carl Posted 10 maart 2014 Report Share Posted 10 maart 2014 Tijd om zelf een LP uit te geven Hans. Ik doe mee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 10 maart 2014 Report Share Posted 10 maart 2014 Iedereen die op zijn poot kan spelen kan meedoen. Ook diegenen die thuis wel eens de eerste viool spelen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
r.a.v.o.n Posted 10 maart 2014 Report Share Posted 10 maart 2014 Ik vergat de € 1,00 Buma Stemra rechten. En dan de 21 % BTW nog. Kom ik samen op € 5,22. Voor de artiestengage is dan nog steeds niks opgenomen. Je mist de kosten voor de artiest maar ook de kosten voor de opnamestudio, de technici, de koffiejuffrouw en dan hebben we het nog niet over een winstmarge. Waarom ga je niet van een oplage van 250 uit? Dan lijkt die 5 euro nóg voordeliger. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 10 maart 2014 Report Share Posted 10 maart 2014 Je mist de kosten voor de artiest maar ook de kosten voor de opnamestudio, de technici, de koffiejuffrouw en dan hebben we het nog niet over een winstmarge. Waarom ga je niet van een oplage van 250 uit? Dan lijkt die 5 euro nóg voordeliger. Volgens Fritz is 500 á 1000 stuks de oplage voor dergelijke uitgaven. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 11 maart 2014 Report Share Posted 11 maart 2014 Iedereen die op zijn poot kan spelen kan meedoen. Ook diegenen die thuis wel eens de eerste viool spelen. Hoog van de torenblazers liever niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 11 maart 2014 Report Share Posted 11 maart 2014 TL 200, on 11 Mar 2014 - 12:18 PM, said:Hoog van de torenblazers liever niet. die plaatsen zijn al uitverkocht Link to comment Share on other sites More sharing options...
VANZOMERENG Posted 16 maart 2014 Report Share Posted 16 maart 2014 Wie gaat er volgende week zaterdag naar Engels ? Ik kan nog een carpooler meenemen (vertrek vanaf regio Nijmegen) Wellicht ga ik al zeer vroeg, i.v.m. leveren/terugbrengen van de Blumenhofers naar Arden/Engels Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 16 maart 2014 Report Share Posted 16 maart 2014 VANZOMERENG, on 16 Mar 2014 - 1:03 PM, said: Wie gaat er volgende week zaterdag naar Engels ? Ik kan nog een carpooler meenemen (vertrek vanaf regio Nijmegen) Wellicht ga ik al zeer vroeg, i.v.m. leveren/terugbrengen van de Blumenhofers naar Arden/Engels Kun jij RAVON, LEOBUS en FRITZ ophalen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 16 maart 2014 Report Share Posted 16 maart 2014 Dat wordt een druk weekend voor jou Van Zomeren. Spaar je je oortjes wel een beetje voor zondag? Link to comment Share on other sites More sharing options...
r.a.v.o.n Posted 16 maart 2014 Report Share Posted 16 maart 2014 Kun jij RAVON, LEOBUS en FRITZ ophalen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
VANZOMERENG Posted 16 maart 2014 Report Share Posted 16 maart 2014 Dat wordt een druk weekend voor jou Van Zomeren. Spaar je je oortjes wel een beetje voor zondag? No problem, mijn oortjes zijn goed afgetraind, komt door mijn vrouw muziekcollectie Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 16 maart 2014 Report Share Posted 16 maart 2014 No problem, mijn oortjes zijn goed afgetraind, komt door mijn vrouw muziekcollectie gelukkig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vhond Posted 17 maart 2014 Report Share Posted 17 maart 2014 Helaas kan ik niet, maar de deelnemerslijst heeft een aantal zeer interessante namen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 18 maart 2014 Report Share Posted 18 maart 2014 Voelen jullie iets voor een meet-en-greet op de stand van Arden/Blumenhofer e.a. ? Zaterdag 14.00 uur Zondag 14.00 uur Link to comment Share on other sites More sharing options...
