Jongensdroom Posted 22 april 2014 Author Report Share Posted 22 april 2014 Ik ook niet Ik bewonder hem al heel mijn leven, omdat ik een zwak heb voor doven en slechthorenden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 22 april 2014 Report Share Posted 22 april 2014 Jan Breemer. Voor de volledigheid Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 22 april 2014 Report Share Posted 22 april 2014 En niet Ik Jan Breemer. (zo deskundig en nuchter ben ik ni) Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 22 april 2014 Report Share Posted 22 april 2014 Hallo, Vandaag samen met Buell de zilveren air tube interlink vergeleken met de koperen versie. De koperen versie is duidelijk de winnaar. Toch iets minder scherp en wat meer livebeleving zonder inlevering van detail of dynamiek. Of dat komt omdat ik het zilver samengesteld heb uit 8 dunne draadjes ipv één dikkere zoals bij de koperen, weet ik niet. Het kan ook het karakter van zilver zijn, alhoewel ik daar niet zo in geloof. Ook nog even een commerciële interlink van Buell geprobeerd. Komt van ...... (Weet de naam niet meer!) uit Tilburg. Tenslotte nog een QA plug van Kemp geprobeerd. Dat geeft weer een extra kickje in de richting van echt live. Ik ga nu een extra koperen interlink maken voor tussen VV en EV. Jullie horen wel weer hoe dat afloopt. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 22 april 2014 Report Share Posted 22 april 2014 leuk he die QA plug. als je dat leuk vindt heb ik nog wat tips. wat betreft LS kabels: er zitten weldegelijk gehoorsmatige verschillen tussen kabels. Een CS122 van Van den Hul maakt hier direct een eind aan de pret. en mijn Cd-speler hangt aan de voedingskabel van een electrische verwarming, klinkt het best (en veel beter dan een - oudere - Siltech). Maar die verschillen zijn volgens mijn oren niet zozeer prijsgerelateerd: veel proberen en vergelijken is het devies. je gaat vanzelf de verschillen horen. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 22 april 2014 Author Report Share Posted 22 april 2014 Hallo, Vandaag samen met Buell de zilveren air tube interlink vergeleken met de koperen versie. De koperen versie is duidelijk de winnaar. Toch iets minder scherp en wat meer livebeleving zonder inlevering van detail of dynamiek. Of dat komt omdat ik het zilver samengesteld heb uit 8 dunne draadjes ipv één dikkere zoals bij de koperen, weet ik niet. Het kan ook het karakter van zilver zijn, alhoewel ik daar niet zo in geloof. Ook nog even een commerciële interlink van Buell geprobeerd. Komt van ...... (Weet de naam niet meer!) uit Tilburg. Tenslotte nog een QA plug van Kemp geprobeerd. Dat geeft weer een extra kickje in de richting van echt live. Ik ga nu een extra koperen interlink maken voor tussen VV en EV. Jullie horen wel weer hoe dat afloopt. Groet, Leobus Met het kiezen van de bekabeling kun je het laatste stukje fine-tunen van een set. Natuurlijk kies je eerst apparatuur die zo dicht mogelijk aan je wensen voldoet. Een slechte luidspreker kun je niet redden met een kabeltje. In de artikelen die ik op pagina 1 noem, staat dat je beter niet kunt twisten, maar massieve aders moet gebruiken. Bij een interlink kan dat makkelijk. Bij een ls-kabel wordt dat lastiger, Je kunt lezen hoe ik dat oplos. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 23 april 2014 Report Share Posted 23 april 2014 (...) In de artikelen die ik op pagina 1 noem, staat dat je beter niet kunt twisten, maar massieve aders moet gebruiken. (...) Beste Jongensdroom, Bedoel je met "massief" dat de kern niet uit getwijnde vezels moet bestaan, maar uit een enkele ader (zoals bij installatiedraad)? (...) Installatiedraad is elektriciteitsdraad dat gebruikt wordt in een elektrische installatie. Die draden hebben een massieve koperen kern en een isolatie die meestal bestaat uit vinyl. Men spreekt dan ook over vinyldraad (afgekort VD). Via die draden vloeit stroom van de meterkast naar elektrische installaties en apparaten. (...) http://nl.wikipedia.org/wiki/Installatiedraad Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 23 april 2014 Author Report Share Posted 23 april 2014 Beste Jongensdroom, Bedoel je met "massief" dat de kern niet uit getwijnde vezels moet bestaan, maar uit een enkele ader (zoals bij installatiedraad)? http://nl.wikipedia.org/wiki/Installatiedraad Inderdaad mijn beste. Link to comment Share on other sites More sharing options...
siem Posted 11 juni 2014 Report Share Posted 11 juni 2014 Even deze discussie oprakelen, ik heb de laatste weken niet stil gezeten en meerdere kabels gemaakt en met elkaar vergeleken. De XLR interlinks (gebruikt tussen voorversterker en eindversterker) altijd voorzien van neutrik vergulde xlr pluggen heb ik gemaakt in drie varianten. -airinterlink volgens audio creative -getwist verzilverd koper, isolatie teflon -getwist zilver met glaskous isolatie De eerste kabel die ik testte was de getwistte variant met verzilverde koperdraad met teflon isolatie van 0,3mm, dit gaf een grote verbetering tov de kabel die ik in gebruik had. Waarschijnlijk omdat deze uit veel meer aders bestond. Meer diepte in het stereobeeld meer live gevoel. Echter wel een scherp randje. Tov de oude kabel dacht ik dat het laag wat te weinig was. Maar nadat de kabel langer in gebruik was ging dat gevoel over. De oude kabel gaf meer versmering door de hogere capaciteit. Test twee was de air interlink helemaal volgens het audio creative verhaal. Het zilver is ook 0,3mm. Het verschil was niet zo groot als de eerste stap, echter wel een wat analoger geluid. Toch weer in sommige opzichten een verbetering. Alleen soms nog wat scherpte en het stereobeeld is niet echt groter geworden. Kabel drie (naar aanleiding van de tips van Mumsoft), het glas had katoen moeten zijn maar toch leuk om dit eens te proberen, wie weet… Deze kabel zit er nu het langste op, en elke keer verast het me hoe het nu klinkt. Totaal geen scherpte meer zonder verlies van hoog. Analoge klank met een groot ruimtelijk beeld, live optredens klinken zeer realistisch, bijvoorbeeld csny 4 way street is erg mooi terwijl ik “m eerst wat te scherp vond. Alle details in Anna Caram Viola Fora de moda zijn nog beter hoorbaar en laten nog wat meer diepte horen. Al met al de laatste is de beste, nu nog een katoenen variant. Al het geexperimenteer heeft tot een grote verbetering geleid. Ik hoor dus niet meer tot het kamp van dat verschil tussen kabels hoor je echt niet….. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 11 juni 2014 Author Report Share Posted 11 juni 2014 Ik heb geen last van scherpte bij de zilveren air-interlinks. Wat de een als scherpte ervaart, is voor de ander precies goed. Fijn dat het je iets heeft gebracht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 11 juni 2014 Report Share Posted 11 juni 2014 Pfoei, iemand die wat van mij aanneemt, ik bloos zowat. Die eerste twee met verzilverd koper dus nog iets van scherpte, en die laatste puur zilver niet meer? Da's mooi. Kun je ook nog gewoon koper proberen. Heb je nog een photootje van die glaskousisolatie? Ik had er nog niet eerder over vernomen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 11 juni 2014 Author Report Share Posted 11 juni 2014 Pfoei, iemand die wat van mij aanneemt, ik bloos zowat. Begrijpelijk Link to comment Share on other sites More sharing options...
siem Posted 11 juni 2014 Report Share Posted 11 juni 2014 De laatste twee zijn van puur zilver 0.3mm Ik moet even opzoeken waar de glaskous vandaan komt. Scherpte....tja geef er maar een omschrijving voor misschien in stress less beter of analoog.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 11 juni 2014 Report Share Posted 11 juni 2014 Kom je ook naar de kabeldag, Siem? :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
siem Posted 12 juni 2014 Report Share Posted 12 juni 2014 Bedankt voor de uitnodiging, maar de kans is klein dat ik kan komen. De glaskous komt van romal en is 1mm. De twee aders samen in en dikkere glaskous van 5mm. Glas zijde kous heet het bij hun geloof ik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjotr27 Posted 14 juni 2014 Report Share Posted 14 juni 2014 Ik moet nog steeds langs Jongensdroom, wanneer heb je een keer een avondje tijd? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 14 juni 2014 Author Report Share Posted 14 juni 2014 pjotr27, on 14 Jun 2014 - 09:37 AM, said:Ik moet nog steeds langs Jongensdroom, wanneer heb je een keer een avondje tijd? Een overdagje komt beter uit. Je gaat het geluid bij mij te direct vinden. Verder via pm. ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 23 juni 2014 Author Report Share Posted 23 juni 2014 Het project ligt stil tot de zomervakantie. Even wat tussendoor. Vanochtend vertelde de tandarts vol trots over zijn fantastische kabels; Shunyata Anaconda, Varadig Stealth Sextet en Dream en Siltech Compass en Snow Lake. Er gaat een wereld voor je open volgens de man. Bij ging slechts de portemonnaie wijd open. Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 23 juni 2014 Report Share Posted 23 juni 2014 En ja, die betaal jij Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 23 juni 2014 Report Share Posted 23 juni 2014 Ik hoor een gast die we moeten uitnodigen :-) gelukkig hebben we Sonore in het hogere segment. Maar Shunyata of Siltech leek me ook wel wat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 24 juni 2014 Report Share Posted 24 juni 2014 Het project ligt stil tot de zomervakantie. Even wat tussendoor. Vanochtend vertelde de tandarts vol trots over zijn fantastische kabels; Shunyata Anaconda, Varadig Stealth Sextet en Dream en Siltech Compass en Snow Lake. Er gaat een wereld voor je open volgens de man. Bij ging slechts de portemonnaie wijd open. Slimme tandarts, hij noemt de prijs, jou valt de bek open en hij kan aan 't werk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 24 juni 2014 Author Report Share Posted 24 juni 2014 TL 200, on 24 Jun 2014 - 12:29 PM, said:Slimme tandarts, hij noemt de prijs, jou valt de bek open en hij kan aan 't werk. Breek me de bek niet open . Ik kreeg een soort Donald Duck rubber over de lippen, waarop ik de tandarts er op wees dat ik met mijn lippen de kost moet verdienen. Zijn enige reactie was: "mijn buurmeisje ook". Vervolgens ging ook nog de assistente staan lachen. Wat ik toch allemaal mee maak. De oude kroon moest er eerst af: met de kronenkraker. Prettig gevoel en een leuk geluid. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 24 juni 2014 Report Share Posted 24 juni 2014 Breek me de bek niet open . Ik kreeg een soort Donald Duck rubber over de lippen, waarop ik de tandarts er op wees dat ik met mijn lippen de kost moet verdienen. Zijn enige reactie was: "mijn buurmeisje ook". Vervolgens ging ook nog de assistente staan lachen. Wat ik toch allemaal mee maak. De oude kroon moest er eerst af: met de kronenkraker. Prettig gevoel en een leuk geluid. Voor een echte masochist gaat er toch niets boven een flinke zenuwontsteking aan de (lange) wortelpunt van een hoektand. Dat zit dan 2 centimeter onder je (inmiddels dichtgezwollen) oog te kloppen. Heerlijk. ben je weer een week zoet mee. Gelukkig alweer een paar jaar geleden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 24 juni 2014 Author Report Share Posted 24 juni 2014 Voor een echte masochist gaat er toch niets boven een flinke zenuwontsteking aan de (lange) wortelpunt van een hoektand. Dat zit dan 2 centimeter onder je (inmiddels dichtgezwollen) oog te kloppen. Heerlijk. ben je weer een week zoet mee. Gelukkig alweer een paar jaar geleden. "we gaan elkaar toch geen pijn doen heh dokter?" Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 24 juni 2014 Report Share Posted 24 juni 2014 "we gaan elkaar toch geen pijn doen heh dokter?" Daar heb je een stevige greep voor nodig hè? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts