Ivan10 Posted 5 maart 2014 Report Share Posted 5 maart 2014 Ja, en ik had ook al een link gepost naar een prijslijst. Naast de hoes moet je nog denken, dat je misschien nog iemand de artwork en opmaak moet laten doen, daarbij heb je nog de mastering, die speciaal voor een LP moet worden gemaakt. Dan als het een mainstream uitgave is moet je een distributeur betalen. En wil jij en de rest van de ketting, ook nog een winstmarge: band/artiest, label, distributeur, en detailhandel. Als consument zou ik het leuk vinden als een lp 15-20 euro zou kosten, nu kijk ik veelal naar lp's omtrent de 30-40 euro. Met name audiofiele labels zijn stevig aan de prijs. Link to comment Share on other sites More sharing options...
r.a.v.o.n Posted 5 maart 2014 Report Share Posted 5 maart 2014 ... nu kijk ik veelal naar lp's omtrent de 30-40 euro. Met name audiofiele labels zijn stevig aan de prijs. De kostprijs bij grotere oplagen (een oplage van 500 stuks lijkt mij erg klein als je serieus bezig bent) ligt onder de drie euro, de verkoopprijs in de webshop ligt op dertig euro. De tussenhandel zet er zijn eigen marge bovenop, in een US webshop kost die LP 75 dollar. Het is maar net wat de gek gemaakte audiofiel ervoor geeft. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ove Rickland Posted 5 maart 2014 Report Share Posted 5 maart 2014 Vergeet de btw ook niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
wil Posted 5 maart 2014 Report Share Posted 5 maart 2014 Leuk evenement! Al weer een tijdje niet meer geweest. Wanneer vind de koffieM&G plaats? wil Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 5 maart 2014 Report Share Posted 5 maart 2014 Jongensdroom is back ?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 5 maart 2014 Report Share Posted 5 maart 2014 Hans van Liempd, on 05 Mar 2014 - 10:27 PM, said:Jongensdroom is back ?? Ik ben iemand anders. Wat gebeurt hier allemaal? JD-gate? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 6 maart 2014 Report Share Posted 6 maart 2014 Vergeet de btw ook niet. Oh ja, 21% BTW neem ik aan, goede Ove. Ik was de overheid vergeten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 6 maart 2014 Report Share Posted 6 maart 2014 Ik denk dat Fritz nog 6 euro verdient aan die lp. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 6 maart 2014 Report Share Posted 6 maart 2014 De Lp gaat in de verkoop voor 5 euro en hij verdient er 6 euro op. Knap. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 6 maart 2014 Report Share Posted 6 maart 2014 De Lp gaat in de verkoop voor 5 euro en hij verdient er 6 euro op. Knap. Het was een doordenkertje. Het gaat n.l. nergens over. Een goede lp voor 5 euro en dan is het nog niet goed! Link to comment Share on other sites More sharing options...
r.a.v.o.n Posted 6 maart 2014 Report Share Posted 6 maart 2014 Een goede lp voor 5 euro en dan is het nog niet goed! Over de kwaliteit hebben we het nog niet gehad. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 6 maart 2014 Report Share Posted 6 maart 2014 RAVON; Voor 5 euro en dan ook nog topkwaliteit? Ga je mee naar Audio21 zaterdag 14.00 uur? De nieuwe cd van STS, Siltech Demo 1, klinkt hier als een klok. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 6 maart 2014 Report Share Posted 6 maart 2014 Als de lp goed klinkt en goede muziek bevat is die €5 inderdaad een koopje maar als de lp dezelfde kwaliteit heeft als de meeste van zijn cd's is het weggegooid geld. Over de kwaliteit hebben we het nog niet gehad. Oh nee? Link to comment Share on other sites More sharing options...
r.a.v.o.n Posted 6 maart 2014 Report Share Posted 6 maart 2014 Voor 5 euro en dan ook nog topkwaliteit? Da's in dit geval dezelfde kwaliteit die je voor dertig euro in de webshop krijgt of het moeten de retouren met persfoutjes zijn. Leuk dat je me uitnodigt, je begrijpt vast wel dat ik zaterdag al andere dingen te doen heb. Link to comment Share on other sites More sharing options...
