Jump to content

Vragen Over Metadata

VANZOMERENG
 Share

Recommended Posts

Ik heb een aantal probleempjes m.b.t. Metadata van geripte CD's

Ik heb alle cd's geript met DB-Poweramp en alles is opgeslagen in onderstaande algehele mappenstructuur

niveau 1map Artiestennaam (= Albumartiest)
niveau    2.  map Naam v/h Album  1
                   1. bestandsnaam.FLAC
                      2. bestandsnaam.FLAC
                      3. etc...

niveau    2map Naam v/h Album  2
                   1. bestandsnaam.FLAC
                      2. bestandsnaam.FLAC
                      3. etc...

Als het een album is, die meerdere artiesten kent, is deze opgeslagen onder artiestennaam <Various artists>

M.b.t. de Metadata  volg ik het zelfde stramien:

Artiest (song) "Harry Muskee" / Titel (song) "Brother Booze"  / Album "3 meter sessies 1"  /  Albumartiest  "<Various artists>"
Artiest (song) "Anouk"             / Titel (song) "Moon Indigo"     / Album "3 meter sessies 1"  /  Albumartiest  "<Various artists>"

Ik draai op Logitech Media Server Versie: 7.7.2

Dit draait verder zeer goed en probleemloos en voor 98% correct als het op sortering/zoeken van albumtitels betreft,
echter onder het zoeken op  "<Various artists>"

1. tref ik een aantal albumtitels aan, die hier niet in thuis horen (album kent namelijk maar 1 artiest)

2. mis ik een aantal albumtitels die hier wel in thuis horen (album kent namelijk meerdere artiesten)   

Ik heb de hele mappenstructuur gecheckt --> en geen fouten gevonden !

Ik bewerk en check de metadata met het programma MP3-Tag --> en geen fouten gevonden

Voorbeeld 1  

Ga ik zoeken op Artiesten, zo vind ik onder "<Various artists>"  het Album "Paris Moon"
(van deze albumtitel, komt deze maar 1x voor in mijn collectie)

Ga ik echter zoeken onder Albums  naar "Paris Moon" , kom ik deze tegen met als uitvoerend artiest "Ritchie Blackmore"

Voorbeeld 2 

Ga ik zoeken op Artiesten, zo vind ik onder "<Various artists>"  NIET het Album "The Best of FM-Classic" 

(van deze albumtitel, komt deze maar 1x voor in mijn collectie)

Ga ik echter zoeken onder Albums  naar "The Best of FM-Classic" , kom ik deze wel tegen met als uitvoerend artiest "<Various artists>"

Schiet mij maar lek :confused:

Ik vreet de hele spekstenen collectie van Spido binnen 10 minuten op, als iemand weet hoe dit opgelost kan worden :D