Jump to content

Aankoopadvies Miniset

mart
 Share

Recommended Posts

heren,

ik zoek voor mijn zoon een minisetje. speakers zijn mission 760i en ik zoek op marktplaats naar van die leuke cd/recievers van teac, denon of zo. en liefst een waar een usb in kan maar hoeft niet. verder een timer functie om met muziek in slaap te vallen of wakker te worden. en afstandsbediening. en liefst een dab tuner.

Wie kent die setjes? heeft ze in de winkel gehad of te vaak ter reparatie? zijn er setjes waar ik af moet blijven? veel lijken op elkaar teac/denon/yamaha/onkyo. Marantz, arcam en Nad liggen boven het budget.

iemand een advies?

mvg

Mart

Ik denk dat zel allemaal wel aardig zijn, zeker als je er apart goede speakers bij gebruikt. Lichte voorkeur voor Teac en Yamaha, maar dat is meer een gevoel. Panasonic heeft volgens mij ook wel wat aardige mini's (meer vaak wel met de speaker erbij)

Misschien heb je hier wat aan http://www.whathifi.com/reviews

Ik heb zelf al een jaar of 5 zo'n setje:

yamaha_mcr_330.jpg

Yamaha CRX 330

Deze is niet meer leverbaar, maar Yamaha heeft vergelijkbare nieuwe versies. Vaak met DAB-tuner en/of netwerk/wifi-aansluiting. Dat heeft dit 'oude beestje' allemaal niet. Hij heeft enkel een AM/FM-tuner en een cd-speler. Er kan zoals je kunt zien wel een USB-stick in en ook een iPod (bestaan die nog?). Beide heb ik nog nooit gebruikt, want ik gebruik alleen de radio (en een enkele keer de cd-speler) om 's ochtends mee wakker te worden. Sinds kort gebruik ik de speakers niet meer, want ik heb m'n 'oude' JBL's (die in de woonkamer het veld moesten ruimen) er op aangesloten. Maar ook met die kleine speakertjes klinkt het niet slecht. Je kunt er ook nog een subwoofer (want je mist wel wat laag natuurlijk) op aansluiten. Enige (maar grote) nadeel is wel dat er geen aux-ingang o.i.d. op zit, dus een extern apparaat aansluiten (afgezien van een USB-stick en een iPod) gaat niet...

Ik weet overigens niet hoe het met andere types en merken zit, maar deze was alleen als set te koop geloof ik. Dus met speakers. Jij hebt al speakers, dus hebt alleen nog maar een receiver nodig. Geen idee of die los verkrijgbaar zijn. Misschien tweede hands...

Overigens, als deze je wat lijkt: misschien wil ik 'm wel verkopen. Niet meteen nu, maar ik heb ehm... plannen... ;)

ik heb onkyo en denon er nog aan toegevoegd. Maar ben benieuwd of het gaat lukken via marktplaats. we hadden 120 euro te besteden en ik heb nu voor 40 euro die missions gekocht (waanzinnige speaker, zeer muzikaal, ik denk dat ik nog een setje ga zoeken) dus hebben we nog 80 euro voor cd/receiver. Dat wordt flink afdingen. En ja mijn zoon wil een timer, afstandsbediening en een extra ingang om de muziek op zijn telefoon af te spelen. Die yamaha gaat daarom niet lukken. En dab zou natuurlijk mooi zijn.

spannend of dat gaat lukken.

zo, de boel aangesloten en cd erin: supersetje. zelfs die speakers van yamaha . klinkt mooi gedetailleerd en rond maar dan wel vrij geplaatst op statief. meer in de hoek verliest duidelijk het ruimtelijke karakter en gaat doffer klinken. ok geen laag maar er zit een sub uitgang op het apparaat dus kan nog uitgebreid. Ik ben werkelijk verrast.

zo, de boel aangesloten en cd erin: supersetje. zelfs die speakers van yamaha . klinkt mooi gedetailleerd en rond maar dan wel vrij geplaatst op statief. meer in de hoek verliest duidelijk het ruimtelijke karakter en gaat doffer klinken. ok geen laag maar er zit een sub uitgang op het apparaat dus kan nog uitgebreid. Ik ben werkelijk verrast.

Ik ben niet verrast... ;) Ga je een sub erbij kopen of worden het toch de Missions? Of moet je daar nog over nadenken?

Henrie, ik heb tot in de nacht weer zitten luisteren naar diverse cd's. geweldig.

er komt geen sub bij. Het is voor mijn zoon van 15 en die houdt van andere muziek dan ik...

ik heb wel een andere vraag die zal ik onder het forum kopje versterkers plaatsen.