Jump to content

Air Bekabeling

Jongensdroom
 Share

Recommended Posts

Voor de geïnteresseerden een nieuw topic over interlinks en luidsprekerkabels met lucht als isolator.

Zoals elders vermeld, ben ik bezig om zelf dergelijke kabels te bouwen.

Gelezen artikelen;

* Slinkylinks

* Vinyl Tourist/Laventure

* Audiolife

* Audio Creative

* Tempo Electric

* Audiogon

* Home-Speaker

Info van kabelfabrikanten;

* Taralabs

* Nordost

* Audioquest

Te gebruiken materialen;

* 4x2 mm PTFE/Teflon

* massief zilverdraad 0,4mm (interlinks)

* Eichmann Bullet Silver connectors

Indien deze kabels een succes blijken te zijn, overweeg ik deze uit te brengen onder de naam VanDenLul.

Dromertje,ze hebben allemaal een ver haal en ze spreken de waarheid in het blad maar ze vertellen niet de andere kant van de medaille dus waar die niet goed in is en als je met een kabeltje begint klopt dan eerst bij Belden aan zo zijn er velen begonnen :)

Dromertje,ze hebben allemaal een ver haal en ze spreken de waarheid in het blad maar ze vertellen niet de andere kant van de medaille dus waar die niet goed in is en als je met een kabeltje begint klopt dan eerst bij Belden aan zo zijn er velen begonnen :)

Belden heeft een goede naam. Maar ik heb altijd al een echte VanDenLul willen hebben :D.  

Ivan, ik kom daar vandaag nog op terug. 

Ivan, wat ik uit de genoemde artikelen haal;

* Aders:  Zilver is de beste geleider. Liever dunne dan dikke aders. Zilveroxide is beter dan koperoxide.

* Twisten: in wokkelvorm is het best. teveel twisten is niet goed.

* Mantel:  PTFE/Teflon tube is beter dan katoen en plastic. Hoe meer lucht rond de ader hoe beter.

* Bullet Silver: hoe minder metaal, hoe beter. verzilverd klinkt het best.

* Resultaat;

capaciteit: laag

inductie: laag

weerstand: laag

* Luisteren: grote toename van detail, meer lucht, scherpere afbeelding, meer open, meer 3D

Deze kabel kun je zelf maken voor een paar tientjes, als je pluggen van € 5,00 neemt.

Zonder schoenveters loopt i.d.d. wat lullig, tenzij je op slippertjes loopt :D Audiokabels zijn net zo. Het eerste de best touwtje wat blijft zitten doe het, de rest is mode.

Ik heb het wel door. Jullie proberen mij gek te maken. Dat gaat niet lukken. Ik ben al prettig gestoord :D

Vinden jullie het goed dat ik dit probeer: please?

Zo en nu ga ik weer een stekker solderen. Dat gaat overigens prima, mede door de eerder gegeven waarschuwingen.

Uit de aangeven artikelen.

Een musicus is duidelijk geen chemicus.

PTFE = poly tetra fluor ethyleen

Teflon is de handelsnaam van: poly tetra fluor ethyleen.

Inderdaad hetzelfde dus. Hoe het een dan beter kan zijn dan het ander, weet ik niet. Gelul dus!

Groet

Leobus

Voor de geïnteresseerden een nieuw topic over interlinks en luidsprekerkabels met lucht als isolator.

Zoals elders vermeld, ben ik bezig om zelf dergelijke kabels te bouwen.

Gelezen artikelen;

* Slinkylinks

* Vinyl Tourist/Laventure

* Audiolife

* Audio Creative

* Tempo Electric

* Audiogon

* Home-Speaker

Info van kabelfabrikanten;

* Taralabs

* Nordost

* Audioquest

Te gebruiken materialen;

* 4x2 mm PTFE/Teflon

* massief zilverdraad 0,4mm (interlinks)

* Eichmann Bullet Silver connectors

Indien deze kabels een succes blijken te zijn, overweeg ik deze uit te brengen onder de naam VanDenLul.

Lucht als isolator...

Dat moeten dus blote geleiders zijn. Inderdaad VanDenLul ja.

Ik heb sterk het idee, dat we ons het komend weekend niet echt gaan vervelen hier.

Alvast iedereen een goed weekend.

Inmiddels is de eerste kabel klaar, althans rood = rechts = plus. Ik zag er nogal tegenop, daarom duurt het allemaal zo lang, maar het gaat eigenlijk prima.

Waarschijnlijk ga ik morgen al luisteren. Nog even verse lucht door de kabel blazen en dan vooruit met de geit. Hoe lang zou lucht in moeten spelen?

Heb je geen ingespeelde lucht dan? Hangt er van af hoeveel luchtjes er aan zitten :D

:D Ik sluit morgen een trompetmondstuk aan op de luchtslangen. Door het rechterkanaal blaas ik hoge tonen en door de linker lage tonen. Eens horen of dat nog wat uit maakt.