r.a.v.o.n Posted 18 maart 2014 Report Share Posted 18 maart 2014 Lijkt me leuk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 21 maart 2014 Report Share Posted 21 maart 2014 Morgen en zondag... Niet vergeten 14:00 uur. Ik ben er zaterdag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 22 maart 2014 Report Share Posted 22 maart 2014 Ik kom zo ook even langs. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjotr27 Posted 22 maart 2014 Report Share Posted 22 maart 2014 En de eerste mensen al weer terug? Ik ben benieuwd wat jullie ervan vonden... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 22 maart 2014 Report Share Posted 22 maart 2014 Vandaag met de Array-brothers de show bezocht. De laagproblemen overheersten helaas. Deels denk ik dat dit aan de luidsprekers zelf lag en deels aan de schuifwanden/scheidingswanden. Je kon zelfs makkelijk bij de buren meeluisteren. Ik zou daar als importeur geen geld in stoppen. Als potentiele kopers daar doorheen moeten luisteren, is de kans groot dat je ze gelijk al weer kwijt bent. Na een aantal ruimtes bezocht te hebben, was de demo met Endeavor luidsprekers de eerste die de moeite waard was. Ik denk dat deze luidsprekers de potentie hebben, om met de juiste apparatuur en in een geschikte akoestiek een goed beeld neer te zetten. Daarmee lijkt 7000 euro nog niet eens zo heel erg onredelijk. Helemaal boven stonden zeer grote Blumenhofers. Deze waren nog niet ingespeeld. Toch had ik het idee dat ik deze wel zou willen hebben. Maar ja, wat een geld. 50.000? Je kan al horen dat er echte trompet speelde, een echte contrabas, echte kwastjes op de snaretrom van het drumstel, etc. De grote Guru viel net als in Alkmaar wederom tegen. Mid en hoog waren best mooi ruimtelijk, maar het laag klonk nergens naar. De aanzet, het begin van de lage tonen was niet te horen. Het lijkt moeilijker om grote luidsprekers te ontwerpen dan kleine!? Raidho had alleen kleine monitoren meegebracht. Deze konden nauwelijks boven het geluid van de buren uit komen. Ondanks dat, had ik niet het idee om daar nou zoveel geld voor neer te willen tellen. De meerwaarde kon ik er niet aan af horen. Grote, afgeprijsde, Real Eastate: voor mij klonk het helemaal nergens naar. Zeer onnatuurlijke klankkleur. Behoorlijk kleine monitorluidsprekers waarvan ik de naam vergeten ben, deden het voor 800 euro bijzonder goed. Ik was dus niet ongesteld die dag. (als iemand de naam weet, vul ik die later wel in). Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 22 maart 2014 Report Share Posted 22 maart 2014 Vandaag heb ik weer eens echt overal serieus zitten luisteren. De laatste keren dat ik naar een show geweest was ben ik enkel naar de ruimtes geweest die mijn interesse hadden en heb daar door vast het nodige gemist. Eerst bij Music2 geluisterd en had daar te veel last van de werkzaamheden die aan de overzijde van de weg ook op zaterdag gewoon door gingen. Ik hoop dan ook dat er zondag rust wordt gehouden zo dat er hier ook goed geluisterd kan worden. Daarnaast was de ruimte daar echt niet prettig. Ik had de speakers al vaker gehoord maar hier kwamen ze echt niet uit de verf de ruimte was hier echt het probleem, Jammer ik weet namelijk dat dit prima muziek kan maken. Ik ben daar Carl tegen het lijf gelopen en zijn voor de rest van de show samen opgelopen. eigenlijk alle ruimtes bezocht en een goede indruk op kunnen doen van wat er nu te koop is. De eerste ruimte waar het geluid prima was, was bij Polk??? waar een set stond dat ik eigenlijk nog niet kende Geen idee meer wat het merk was maar het was mooi spul en het speelde prima. Hier in bedrijf de power plant links op de grond, een Pioneer CD speler en een geïntegreerde versterker met 6550 buisjes. Werkt prima. erg nieuwsgierig ben ik dan ook wel geworden naar de losse voor versterker met de 211 eindbakken. De gene die morgen komen mogen daar naar gaan luisteren. (ik denk niet dat ik daar voor terug kom.) De speakers kende ik ook niet maar ook daar weer verrassend goed geluid. De volgende ruimte die zeer de moeite waard was is YN daar staat een hele mooie streamer / DAC die zo als het tegenwoordig ook hoort keurig met DSD om kan gaan. Beding gaat via de I pad en de looks van het apparaat is gewoon goed. Foto is wat bewogen maar het was wel een beetje donker daar. De verassing in die ruimte waren de kleine monitoren die zich keurig wisten te houden. Met een mooie hoog glans afwerking is dit iets dat ook in de woonkamer van huize Kappa niet zou misstaan. Op verzoek was er nog wat aan Blues op gezet en dat ging zelfs in het laag wonderbaarlijk goed. gezien de ruimte die ze moesten vullen was het een knap staaltje werk. Dan nog even het feit dat dit ook nog eens door een buisje werd aangestuurd maakt het alleen maar bijzonderder. Zelf zou ik voor het laag met deze speakers wel een sub overwegen. Hier mee krijgen de speakers het wat rustiger om de rest van het totaal beeld heel erg goed te doen en hoeven ze zich niet meer met het laag bezig te houden. De volgende speaker had ik al eens op de X-fi gehoord maar dat was met een bas gitaar als bron. Nu kon ik ze rustig beluisteren en ook dit was prima. De rest van de set bestond overigens uit een streamer en een Antilope DAC die ook als voorversterker diende. Na ooit eens de Antilope DAC van Leo gehoord te hebben is dit een merk dat mij wel positief is bij gebleven. Hier dus ook prima ding. Weer verder was de volgende set die ik de moeite waard van het noemen vond is ook gelijk de beste van de show. Sonore heeft het weer geflikt!! Waarom er hier excuses gemaakt werd snap ik niet, oke de speakers hebben slechts drie dagen in kunnen spelen en kunnen vast nog veel meer laten horen maar bij deze set krijg je echt het ik ben er bij gevoel. De enorme dynamiek en snelheid van dit systeem is geweldig. Er werd op een hoog volume gedemonstreerd maar was absoluut niet hinderlijk. Bij veel systemen gaat dit dan nog wel eens scherp worden of vervormen maar daar is hier geen spoortje van te vinden. De klappen op de snare drum bij Take5 waren zeer realistisch. Verder is het natuurlijk de vraag of het je smaak is maar ik vind de looks van deze speaker geweldig. Natuurlijk was er meer te zien en te horen maar dit waren mijn positieve uitschieters. Leuk was het ook weer om vele bekenden tegen te komen en is er ook regelmatig even een praatje gemaakt. Groetjes George Link to comment Share on other sites More sharing options...
VANZOMERENG Posted 22 maart 2014 Report Share Posted 22 maart 2014 Engels show, - gezellig: ja ! - kwaliteit luistersessies: veelal beroerd Je hoorde veelal 2x demo's door elkaar en verder werd er tegenover Engels nog gebouwd en geheid,wat ook nog eens extra herrie veroorzaakte Niettemin, fraaiste speakers (ondanks nog niet ingespeeld) waren de Blumenhofers "Gran Gioia" echter voor de meeste mensen, qua ruimte & aanschafprijs, niet weggelegd. Zeer fraai klinken, vond ik de gesloten, actieve rondstralers van eigen bodem Temporal Coherence.nl de set met AudioNote componenten, de luidsprekers van Endeavour en Corneo en de Blumenhofers FS2 http://www.temporalcoherence.nl/cms/index.php/nl/producten "Gran Gioia" Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 22 maart 2014 Report Share Posted 22 maart 2014 Inderdaad met George opgelopen voordat ik opgehaald werd. Nog even wat aanvullingen. Die Raidho's klonken prima met Octave versterking. Vlak voordat ik wegging heb ik nog een keer geluisterd met klasse d versterking en toen klonk het maar erg gewoon. Die Temporal Coherence klonk inderdaad verbazingwekkend totdat er wat rock/pop gespeeld werd en dat ging dus echt niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 22 maart 2014 Report Share Posted 22 maart 2014 Ik heb al zo vaak gemerkt, dat ik niets kan met klassieke muziek, bij het oordelen van een set. Hebben anderen dat ook? Hoe zou dat kunnen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
VANZOMERENG Posted 23 maart 2014 Report Share Posted 23 maart 2014 Inderdaad met George opgelopen voordat ik opgehaald werd. Nog even wat aanvullingen. Die Raidho's klonken prima met Octave versterking. Vlak voordat ik wegging heb ik nog een keer geluisterd met klasse d versterking en toen klonk het maar erg gewoon. Die Temporal Coherence klonk inderdaad verbazingwekkend totdat er wat rock/pop gespeeld werd en dat ging dus echt niet. Tja... dat demootje met de percussie-sample en met de triangel klonk zeer overtuigend, toen later, sing/songwritermuziek van stockfischrecord werd gepresenteerd (met veel laag) klonk e.e.a. wat minder maar ik acht de kans groot, dat dit komt door de ruimte. In ieder geval wel een speaker die ik eens onder betere omstandigheden wil horen. Verder gewoon leuk om te zien, hoe enthousiast die 2 op leeftijd zijnde heren, bezig zijn om een goed, allesbehalve mainstream product op de markt te zetten waar m.i.z. veel potentieel in zit. Ik vind het ook zeer moedig om in een (in Europa) krimpende markt zo iets nieuws op de markt te brengen en waarbij je zonder nog enig opgebouwde roem/imago het tegen de gevestigde orde moet opnemen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 23 maart 2014 Report Share Posted 23 maart 2014 Verder gewoon leuk om te zien, hoe enthousiast die 2 op leeftijd zijnde heren, bezig zijn Dan heb je mij nog nooit bezig gezien Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts