Jump to content

Yamaha Pianocraft Versterker

mart
 Share

Recommended Posts

ach ja hoe gaat dat, steeds een stapje beter omdat je weer iets nieuws hoort, of beter hoort of anders ervaart,  dus ik ervaar nu weer iets nieuws wat ik eerder nog niet heb gehoord. lijkt me niet dat al die andere versterkers niet goed waren.

Een veel voorkomend verschijnsel. Geleidelijke achteruitgang van de prestatie en dan lijkt iets anders plotseling veel beter. 

Die Topping kan toch ergens last van hebben? Slechte elco's of zo? Bij mijn Tripath bezwijkt telkens een condensator in de PS1303 voeding. Zou die voeding last kunnen hebben van het geschakel van de Tripath chip? 

leen hem eens van je ouders en sluit je eigen speakers en cd er op aan.

Het setje (een pianocraft RX/DVD/NX-E810) staat hier. Klinkt prima, ook op mijn eigen luidsprekers. Mijn oude vader begrijpt de afstandsbediening niet meer. Ik ga voor hem iets anders zoeken. 

leuk, en sluit ook je eigen cd speler eens aan. ..

Ik speelde vandaag een mp3tje van Alquin via mijn squeezebox en dac naar de pianocraft,...  nooit geweten dat mijn speakers zo laag konden gaan en zo strak. alsof er ergens een sub staat mee te spelen. en een superieure plaatsing! Ik draaide me vanmiddag om omdat ik plots handgeklap achter me hoorde, maar dat stond gewoon op de cd.

die 810 is een dvd speler toch?

ik ben er nog niet achter of het de Yamaha sound is, of de pianocraft sound of toevallig dit e320 type of die stk4142ii hybride versterker chip module die er inzit.

ik heb de pianocraft kunnen vergelijken met een audiolab voor-eind combi. Dat is heel mooi maar de pianocraft blijft levendig vergeleken met de audiolab, die is vooral heel mooi en rustig. de pianocraft zet alles veel levensechter neer. en misschien klinkt de audiolab mooier, de afbeelding via de pianocraft heeft veel meer expressie. het stereobeeld is tastbaar aanwezig.