VANZOMERENG Posted 23 februari 2014 Report Share Posted 23 februari 2014 Ik heb een aantal probleempjes m.b.t. Metadata van geripte CD's Ik heb alle cd's geript met DB-Poweramp en alles is opgeslagen in onderstaande algehele mappenstructuur niveau 1. map Artiestennaam (= Albumartiest)niveau 2. map Naam v/h Album 1 1. bestandsnaam.FLAC 2. bestandsnaam.FLAC 3. etc...niveau 2. map Naam v/h Album 2 1. bestandsnaam.FLAC 2. bestandsnaam.FLAC 3. etc... Als het een album is, die meerdere artiesten kent, is deze opgeslagen onder artiestennaam <Various artists> M.b.t. de Metadata volg ik het zelfde stramien: Artiest (song) "Harry Muskee" / Titel (song) "Brother Booze" / Album "3 meter sessies 1" / Albumartiest "<Various artists>"Artiest (song) "Anouk" / Titel (song) "Moon Indigo" / Album "3 meter sessies 1" / Albumartiest "<Various artists>" Ik draai op Logitech Media Server Versie: 7.7.2 Dit draait verder zeer goed en probleemloos en voor 98% correct als het op sortering/zoeken van albumtitels betreft,echter onder het zoeken op "<Various artists>" 1. tref ik een aantal albumtitels aan, die hier niet in thuis horen (album kent namelijk maar 1 artiest) 2. mis ik een aantal albumtitels die hier wel in thuis horen (album kent namelijk meerdere artiesten) Ik heb de hele mappenstructuur gecheckt --> en geen fouten gevonden ! Ik bewerk en check de metadata met het programma MP3-Tag --> en geen fouten gevonden Voorbeeld 1 Ga ik zoeken op Artiesten, zo vind ik onder "<Various artists>" het Album "Paris Moon"(van deze albumtitel, komt deze maar 1x voor in mijn collectie) Ga ik echter zoeken onder Albums naar "Paris Moon" , kom ik deze tegen met als uitvoerend artiest "Ritchie Blackmore" Voorbeeld 2 Ga ik zoeken op Artiesten, zo vind ik onder "<Various artists>" NIET het Album "The Best of FM-Classic" (van deze albumtitel, komt deze maar 1x voor in mijn collectie) Ga ik echter zoeken onder Albums naar "The Best of FM-Classic" , kom ik deze wel tegen met als uitvoerend artiest "<Various artists>" Schiet mij maar lek Ik vreet de hele spekstenen collectie van Spido binnen 10 minuten op, als iemand weet hoe dit opgelost kan worden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 23 februari 2014 Report Share Posted 23 februari 2014 Je hebt de tag "Artist" en de tag "Album Artist". Het maar wat daar ingevuld staat en wat dBpoweramp vindt in de online database bij het rippen. En natuurlijk waarop je je player laat zoeken en kan zoeken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts