Jump to content

Queensryche

VANZOMERENG
 Share

Recommended Posts

Laat ik het eens niet hebben over Ritchie Blackmore maar over Queensryche

Een groep, die ik een warm hart toedraagt en waarbij ik vooral zeer onder de indruk ben
van m.i.z. ..een van de beste zangers in het pop/rock-genre "Geoff Tates"

De muzikale genie in de band en verantwoordelijk voor vele producties was gitarist Chris DeGarmo.

De hoogtij dagen waren van ca. 1983 tot halverwege de jaren negentig, daarna werden de nummers
duidelijk minder en de zangkwaliteiten van Geoff Tates gingen ook langzaam achteruit. 

Wat er nu nog rest van Queensryche of afsplitsingen hiervan, mogen geen naam hebben :(

http://nl.wikipedia.org/wiki/Queensryche

Gelukkig heb ik deze band 2x live, in hun hoogtij dagen van nabij mee mogen maken :)

Niet altijd even makkelijke toegankelijke muziek maar het oudere werk vind ik fabelous

Aan te bevelen CD,s/platen

- Warning 1984
- Empire 1990 (wat meer toegankelijk)
- Operation Mindcrime Live  1991

Van de CD "Warning"  Roads to Madness

Van MTV Unplugged  Lady Wore Black begint bij ca. minuut 7:30 

Mooi die Alice in Chains, tenminste de originele op vinyl (Music on Vinyl is goed, maar de originele Columbia-persing is gewoon mooier). Volgens mij heb ik er ooit twee voor jou meegebracht. Dat was tijdens een show van jou Arden. Klopt dat? Trouwens, Neil Young Unplugged is ook zeer mooi, en Kiss Unplugged. Eens wat anders. Maar ook die van Joe Bonamassa - An Acoustic Evenening at the Vienna Opera House is een erg mooi album. Heb trouwens ook nog een mooie unplugged op vinyl liggen van Michael Schenker, zeer mooi. Vind dat je met een acoustisch of unplugged album een set, en dan vooral de intimiteit daarvan kunt bepalen. Hoe pakt een nummer je. Als dit kippenvel veroorzaakt, zit het met de set wel snor......

Groet:

Frank.

Vind Warning erg goed, doet me soms denken aan Helloween, maar dan origineler. Hun meest bekende album 'Operation Mindcrime' vind ik ook ok, maar vind het ergens toch minder pakkend. Misschien nog een keer een kans geven. 

Operation Mindcrime vind ik top maar dan wel in de live-versie

Wel vind ik de zangpartijen/stem op Warning op zijn best.....

Wat vind je dan van Riot? Minder muzikaal dan Queensryche, maar de zanger hangt ook lekker hoog in de kroonluchters ;)

Lekkere hoge stem en er zitten best goede stevige nummers bij :D  maar ook wel nummers waar ik een beetje ADHD van krijg

Maar m.b.t. de stem van de zanger van Queensryche, Geoff Tates, is het niet alleen dat hoge wat ie kan halen, wat zo bijzonder knap is

maar vooral hoe hij met zijn stem kan spelen, net elastiek

Luister het nummer Child of Fire maar eens goed, je zou haast denken, dat ie een opera-achtergrond heeft