Jump to content

Cafe Engels Show 2014

Arden
 Share

Recommended Posts

Nee slecht idee, kamers zijn te klein, park kan je niet in zonder entree te betalen, vaak niet met het openbaar vervoer bereikbaar.

En hoe wil je 3000 bezoekers ( laatste X-Fi) in 10 - 15 bungalows laten luisteren?

En wat dacht je ervan als het regent? Met zijn allen wachten buiten tot je naar binnen mag?

Wat nou slecht idee?

X-Fi 2013 ====== 51 deelnemers!!

3000 bezoekers????? Zijn die daar allemaal gratis binnen geweest?

Nog nooit gehoord van zo iets als Park restauratie?

Moet ik nog even doorgaan?

Wat nou slecht idee?

X-Fi 2013 ====== 51 deelnemers!!

3000 bezoekers????? Zijn die daar allemaal gratis binnen geweest?

Nog nooit gehoord van zo iets als Park restauratie?

Moet ik nog even doorgaan?

Van mij mag het, maar pas op dat u niet explodeert. Dan kunnen we binnenkort nog allemaal naar een begrafenis. 

Nee slecht idee, kamers zijn te klein, park kan je niet in zonder entree te betalen, vaak niet met het openbaar vervoer bereikbaar.

En hoe wil je 3000 bezoekers ( laatste X-Fi) in 10 - 15 bungalows laten luisteren?

En wat dacht je ervan als het regent? Met zijn allen wachten buiten tot je naar binnen mag?

Het is een beetje wild idee, maar mits goed georganiseerd, wel uitvoerbaar. En mits je natuurlijk iets kunt regelen met de bungalow park eigenaar.

Kamers van veel van die (6-8 persoons) bungalows zijn overigens niet klein, meetal rond 35 M2. Maar je kan natuurlijk geen grote groepen kwijt (denk max 8 per bungalow)

bv http://www.landal.nl/db/flush/table=vw_accommodatie_tynaar/field=tynaar/key=id/1119.gif

In het laagseizoen kost zo'n bungalow iets van 50 euro per dag.

Of een 18 persoons bungalow (zal wel duurder zijn)

http://www.landal.nl/db/flush/table=vw_accommodatie_tynaar/field=tynaar/key=id/4645.gif

Regen kan behoorlijk vervelend zijn. Moet je extra maatregelen voor nemen  (extra party tenten huren, loop matten etc bv).  Ook zul je de toegang to de bungalows wat strakker rmoeten regelen, zodat er geen lange rijen voor huisjes ontstaan (met een beetje web site + app is dat prima te regelen.)

Het zou dus wel een heel ander soort hifi show zijn. Strakker geregeld, minder ad hoc rond lopen.

Meeste parken hebben ook een flink gebouw met cafetaria, restaurant, speel ruimte, zwembad etc. Daar kan je ook best wat doen.

Maar denk eens aan de stlte (behalve geluid natuurlijk van demonstraties in buurbungalows).

Toegang tot het park is ook wel te regelen. Maak me alleen een beetje zorgen over de parkeer ruimte. Gebrek aan openbaar vervoer is wel een punt (behalve streekbussen). Pendel busje zou een optie zijn, maar dat kost wel extra. Of je doet wat meer aan car pooling.

Ja.......gaan we nou auditief of culinair bezig zijn? :D Ik had eierkoeken bij me in Rotterdam.

Wij kwamen helemaal uit het hoge noorden en wilden ons voor de terugreis lekker volproppen.

Onze magen rommelden harder dan de Kef KM-1's in de lobby. ;)

Wij kwamen helemaal uit het hoge noorden en wilden ons voor de terugreis lekker volproppen.

Onze magen rommelden harder dan de Kef KM-1's in de lobby. ;)

O daar kwam al dat kabaal vandaan. Ik dacht dat er buiten gewerkt werd. 

O daar kwam al dat kabaal vandaan. Ik dacht dat er buiten gewerkt werd. 

Werken? Amsterdammers? Daarvoor moet je in Rotterdam wezen. Amsterdam is om te feesten.

(volgens een oude maat van mij, ex-zeeman)

• Members

Ik kreeg vanmiddag het verzoek of ik het volgende even in dit draadje wilde plaatsen, bij deze...

Beste Forumleden,

Ten eerste dank voor jullie bezoek en ook voor de diverse goede tips en terecht opbouwende opmerkingen betreffende de show en haar deelnmemers.

We zullen deze zeker meenemen in de organisatie van de volgende show.

Mochten er nog meer punten zijn die we kunnen meenemen, wees vrij ons te contacteren.

Tot volgende de show,

Met vriendelijke groet,

Ronald

Sense of Music

In Berlin kennen ze een Hifi-nacht, waarbij diverse audiowinkels
van zaterdagavond tot zondagochtend open zijn en shows organiseren.

Voor mensen zonder eigen vervoer worden er pendelbussen ingezet.

Dit lukt alleen, als je genoeg interessante deelnemende audiowinkels heb
binnen een relatief kleine gebied. 

De Engels show was voor Puresound erg leuk. Interessante gesprekken gevoerd over een nieuwe tweak :o!! De zelfgemaakte showboekjes vond men erg leuk. Deze keer was er een dubbele uitgave van "PureNotes", namelijk deel 4 en 5. In deel 4 kon men de alle uitgebrachte artikelen van de serie "phonosaga" lezen. In deel 5 een artikel over hulpmiddelen bij een platenspeler, Einstein versterker en cd speler en het artikel van het Pers-event 40 jaar Linn LP12. Al deze artikelen staan natuurlijk ook op puresound

Zowel op zaterdag als ook op zondag op verschillende tijdstippen elke luisterruimte beluisterd. Soms kort bij de ene en soms wat langer. En tja, elke dag werd het overal beter wat betreft de geluidsweergave. Er sprong 1 set er met kop en schouder bovenuit en dan was dat in mijn optiek nog maar op hooguit 65 % van wat het wel kan. De andere sets vond ik niet echt geweldig of waarbij ik van verbazing van mijn stoel uit viel. Helaas nee, dat niet. Grote speakers in een (te) kleine kamer werkt niet, mijn inziens. 

Ook de heiwerkzaamheden bij de Irenezaal maakte het er niet beter op. Zonde voor de desbetreffende importeur en het publiek op zaterdag.

Nu weet ik ook dat alle kamers last van elkaar hebben. Destijds was dat ook al ten tijde van de Pluimgraaf show. Alleen dit jaar viel het EXTRA op, mede door de heiwerkzaamheden. In twee kamers kon je door de spleet van de afscheidingswand gewoon de andere kamer zien en horen. Ook als in beiden kamers er geen muziek aan stond. Een andere locatie zou dus niet zo raar zijn. 

Als deelnemer heb ik net zoals verleden jaar ook een deelnemer gemist die wel publiek naar de show trekt. Ook dit jaar heb ik weer van een paar bezoekers de vraag gekregen waarom Dynamic-solutions  er niet was. Er was zelfs een onvervalste Rotterdammer die in onvervalst Rotterdams opmerkte, dat Rotterdam een stad van dynamische oplossingen is. Dus of volgend jaar dat foutje maar even recht gezet kon worden. Waarvan akte. ( ik vond de woordgrap van deze onvervalste Rotterdammer erg leuk.

Het is een beetje wild idee, maar mits goed georganiseerd, wel uitvoerbaar. En mits je natuurlijk iets kunt regelen met de bugalow park eigenaar.

Kamers van veel van die (6-8 persoons) bungalows zijn overigens niet klein, meetal rond 35 M2. Maar je kan natuurlijk geen grote groepen kwijt (denk max 8 per bungalow)

bv http://www.landal.nl/db/flush/table=vw_accommodatie_tynaar/field=tynaar/key=id/1119.gif

In het laagseizoen kost zo'n bungalow iets van 50 euro per dag.

Of een 18 persoons bungalow (zal wel duurder zijn)

http://www.landal.nl/db/flush/table=vw_accommodatie_tynaar/field=tynaar/key=id/4645.gif

Regen kan behoorlijk vervelend zijn. Moet je extra maatregelen voor nemen  (extra party tenten huren, loop matten etc bv).  Ook zul je de toegang to de bungalows wat strakker rmoeten regelen, zodat er geen lange rijen voor huisjes ontsaan (met een beetje web site + app is dat prima te regelen.)

Het zou dus wel een heel ander soort hifi show zijn. Strakker geregeld, minder ad hoc rond lopen.

Meeste parken hebben ook een flink gebouw met cafetaria, restaurant, speel ruimte, zwembad etc. Daar kan je ook best wat doen.

Maar denk eens aan de stlte (behalve geluid natuurlijk van demonstraties in buurbungalows).

Toegang tot het park is ook wel te regelen. Maak me alleen een beetje zorgen over de parkeer ruimte. Gebrek aan openbaar vervoer is wel een punt (behalve streekbussen). Pendel busje zou een optie zijn, maar dat kost wel extra. Of je doet wat meer aan car pooling.

Ik snap wel dat het allemaal uitvoerbaar is, maar dat lijkt mij eerder leuker voor een groepje hobbyisten. Maar het idee geeft wel aan dat er meegeleefd wordt.

En ik denk wel dat het voor een goede beursopzet vijf voor 12 is. De wilde ideeën die nu rondgaan doen het niet goed. En dat geldt ook voor allerlei ideeën die door een bedrijf worden opgezet om ineens ergens een beurs te organiseren. Dat moet altijd met een groep bedrijven die zich met elkaar willen committeren om er iets moois van te maken.

Misschien moeten een paar mensen buiten de branche met enige affiniteit zich eens gaan bemoeien met een beursorganisatie. Onafhankelijk met het verlangen dat iedereen mee wil doen. Die mensen makkelijker kunnen aanspreken op deelname. Met een VEEL betere marketing campagne en ook naar de deelnemers toe verplichtingen zich in te zetten om reclame te maken.

En het allerbelangrijkste; ALLE importeurs of distributeurs moeten kunnen meedoen. Nu is er veel te veel haat en nijd en worden beurzen geboycot als bepaalde bedrijven deelnemen.

BIj een organisatie denk ik niet aan mensen die even het grote geld willen gaan verdienen, (de risico`s moeten gewoon door alle deelnemers gedragen gaan worden), maar aan mensen met het hart op de goede plaats. Het is gewoon een kwestie van een team samenstellen die zich PRO DEO willen gaan inzetten. Liefst een paar mensen van concurrerende beurzen en een paar mensen met affiniteit en kennis van de markt die hun geld niet verdienen met hifi erbij en ik denk dat er iets moois uit kan rollen.

Alleen al de mogelijke locaties die hier vandaag even genoemd worden vind ik al iets wat ik niet eerder heb meegemaakt. Liefhebbers hebben vaak hele goede ideeën. Hetzelfde geldt voor de gemaakte opmerkingen over de Engels show, daar heb je wat aan als deelnemer en organisatie. Maar ook als bezoeker die een leuk dagje uit wil.

I

Volgens de schrijver van het eerste verslag ben ik een azijnpisser.

Buiten was het een enorme herrie, binnen was de laagweergave een ramp. Een bezoeker die daar last van heeft, wordt een azijnpisser genoemd.

Dan begrijp je als auteur maar bitter weinig van de bedoeling van een hifi-show