carl Posted 15 februari 2014 Report Share Posted 15 februari 2014 Ik was donderdag bij Hanze met de TD 160 waar ik wat last heb van lekstroom. Ze demonstreren daar nu ook met de Kef 50 en ik wilde ze graag een keer horen. Ik heb plannen op zolder vandaar. Na alle lovende verhalen die ik erover heb gehoord viel het me wat toch tegen. Plaatsing prima, maar ik vond het wat aangezet in het midden. Daarna geluisterd naar de 300 die gelijk beter klonk maar wel zeer weldadig, te extreem gewoon. Zouden de Kefs wat meer op home theater zijn afgestemd? Ik geloof niet dat ik daar nu een avond met plezier naar muziek zal luisteren? Maar goed Hanze had de Kefs net binnen en was nog zoekende naar de ideale combinatie. Voorlopig denk ik dat ietwat saaie LS toch de beste resultaten opleveren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 19 februari 2014 Report Share Posted 19 februari 2014 Ik vond ze bij Alex wel fijn klinken. Maar het kan voorkeur zijn of deze set was al ingespeeld. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 22 februari 2014 Report Share Posted 22 februari 2014 Ik weet wel dat de versterking erg goed moet zijn voor de kefjes om mooie dingen te kunnen doen. Bij Ruud vond ik ze beslist niet kleuren. Ergens anders weer wel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiovorden Posted 25 december 2014 Report Share Posted 25 december 2014 Gisteren bij S&S in Zutphen de nieuwe KEF Reference 1 monitor speaker gezien en kort kunnen beluisteren. Ja, wat zal ik van het uiterlijk zeggen. Als eigenaar van een LS50 vind je een speaker al gauw groot. Qua afwerking is het overigens wel een fraaie speaker. En de eerste luisterindrukken zijn positief. Dit is een serieuze speaker, mooi open en los geluid en als extra een mooi laag. Kortom een speaker die ik in 2015 graag een keertje thuis zou willen beluisteren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
VANZOMERENG Posted 25 december 2014 Report Share Posted 25 december 2014 Carl Als je leuke kleine monotoren zoek, voor weinig geld Focal Aria 906 (zeer fraai ) http://www.focal.com/en/aria-900/444-aria-906-3544050691308.html Wellicht gezien onderstaande specs, nog redelijk aan te sturen met een buizenbak ? Sensitivity (2.83V / 1m) 89.5dB Nominal impedance 8 Ohms Minimum impedance 4.6 Ohms Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 25 december 2014 Author Report Share Posted 25 december 2014 Bij gelegenheid wil ik ze wel eens een keer beluisteren al zal op zolder waarschijnlijk iets tweede hands komen. Ik heb wel eens eerder Focal gehoord en die vond ik te in het hoog. Waar dat nu weer aan lag? Link to comment Share on other sites More sharing options...
VANZOMERENG Posted 25 december 2014 Report Share Posted 25 december 2014 Bij gelegenheid wil ik ze wel eens een keer beluisteren al zal op zolder waarschijnlijk iets tweede hands komen. Ik heb wel eens eerder Focal gehoord en die vond ik te in het hoog. Waar dat nu weer aan lag? Klopt, dat schijnt met deze nieuwe serie "verholpen" te zijn. Ik vind ze zeer fraai klinken en zeker niet te fel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 26 december 2014 Report Share Posted 26 december 2014 Ja die Focal's zijn prima aan te sturen met buizen. Maar meer power erin zal de laagweergave sterk verbeteren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiovorden Posted 26 december 2014 Report Share Posted 26 december 2014 Focal # Kef (zie titel van dit topic) Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 26 december 2014 Report Share Posted 26 december 2014 Zeurpiet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 26 december 2014 Report Share Posted 26 december 2014 Die is naar Spanje. De nieuwe Kefs heb ik in Munchen gehoord. Dat klonk beter dan de Blades. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 26 december 2014 Report Share Posted 26 december 2014 (edited) Die Kef 50 vind ik echt niet zo goed, als men mij wilt laten geloven. Ik heb ze diversen keren gehoord. Ik heb één keer wel die Kef 50 gehoord, dat ze erg goed klonken, maar dat waren die van Cock. Tja en dat waren geen originele meer. Het complete scheidingsfilter was verbouwd. Tja, dan kan je in mijn optiek niet meer spreken over een Kef 50. Doe mij dan maar een Boston Acoustics A25 monitor. een stuk goedkoper en zeer goed voor dat weinige geld. Of een Harbeth op jouw zolder. Edited 26 december 2014 by audiofreak Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 26 december 2014 Report Share Posted 26 december 2014 Het ging mij om de nieuwe Kef Reference. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomatamot Posted 26 december 2014 Report Share Posted 26 december 2014 Die Kef 50 vind ik echt niet zo goed, als men mij wilt laten geloven. Ik heb ze diversen keren gehoord. Ik heb één keer wel die Kef 50 gehoord, dat ze erg goed klonken, maar dat waren die van Cock. Tja en dat waren geen originele meer. Het complete scheidingsfilter was verbouwd. Tja, dan kan je in mijn optiek niet meer spreken over een Kef 50. Doe mij dan maar een Boston Acoustics A25 monitor. een stuk goedkoper en zeer goed voor dat weinige geld. Of een Harbeth op jouw zolder. Zo te lezen ben jij een echte "Crack" op dit speaker gebied. Maar bij Mr. C is niet het hele scheidingsfilter verbouwd. Bovendien onderschat jij klaarblijkelijk de kwaliteit van de versterker van Mr. C. . Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 26 december 2014 Report Share Posted 26 december 2014 Zo te lezen ben jij een echte "Crack" op dit speaker gebied. Maar bij Mr. C is niet het hele scheidingsfilter verbouwd. Bovendien onderschat jij klaarblijkelijk de kwaliteit van de versterker van Mr. C. . Heeft ie een kapot scheidingsfilter verbouwd?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 26 december 2014 Report Share Posted 26 december 2014 Zo te lezen ben jij een echte "Crack" op dit speaker gebied. Maar bij Mr. C is niet het hele scheidingsfilter verbouwd. Bovendien onderschat jij klaarblijkelijk de kwaliteit van de versterker van Mr. C. . Nee hoor, ik onderschat niets van deze heer C en van Dhr A ook niet. En nee, ik ben ook geen "Crack"op luidspreker gebied. Het scheidingsfilter is gedeeltelijk verbouwd of aangepast. Als dat een beter woord is voor jou, mij best. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts