Jongensdroom Posted 5 april 2014 Author Report Share Posted 5 april 2014 pst: "fijn zilverdraad besteld voor alvast 1 luidspreker", "tegen niemand zeggen heh", "iedereen verklaart mij toch al voor gek", "zelf houd ik het op prettig-gestoord". WORDT VERVOLGD Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 10 april 2014 Report Share Posted 10 april 2014 pst: "fijn zilverdraad besteld voor alvast 1 luidspreker", "tegen niemand zeggen heh", "iedereen verklaart mij toch al voor gek", "zelf houd ik het op prettig-gestoord". WORDT VERVOLGD Én..??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 10 april 2014 Author Report Share Posted 10 april 2014 Het zilver is nog niet binnen. Ik zat te wachten op de aders en de leverancier op het geld. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 11 april 2014 Report Share Posted 11 april 2014 Het zilver is nog niet binnen. Ik zat te wachten op de aders en de leverancier op het geld. Een pauzemuziekje, om te spelen terwijl je wacht op je zilveren draden... (Die komen overigens vanzelf wel, hoor.) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 12 april 2014 Report Share Posted 12 april 2014 heb niet alles gelezen, maar heeft nog niemand bedacht om die "Air bekabeling" meteen ook "wireless" te maken? Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 12 april 2014 Report Share Posted 12 april 2014 Ik ben nog op zoek naar een ideaal electrolytenmengesel om in een slang te doen en dan als luidsprekerkabel en interlinks te gebruiken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 13 april 2014 Report Share Posted 13 april 2014 Heb je al eens dikwandige gouden buizen geprobeerd, gevuld met kwikzilver? (Dat schijnt een heel verrassend resultaat op te leveren!) Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 13 april 2014 Report Share Posted 13 april 2014 Heb je al eens dikwandige gouden buizen geprobeerd, gevuld met kwikzilver? (Dat schijnt een heel verrassend resultaat op te leveren!) 't enige wat goud aantast (behalve koningswater)..... Pssssst Spido, ik heb een behoorlijke chemische achtergrond. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 13 april 2014 Report Share Posted 13 april 2014 heb niet alles gelezen, maar heeft nog niemand bedacht om die "Air bekabeling" meteen ook "wireless" te maken? Dit bedoel je ? Bluetooth er op en klaar. http://www.advance-acoustic.com/en/produits/index/detail/id/92/sec/6 Link to comment Share on other sites More sharing options...
r.a.v.o.n Posted 13 april 2014 Report Share Posted 13 april 2014 ... ik heb een behoorlijke chemische achtergrond. Is dat relevant? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 13 april 2014 Report Share Posted 13 april 2014 Dit bedoel je ? Bluetooth er op en klaar. http://www.advance-acoustic.com/en/produits/index/detail/id/92/sec/6 Als je de brakke blauwetand compressie en de halve seconde vertraging voor lief neemt misschien... Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 14 april 2014 Report Share Posted 14 april 2014 Is dat relevant? Om te weten dat kwik goud aantast, anders had ik voor heel veel geld verklooit als ik Spido's geweldig voorstel had uitgevoerd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
r.a.v.o.n Posted 14 april 2014 Report Share Posted 14 april 2014 Ja, dat een behoorlijke achtergrond relevant kan zijn weet ik ook wel. De vraag is of het relevant of zelfs gewenst om zoiets op dit forum te vermelden. Voor je het weet vindt iemand dat jij daarmee iemand anders in een hoek zet en dan zijn de poppen weer aan het dansen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 14 april 2014 Author Report Share Posted 14 april 2014 Het zilver is binnen. Goed bedrijf trouwens AE-Transformatoren. Ik moet haast maken, want er wil iemand van een ander forum komen luisteren. Zou dit het begin van een definitieve doorbraak zijn? Altijd al geweten dat ik nog eens beroemd zou worden . Binnenkort laat ik jullie weten of ik verschil hoor tussen massieve zilveren- en koperen aders van dezelfde doorsnede. Groeten aan de vele fans in binnen- en buitenland. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 14 april 2014 Author Report Share Posted 14 april 2014 Ja, dat een behoorlijke achtergrond relevant kan zijn weet ik ook wel. De vraag is of het relevant of zelfs gewenst om zoiets op dit forum te vermelden. Voor je het weet vindt iemand dat jij daarmee iemand anders in een hoek zet en dan zijn de poppen weer aan het dansen. Ik heb nog een taxi-diploma. Dit meld ik maar even, voordat ik daar trammelant mee krijg . Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 14 april 2014 Report Share Posted 14 april 2014 Ik reddend zwemmen. Daarmee heb ik mezelf al heel vaak weten te redden, al zwemmende. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 14 april 2014 Report Share Posted 14 april 2014 Om te weten dat kwik goud aantast, anders had ik voor heel veel geld verklooit als ik Spido's geweldig voorstel had uitgevoerd. Maar het zou wèl geweest zijn wat ik er bij had beloofd: "Verràssend!" En het probleem van te veel geld hebben - geld dat tòch alleen maar aan high end / high spend zou worden verkwist - zou meteen zijn... eh... òpgelost! Link to comment Share on other sites More sharing options...
siem Posted 14 april 2014 Report Share Posted 14 april 2014 Om ook eens airbekabeling te proberen, wilde ik zelf wat in elkaar hobbyen. Maar toen ik bij ebay aan het zoeken was voor zilver draad zag ik deze kabel; http://www.ebay.nl/itm/0-5m-Pair-Balanced-XLR-Solid-Silver-Litz-Interconnects-/200406054862?pt=UK_Computing_Sound_Vision_Audio_Cables_Adapters&hash=item2ea921b7ce&_uhb=1 Zag er goed uit en dus meteen besteld. Zilver in een teflon buisje netjes gesoldeerd en met neutrik xlr connectoren. De eerste uren was ik enthousiast, iets meer nadruk op hoog, maar na langer luisteren viel het me toch erg tegen. Zeker toen de oude kabels weer aangesloten waren. De kabels zijn weer terug naar de maker. Voorlopig geen air interlink. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 14 april 2014 Report Share Posted 14 april 2014 Tja, zilver en teflon, daar zou ikzelf ook niet warm voor lopen. Maar probeer eens verguld koperdraad, dun gedraaid in een ongekleurde katoenen kous. Heb ik al een tijdje, en veel beter is er niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
siem Posted 14 april 2014 Report Share Posted 14 april 2014 Oke, hoe zit ie in elkaar? Getwist of met afscherming. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 14 april 2014 Report Share Posted 14 april 2014 Drie dunne draadjes rechtsom in elkaar gedraaid. Daar de kous overheen en twee kabeltjes weer rechtsom in elkaar gedraaid. Is mijn luidsprekerkabel. Voor de interlinks heb ik de plastic kous verwijderd voor het air-effect. Te lui om er nog wat omheen te doen, je ziet ze toch niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
siem Posted 14 april 2014 Report Share Posted 14 april 2014 Het lijkt eropp of de constructie belangrijker is dan het materiaal wat je gebruikt. Ik heb even overwogen om een kabel te maken zonder soldeer maar alleen met smeltlasjes. Maar de kabel die ik nu gebruik is zoveel beter, terwijl de solderingen maar matig zijn omdat deze al vaak gesoldeerd zijn geweest aan andere connectoren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 14 april 2014 Report Share Posted 14 april 2014 Nee, materiaal is het belangrijkste. Maar dan heb je nog niks. Vandaar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
siem Posted 14 april 2014 Report Share Posted 14 april 2014 Dan lijkt me de invloed van een klodder soldeer ook erg groot. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 14 april 2014 Author Report Share Posted 14 april 2014 Om ook eens airbekabeling te proberen, wilde ik zelf wat in elkaar hobbyen. Maar toen ik bij ebay aan het zoeken was voor zilver draad zag ik deze kabel; http://www.ebay.nl/itm/0-5m-Pair-Balanced-XLR-Solid-Silver-Litz-Interconnects-/200406054862?pt=UK_Computing_Sound_Vision_Audio_Cables_Adapters&hash=item2ea921b7ce&_uhb=1 Zag er goed uit en dus meteen besteld. Zilver in een teflon buisje netjes gesoldeerd en met neutrik xlr connectoren. De eerste uren was ik enthousiast, iets meer nadruk op hoog, maar na langer luisteren viel het me toch erg tegen. Zeker toen de oude kabels weer aangesloten waren. De kabels zijn weer terug naar de maker. Voorlopig geen air interlink. Omdat deze air-interlinks niet bevielen, weet je dat anders opgebouwde air-interlinks ook niet goed zijn? Vrij vertaald: Ik heb hier een fiets. Die bevalt mij niet. Dan zal een andere fiets ook wel niet bevallen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts