VANZOMERENG Posted 19 februari 2014 Report Share Posted 19 februari 2014 Laat ik het eens niet hebben over Ritchie Blackmore maar over Queensryche Een groep, die ik een warm hart toedraagt en waarbij ik vooral zeer onder de indruk benvan m.i.z. ..een van de beste zangers in het pop/rock-genre "Geoff Tates" De muzikale genie in de band en verantwoordelijk voor vele producties was gitarist Chris DeGarmo. De hoogtij dagen waren van ca. 1983 tot halverwege de jaren negentig, daarna werden de nummersduidelijk minder en de zangkwaliteiten van Geoff Tates gingen ook langzaam achteruit. Wat er nu nog rest van Queensryche of afsplitsingen hiervan, mogen geen naam hebben http://nl.wikipedia.org/wiki/Queensryche Gelukkig heb ik deze band 2x live, in hun hoogtij dagen van nabij mee mogen maken Niet altijd even makkelijke toegankelijke muziek maar het oudere werk vind ik fabelous Aan te bevelen CD,s/platen - Warning 1984- Empire 1990 (wat meer toegankelijk)- Operation Mindcrime Live 1991 Van de CD "Warning" Roads to Madness Van MTV Unplugged Lady Wore Black begint bij ca. minuut 7:30 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 19 februari 2014 Report Share Posted 19 februari 2014 En ik maar denken dat Queensryche een jaren 1990 band is, weer wat geleerd! Dat unplugged kunnen ze toch ook wel eens draaien op een hifishow? Het teergevoelige audiofiele singer/songwriter gedoe met mooie vrouwenstemmen is leuk, maar wel saai. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 20 februari 2014 Members Report Share Posted 20 februari 2014 Ben je zo onderhand nog niet doodgegooid met de Eric Clapton's en Alanis Morissette's Unpluggeds? Ik heb Alice in Chains wel altijd bij me, Friend 'n Fellow doet het ook altijd wel goed... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank K. Posted 20 februari 2014 Report Share Posted 20 februari 2014 Mooi die Alice in Chains, tenminste de originele op vinyl (Music on Vinyl is goed, maar de originele Columbia-persing is gewoon mooier). Volgens mij heb ik er ooit twee voor jou meegebracht. Dat was tijdens een show van jou Arden. Klopt dat? Trouwens, Neil Young Unplugged is ook zeer mooi, en Kiss Unplugged. Eens wat anders. Maar ook die van Joe Bonamassa - An Acoustic Evenening at the Vienna Opera House is een erg mooi album. Heb trouwens ook nog een mooie unplugged op vinyl liggen van Michael Schenker, zeer mooi. Vind dat je met een acoustisch of unplugged album een set, en dan vooral de intimiteit daarvan kunt bepalen. Hoe pakt een nummer je. Als dit kippenvel veroorzaakt, zit het met de set wel snor...... Groet: Frank. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 20 februari 2014 Report Share Posted 20 februari 2014 Nee, Eric Clapton - Unplugged is verboden! Alanis Morissette heb ik niet zo heel vaak gehoord... Dank je Arden... Tears in heaven... in mijn hoofd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rene_onderdenaald Posted 26 februari 2014 Report Share Posted 26 februari 2014 Vind Warning erg goed, doet me soms denken aan Helloween, maar dan origineler. Hun meest bekende album 'Operation Mindcrime' vind ik ook ok, maar vind het ergens toch minder pakkend. Misschien nog een keer een kans geven. Link to comment Share on other sites More sharing options...
VANZOMERENG Posted 26 februari 2014 Author Report Share Posted 26 februari 2014 Vind Warning erg goed, doet me soms denken aan Helloween, maar dan origineler. Hun meest bekende album 'Operation Mindcrime' vind ik ook ok, maar vind het ergens toch minder pakkend. Misschien nog een keer een kans geven. Operation Mindcrime vind ik top maar dan wel in de live-versie Wel vind ik de zangpartijen/stem op Warning op zijn best..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
rene_onderdenaald Posted 26 februari 2014 Report Share Posted 26 februari 2014 Wat vind je dan van Riot? Minder muzikaal dan Queensryche, maar de zanger hangt ook lekker hoog in de kroonluchters http://www.youtube.com/watch?v=Fm-bJhSPjJA Link to comment Share on other sites More sharing options...
VANZOMERENG Posted 26 februari 2014 Author Report Share Posted 26 februari 2014 Wat vind je dan van Riot? Minder muzikaal dan Queensryche, maar de zanger hangt ook lekker hoog in de kroonluchters Lekkere hoge stem en er zitten best goede stevige nummers bij maar ook wel nummers waar ik een beetje ADHD van krijg Maar m.b.t. de stem van de zanger van Queensryche, Geoff Tates, is het niet alleen dat hoge wat ie kan halen, wat zo bijzonder knap is maar vooral hoe hij met zijn stem kan spelen, net elastiek Luister het nummer Child of Fire maar eens goed, je zou haast denken, dat ie een opera-achtergrond heeft Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts