringdoende zich wel verdiept in de belevingswereld van zijn klanten, en heeft hij vervolgens zijn verkoopstrategie voor die dag aangepast?

Kenmerkend voor high-end audio is immers de vraag: "Hoe dúúr kunnen wij onze spullen verkopen?"

Qua onderdelen, arbeid, reële onkosten en redelijke winstmarge is bij high-end audio toch ook alle verhouding zoek?

Het verbaast me niet erg, als men 't dan zelf ook weer op zijn brood krijgt.

Carl, dergelijke opzetten hebben we allemaal al bedacht, zolang de neuzen echter niet in dezelfde richting staan gaat dat niet gebeuren. Ook heb ik al meerdere malen gevraagd of men andere luidsprekers naast mijn showbeestjes wilden zetten op diverse shows, ze durven blijkbaar gewoon niet. Met versterkers, draaitafels, DAC's en cd-spelers kan dat blijkbaar wel, met luidsprekers is het blijkbaar not done?Misschien dat ik dit toch nog eens met Klaas ga proberen, die is in ieder geval nog nooit een uitdaging uit de weg gegaan!

In een grote ruimte doen die Blumenhofers het altijd beter denk ik. Maar als Rick in een normale kamer demonstreert met Magnepans zal hij daar een zeer geloofwaardig geluid neerzetten wat voor de een wel en de ander niet de voorkeur heeft. Hetzelfde geldt voor ESL, rondstralers en noem maar op. Ik vind het werkelijk zeer kortzichtig van jouw collega's. De bedoeling van zo'n show is het product hifi beter neer te zetten en te laten zien wat de mogelijkheden zijn. Wie de "grootste" heeft vind ik minder interessant. Gaat er om wat je er mee klaarspeelt.

In een grote ruimte doen die Blumenhofers het altijd beter denk ik. Maar als Rick in een normale kamer demonstreert met Magnepans zal hij daar een zeer geloofwaardig geluid neerzetten wat voor de een wel en de ander niet de voorkeur heeft. Hetzelfde geldt voor ESL, rondstralers en noem maar op. Ik vind het werkelijk zeer kortzichtig van jouw collega's. De bedoeling van zo'n show is het product hifi beter neer te zetten en te laten zien wat de mogelijkheden zijn. Wie de "grootste" heeft vind ik minder interessant. Gaat er om wat je er mee klaarspeelt.

Wat Rick Paap kan, kunnen de meesten niet.

Iedereen met genoeg geld kan importeur of winkelier worden, maar dan?

Als men geen vergelijk aan wil gaan, dan zal men wel bang zijn af te gaan. En terecht.  

• Members

Beste Arden,

Misschien heeft deze neringdoende zich wel verdiept in de belevingswereld van zijn klanten, en heeft hij vervolgens zijn verkoopstrategie voor die dag aangepast?

Kenmerkend voor high-end audio is immers de vraag: "Hoe dúúr kunnen wij onze spullen verkopen?"

Qua onderdelen, arbeid, reële onkosten en redelijke winstmarge is bij high-end audio toch ook alle verhouding zoek?

Het verbaast me niet erg, als men 't dan zelf ook weer op zijn brood krijgt.

Beste Spido,

Zo had ik het nog niet bekeken... Eigenlijk was het dus een koopje! Gelukkig hebben ze dat alsnog gecompenseerd met de prijs voor de locatie. Volgens goed High-End gebruik letterlijk rammelend aan alle kanten...

@TL 200, zo snel wordt ik niet kwaad hoor. Dat zoeken is al druk aan de gang, er zijn echt wel mooiere locaties te vinden. Het levert alleen weer een versnippering op, dat is het grote probleem. Er is nu een partij bezig dit in oktober bij de RAI te doen tegelijk met de huishoudbeurs. Dit vanwege het hoge bezoekersaantal. Ik vraag me alleen af hoeveel daarvan ook nog even de hifishow gaan bezoeken. Daarbij vind ik die locatie niet geschikt. Maar goed, wie ben ik. In Zwolle bevind zich een veel betere locatie, vlak naast het voetbalstadion, daar kan eventueel in september iets woren georganiseerd. We wachten dus nog op de initiatieven.

@Carl, of het kortzichtigheid is, dat wil ik in het midden laten. Feit is echter dat het gewoonweg niet gebeurt. Kun jij je iets dergelijks met het voormalig HEAR forum nog herinneren in ik meen Hilversum? Daar hadden we de luidsprekers van volgens mij Leobus, een set van mij, een set van MC en Andromeda neergezet, elk systeem speelde beter op een andere positie in de kamer. Dat maakt het allemaal nog moeilijker. Zie op die manier dus maar eens een show te organiseren. dit zou goed kunnen gaan als we 4 of 5 identieke kamers zouden hebben waarbij ieder zijn eigen set kan plaatsen en dezelfde muziek afspeelt. Dat is denk ik de enige manier om iets dergelijks direct te kunnen vergelijken.

@tomatatot, daar lijkt het soms wel op he? Van een beetje competitie ben ik ook helemaal niet vies hoor, dat houdt leven in de brouwerij. Het is helaas alleen een beetje te ver doorgeschoten. Maar ik heb nog goede hoop!

@TL 200, zo snel wordt ik niet kwaad hoor. Dat zoeken is al druk aan de gang, er zijn echt wel mooiere locaties te vinden. Het levert alleen weer een versnippering op, dat is het grote probleem. Er is nu een partij bezig dit in oktober bij de RAI te doen tegelijk met de huishoudbeurs. Dit vanwege het hoge bezoekersaantal. Ik vraag me alleen af hoeveel daarvan ook nog even de hifishow gaan bezoeken. Daarbij vind ik die locatie niet geschikt. Maar goed, wie ben ik. In Zwolle bevind zich een veel betere locatie, vlak naast het voetbalstadion, daar kan eventueel in september iets woren georganiseerd. We wachten dus nog op de initiatieven.

De huishoudbeurs daar is de doelgroep toch overwegend vrouw? Dan moet je met andere oplossingen komen, klein, stijlvol, streaming. Tenzij er ook mannen zijn die de beurs even willen ontvluchten lijkt het me niet zo'n spannende optie. Maar wel een uitdaging! Veel Marco Borsato draaien, Il Divo, Byonce, Andre Rieu, met zo hier en daar een jaren 1990 boy band.  En nog iets hips Rihanna of zo.

Zwolle, dat is wel een stevige OV-reis, maar misschien krijg je dan meer mensen uit het oosten/noorden/zuiden. En voor de 'hollanders' is het misschien een toeristisch momentje. ik kijk even op Google maps. Gaan we zitten in De Grosche Veste? Een beetje zoals bij de ASSA in het AZ stadion. Ik zie een treinspoor, dus als er een station is het bij het stadion. Altijd handig! Moeten jullie wel de promotie een beetje goed richten op dat gedeelte van Nederland. De rest hoort het wel via de reguliere kanalen. Ok, ik kijk verkeerd dat is Enschede. Stom! Ik moet Zwolle hebben, gaan we in Kantorencomplex Oosterenk zitten? Niet heel erg gezellig. Maar goed we zullen zien. Jammer als de X-Fi in Veldhoven niet doorgaat.

De Rai lijkt mij niet de beste keuze. Alles zit in een paar hallen met nauwelijks ruimte voor luisterdemo`s.

Beter zou een naast gelegen hotel kunnen zijn, de dames naar de huishoudbeurs, pa naar de hifishow.

Groot nadeel is wel parkeren.... sinds 1 februari kan je niet meer in de Arena of andere P&R staan en dan voor een paar euro met het OV naar de Rai. Je moet perse eerst langs het centrum en daar in of uitchecken...

Zwolle lijkt mij een betere optie, andere gebied van het land, goed bereikbaar met OV en betaalbaar parkeren!

Amsterdam ?? Zwolle ??

Dat ligt toch helemaal niet centraal. Omgeving Utrecht, daar moeten we zijn.

Ik ben eens in congrescentrum De Reehorst in Ede geweest. Ik lees dat ze daar 38 zalen hebben.

:)

Wow, met een theaterzaal voor een mooi concert...

Ziet er geweldig uit maar ja het prijskaartje? Dat kon weleens (te) fors zijn...

NH Utrecht

Het is een mooie locatie, maar niet helemaal zonder zijn nadelen. Het is toch even zoeken als bezoeker, ook al ligt het hotel bij het station. De krappe liften vielen me op, die als het hotel in bedrijf is snel vol raken. Meerdere beurs-verdiepingen die uit elkaar lagen, dus geen makkelijke routing. Toch wat te krappe gangen.  En men was niet goed voorbereid op grote mensenstromen die even snel wat willen eten en drinken. De capaciteit was er niet naar, achter de bar, noch in het zitgedeelte.

NH Utrecht Hotel
http://www.hotels.nl/nl/utrecht/nhutrecht/?gclid=CN3j5LKesL0CFdHLtAodqQMAeQ

Lol, huur gewoon 10-15 bungalows in een Landal park op de veluwe (in het laag seizoen).

In iedere bungalow een aparte dealer/show show

Het beste idee tot nu toe?  Mag zoiets?  Vergunningen nodig? 

Voordeel: woonkamer benadering, demonstrateurs kunnen blijven slapen zonder meerprijs.

Het beste idee tot nu toe?  Mag zoiets?  Vergunningen nodig? 

Voordeel: woonkamer benadering, demonstrateurs kunnen blijven slapen zonder meerprijs.

Nee slecht idee, kamers zijn te klein, park kan je niet in zonder entree te betalen, vaak niet met het openbaar vervoer bereikbaar.

En hoe wil je 3000 bezoekers ( laatste X-Fi) in 10 - 15 bungalows laten luisteren?

En wat dacht je ervan als het regent? Met zijn allen wachten buiten tot je naar binnen mag?