r.a.v.o.n Posted 6 maart 2014 Report Share Posted 6 maart 2014 Oh nee? Eerlijk is eerlijk, ik heb twee demo CD's van Fritz gehoord waar rommel op staat maar waar ook kwalitatief goede stukken op staan en als de luidsprekers en de ruimte het niet laten horen of als het gehoor gebreken vertoont merk je niks van die rommel. Je zult mij hier niet zien beweren dat de kwaliteit van de elpees net zo is als die van de demo CD's, ik heb ze namelijk niet gehoord. Dat zal vast nog weleens gebeuren want ik ga tijdens de Engels show Fritz natuurlijk met plezier vijf euro overhandigen voor die elpee Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 6 maart 2014 Report Share Posted 6 maart 2014 Eerlijk is eerlijk, ik heb twee demo CD's van Fritz gehoord waar rommel op staat maar waar ook kwalitatief goede stukken op staan en als de luidsprekers en de ruimte het niet laten horen of als het gehoor gebreken vertoont merk je niks van die rommel. Je zult mij hier niet zien beweren dat de kwaliteit van de elpees net zo is als die van de demo CD's, ik heb ze namelijk niet gehoord. Dat zal vast nog weleens gebeuren want ik ga tijdens de Engels show Fritz natuurlijk met plezier vijf euro overhandigen voor die elpee Vertel hem meteen wie je bent dan Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjotr27 Posted 7 maart 2014 Report Share Posted 7 maart 2014 Vertel hem meteen wie je bent dan Na aankoop... ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 7 maart 2014 Report Share Posted 7 maart 2014 (...) De nieuwe cd van STS, Siltech Demo 1, klinkt hier als een klok. Gôh... die CD klinkt hier best wel goed! En helemaal niet als een klok... Link to comment Share on other sites More sharing options...
VANZOMERENG Posted 7 maart 2014 Report Share Posted 7 maart 2014 Gôh... die CD klinkt hier best wel goed! En helemaal niet als een klok... Alles klinkt toch als een klok, via speksteentjes, zelfs Marianne Weber, klinkt bij jouw heel fraai Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 7 maart 2014 Report Share Posted 7 maart 2014 Alles klinkt toch als een klok, via speksteentjes, zelfs Marianne Weber, klinkt bij jouw heel fraai Marianne Weber... is dat een soort klok? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 7 maart 2014 Report Share Posted 7 maart 2014 Na aankoop... ! Ik weet al: Wij gaan RAVON en Fritz aan elkaar voorstellen. Nog wat meer reclame: De Siltech CD klinkt hier als een tierelier. Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 7 maart 2014 Report Share Posted 7 maart 2014 Ik weet al: Wij gaan RAVON en Fritz aan elkaar voorstellen. Nog wat meer reclame: De Siltech CD klinkt hier als een tierelier. Wat voor muziek staat er eigenlijk op? De muzieksmaak van Fritz is namelijk meestal niet de mijne. Net ff teveel zenuwen jazz. Misschien moet ik morgen toch een tientje meenemen! Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
r.a.v.o.n Posted 7 maart 2014 Report Share Posted 7 maart 2014 Ik weet al: Wij gaan RAVON en Fritz aan elkaar voorstellen. Nog wat meer reclame: De Siltech CD klinkt hier als een tierelier. Fritz leest hier ongetwijfeld mee en als hij mij zo graag wil leren kennen als ik uit zeer betrouwbare bron heb vernomen zal hij bij iedereen die om deze elpee komt een visje uitgooien. Het leek me juist een aardig idee om Fritz een beetje te laten bungelen en om het van een afstandje gade te slaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 8 maart 2014 Report Share Posted 8 maart 2014 Ik weet al: Wij gaan RAVON en Fritz aan elkaar voorstellen. Nog wat meer reclame: De Siltech CD klinkt hier als een tierelier. Het Woordenboek der Nederlandsche Taal vermeldt bij 'tierelier(e)': 'Nabootsing van een eenvoudig, opgewekt muzikaal geluid, inzonderheid van gezang'. Dus......Frans Bauer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 9 maart 2014 Report Share Posted 9 maart 2014 Hier een link m.b.t. het persen van platen. http://www.mediatrack.nl/pdf/LPpersing.pdf Ik kom dan op € 3,32 per plaat bij een afname van 500 stuks. Daar komt de opmaak van de hoes en labels nog bovenop. Stockfisch zal wel wat duurder zijn. Kortom € 5,00 is een koopje. Ik vergat de € 1,00 Buma Stemra rechten. En dan de 21 % BTW nog. Kom ik samen op € 5,22. Voor de artiestengage is dan nog steeds niks opgenomen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts