Jump to content

Puresound Lp12

carl
 Share

Recommended Posts

Op Puresound een erg leuk artikel van Jan de Jeu over de LP 12. Ik heb zelf de Axis gehad maar altijd spijt gehad dat ik de LP 12 niet heb gekocht. Ik vond de demonstraties van Latham tenminste altijd overweldigend. Dat neemt niet weg dat de LP 12 ook wel een marketing hype was en dat de prijs/kwaliteit verhouding niet goed was.

Wie heeft ervaringen - Hans heeft er een gehad weet ik.

Mooi voor de bezitters van een LP12 dat ze hem nog steeds kunnen upgraden.  Aan de andere kant,  de LP12 was toch al goed?  Haal je met al die upgrades niet de ziel uit het apparaat ? Volgens een verkoper is de originele LP12 net zo goed als een TD-2001 met een TP90 arm en daar heb ik niet meer behoefte dan af en toe wat verse QS olie en een nieuwe originele snaar.  Kan ook best zijn, dat het een goede verkoper was. :D

Verder vind ik  Jan de Jeu een slappe zak, net als alle andere die hun afspraken niet nakomen.  In het artikel lijkt hij meer geïnteresseerd in whiskey <_<

Ik had het artikel van J de J nog niet gelezen, omdat ik niet geinteresseerd ben in een Linn LP12. Dat komt o.a. omdat een collega van J de J die ik qua niveau een stuk hoger inschat, het 3 keer niks vind. Een LP12 is een geimmiteerde Thorens TD150 van een matig niveau. Pas na vele upgrades, waar flink aan verdiend wordt, wordt het wat. Dat is nog eens business.

Mijn interesse werd gewekt doordat J de J een slappe zak werd genoemd. Hij zal er ongetwijfeld eentje hebben :D.

Het artikel is puur reclame voor de Beter Beeld en Geluid en die Whiskymeneer. Ik wordt er een beetje onpasselijk van. B B en G doet op een ander forum driftig zijn best zieltjes te winnen en dat lukt nog vaak ook. In het artikel worden nog meer omstreden figuren genoemd. Walgelijk.

Vreemd dat J de J een gratis artikel schrijft. Daar zit dus ook wat achter! Puresound betaald haar reviewers niet. Los van de inhoud kan J de J goed uit zijn woorden komen. Inderdaad als het om geld en belangen gaat vertrouw ik niemand. Hoe zou dat nou komen?

Is er dan helemaal niets positiefs te melden? Nou vooruit dan: Jan Verlegh is een prima kerel die veel van Linn draaitafels af weet.

G.B.J. Hilterman had het niet beter kunnen verwoorden op de vroege zondagmorgen.

• Members

Gelezen. Vond het ook geen onaardig verhaal, een leuke achtergrond omschrijving via een bezoek aan een dealer welke de LP 12 weer prima weet te hypen. Want wat moet je verder nog over de LP12 melden? Dat is zo onderhand volledig uitgekauwd en -gemolken. Ik vind het opvallender dat J de J zo veel moeite doet om eigenlijk niet te omschrijven hoe de LP 12 presteerd. De omschrijving ''enkele onverwisselbare karakteristieken die hem direct herkenbaar maken.'' Iemand enig idee wat dat onverwisselbare karakter is? Een vleugje romantiek, oftewel kleuring. Houd je daarvan is hij bijna onverslaanbaar. Dan het '' Zo is er het kenmerkende PRAT; ‘Pace, Rhythm And Timing’, wat de muziek zijn onmiskenbare en onweerstaanbare ‘drive’ geeft.'' Dat kun je van bijna alle goed ontworpen tussenwiel aandrijvers en snaaraangedreven loopwerk zeggen, dat moeten ze minimaal hebben om tot goede tafels gerekend te worden. Als ik dan tussen de regels door nog lees dat er uitsluitend van de allerbeste persingen en opnames gebruik is gemaakt en zie wie de ter plaatse aanwezige dj was krijg ik even een advertorial momentje, maar goed, bij J de J ben ik altijd wat vergevingsgezinder.

Even over die LP 12 in het algemeen, voor mij zijn ze net wat te romantisch. Dat is smaak ( te gekleurd dus voor die van mij), dus dat mag ik vinden. Een zeer goede vriend van mij heeft een LP 12 zo ongeveer in de meest uitgebreide versie, toch werd het nooit wat hij er van verwachtte. Hier hebben ik, B.J. en A.J. weken van tweaken, ombouwen en aanpassen inzitten om hem nu dat echte overvalste top analoge geluid te geven. Datzelfde geluid vind je ook terug in bijvoorbeeld een Garrard of een Pluto (ongekleurd, dynamisch en machtig), 1 maal gehoord, en je wil niet meer terug. Het kan dus gewoon echt wel met een Linn, maar wil iedereen dat ook? Mijn idee is dat deze tafels voor een bepaalde doelgroep op de markt is gezet, en dat hebben ze ook heel goed gedaan. Wat dat betreft dus: Chapeau!

Nu nog even een tafel van een ander 40 jarig jubileum vierende draaitafelbouwer uit eigen land er naast zetten voor een vergelijk op datzelfde Puresound in dezelfde prijsklasse!

Inderdaad als het om geld en belangen gaat vertrouw ik niemand. Hoe zou dat nou komen?

G.B.J. Hilterman had het niet beter kunnen verwoorden op de vroege zondagmorgen.

Zo als de waard is..... :rolleyes:

Die G.B.J. Hilterman.  :)  Zat van de week nog aan hem te denken. 

Mocht zijn wekelijkse visie op de TV graag zien en  horen   "De toestand in de wereld" 

Wat 20 jaar geleden goed klonk, doet dat nog steeds zoals elke keer weer blijkt. In die zin is de LP 12 niet verouderd. Dat romantische geluid doet het gewoon erg goed met monitoren in kleine (Engelse) huiskamers. Ik denk dat je voor het geld wel beter kan krijgen tegenwoordig. Ook tweede hands zou ik eerder voor een Thorens 125 gaan: degelijker.

Het artikel in Puresound is meer een -leuk- overzichtsartikel. Een bedrijf af en toe in het zonnetje zetten is trouwens niets op tegen voorzover dat zuiver gebeurt. Ik zag de hoofdredacteur op de foto en die zal daar best op gelet hebben zover ik hem ken. Bij mijn reviews laat ik me nooit leiden door commerciële belangen. Ik sta nog helemaal achter die reviews. Misschien in mijn eerste review iets te positief geweest over de Goldenote. Kritiekpunten als bromrisico zijn echter wel genoemd.

Met het geluid van mijn LP12 was helemaal niks mis. Ik zocht alleen wat meer dynamiek. Dat geeft de Fat Bob wél. De LP12 is wat vergevingsgezinder en vriendelijker. Om de draaitafel op te waarderen zag ik niet zitten. Veel te duur en ik was er niet echt van overtuigt dat het er zoveel beter van zou worden.

:)

Ik denk dat je beter in een keer een goede dt kunt kopen.

Wat dan een goede is moet ieder voor zichzelf maar uitmaken.

Niets verbouwen of upgraden.

Een mooi element er in en genieten.

De omschrijving ''enkele onverwisselbare karakteristieken die hem direct herkenbaar maken.'' Iemand enig idee

Ja: kwatskoek en geleuter.

Best knap op zoveel te schrijven en zo weinig over de draaitafel. Maar ja, het is ook een beroeps-recensie. Sarcastisch? Ja.

Eigenlijk is het een persoonlijke belediging aan iedereen met een goed werkend stel hersens.

Zo als de waard is..... :rolleyes:

Die G.B.J. Hilterman.  :)  Zat van de week nog aan hem te denken. 

Mocht zijn wekelijkse visie op de TV graag zien en  horen   "De toestand in de wereld" 

Meer door schade en schande wijs geworden. 

Hilterman was natuurlijk iemand die verschrikkelijk generaliseerde, alles met alles verbond en kritiekloos pro Amerikaans - not. my cup of tea.

Als ik trouwens terugdenk aan het draaitafel vergelijk herken ik dat vergevingsgezinde wel in de Thorens 160.

Er komt hier te huize nog wel eens een massa loopwerk bij

PS Jack heb jij nog een reparatiebedrijf, mijn broer heeft nog een Sansui vandaar.

PS Jack heb jij nog een reparatiebedrijf, mijn broer heeft nog een Sansui vandaar.

Helaas niet Carl.  Er zijn wel plannen voor begin 2015.  In de tussentijd stuur ik iedereen geheel belangeloos door. 

Ik heb het geprobeerd. Niet doorheen te komen dat gezwam van mijnheer De Jeu.

Je moet het niet als recensie lezen Ber. Maar ik ken ken (en waardeer) je en ik kan me best voorstellen dat zo'n artikel je weinig doet. Hoewel ik geen Whisky liefhebber ben had ik wel eens willen proeven. Ik zal me eens beklagen bij de hoofdredacteur van Puresound. Mijn dochter heeft in een bar gewerkt en beweert dat je het er wel afdrinkt. Tijd dat ze een baan als jurist vind.

Poeh hé, wat een woorddiarree. Wat ik er uit opmaak is dat je veel geld neer moet tellen voor een fles whisky maar dan krijg je er ook een LP12 bij  :D Gelukkig staan er ook wat niet zulke bijster spannende foto's bij. Doe mij dan toch maar een verhaaltje van Jean Dulieu voor het slapen gaan :lol: