robx Posted 25 februari 2014 Report Share Posted 25 februari 2014 ik zie liever niet altijd dezelfde jubelverhalen, ongeacht wat men recenseert. kritischer en meer over de opbouw van het apparaat. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 25 februari 2014 Report Share Posted 25 februari 2014 Ik had een balletje opgegooid voor een luidsprekerrecensie voor 250,00. Ik heb wel eens gehoord dat beroepsrecescenten dit bedrag vragen, nooit geverifieerd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 25 februari 2014 Report Share Posted 25 februari 2014 Dat is heel belangrijk ja Carl, dat je het leuk houdt voor jezelf. En als je genoeg mensen hebt die iedere maand iets schrijven wordt de website toch frequent aangevuld. Onno bouwt de website voorzichtig op. Ik denk dat als we meer hits willen hebben toch wat meer -onafhankelijke- reviews moeten plaatsen. We zouden er wel een of twee reviewers bij kunnen hebben waarvan een die wat meer accent legt op muziekreviews. Als ik wat meer tijd krijg wil ik dat ook graag doen, maar dat is toch weer een andere tak van sport. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 25 februari 2014 Author Report Share Posted 25 februari 2014 Ik heb wel eens gehoord dat beroepsrecescenten dit bedrag vragen, nooit geverifieerd. In dat geval zit ik als onbekende amateur inderdaad veel te hoog en kun je als beroepsrecensent beter gaan taxi-rijden. Mijn vrouw is meestal een stuk wijzer dan ik en zegt dat ik het beter bij mijn eigen werk kan houden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 25 februari 2014 Report Share Posted 25 februari 2014 Dat ligt eraan hoeveel tijd je er aan besteedt als beroepsrecescent. Stel dat je veel informatie aangeleverd krijgt van de importeur, overschrijft uit andere bladen of in een winkel werkt dan doe je een review in een middag. De manier waarop jij en ik de zaak benaderen leveren volgens mij veel leukere verhalen op. Overigens is voor mij het doel van een recensie wat info te geven over produkten die de consument ondersteunen. Dat hij uiteindelijk in de winkel op basis van die info iets anders kiest is prima. Wat Puresound wil bevorderen is dat de interesse in goede apparatuur blijft bestaan: of dat nu een een mooie gerestaureerde Leak is van Jack of een Octave bij Marco. Wat analoog betreft zijn we wel bevooroordeelt Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 25 februari 2014 Report Share Posted 25 februari 2014 In dat geval zit ik als onbekende amateur inderdaad veel te hoog en kun je als beroepsrecensent beter gaan taxi-rijden. Mijn vrouw is meestal een stuk wijzer dan ik en zegt dat ik het beter bij mijn eigen werk kan houden. Onderschat je eigen wijsheid niet.Alleen al het feit dat je inziet dat je vrouw wijzer is dan jij, is al heel goed. (Smile) Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 25 februari 2014 Author Report Share Posted 25 februari 2014 Carl ik schrijf graag en liefst met wat humor er in. Laat het maar een afwijking zijn . Vanwege mijn muziekopleiding gaat het mij echter te ver om het gratis te doen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 25 februari 2014 Author Report Share Posted 25 februari 2014 Onderschat je eigen wijsheid niet. Alleen al het feit dat je inziet dat je vrouw wijzer is dan jij, is al heel goed. (Smile) Groet, Leobus Ik had eens een psycholoog op les op het moment dat het huis geschilderd moest worden. Hij zei, dat het van een hogere intelligentie getuigt, als je inziet dat je zelf iets niet goed kunt. Vanaf dat moment doe ik helemaal niets meer in en om het huis . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 25 februari 2014 Report Share Posted 25 februari 2014 Carl ik schrijf graag en liefst met wat humor er in. Laat het maar een afwijking zijn . Vanwege mijn muziekopleiding gaat het mij echter te ver om het gratis te doen. Zo verdien je nooit een plaatsje in de hemel hè Juist professionals doen wel eens wat om niet, puur voor het plezier. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 25 februari 2014 Author Report Share Posted 25 februari 2014 Zo verdien je nooit een plaatsje in de hemel hè Juist professionals doen wel eens wat om niet, puur voor het plezier. Ik doe binnen mijn eigen werk al zoveel gratis. Muziekmaken is slechts een hobby (voor hen dan). Nu ga ik tempo's bij 20 muziekstukken bepalen. Gratis natuurlijk. p.s. er is een speciale muzikantenhel Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 25 februari 2014 Report Share Posted 25 februari 2014 p.s. er is een speciale muzikantenhel Ja, hier Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 25 februari 2014 Author Report Share Posted 25 februari 2014 Erg leuk, nog niet eerder gezien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 25 februari 2014 Report Share Posted 25 februari 2014 Vraag t eens aan Ruud Jonker https://s3.amazonaws.com/hifi.nl/Music-Emotion/Magico_S1_ME6-13.pdf Een hoop geblaat warom Magico beter is dan alle andere LS fabrikanten (want wetenschappelijke aanpak en innovatie), maar 0.0 informatie waar zich dat dan in uit. Natuurlijk aluminium kast, goede units... En in eens is de versterker de zwakste schakel, zonder dat ook weer duidelijk wordt waar die juiste versterker dan aan moet voldoen (maar gooi je BAT maar weg). Een TD124 van 50 jaar oud is geen probleem overigens. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 25 februari 2014 Author Report Share Posted 25 februari 2014 Vraag t eens aan Ruud Jonker https://s3.amazonaws.com/hifi.nl/Music-Emotion/Magico_S1_ME6-13.pdf Een hoop geblaat warom Magico beter is dan alle andere LS fabrikanten (want wetenschappelijke aanpak en innovatie), maar 0.0 informatie waar zich dat dan in uit. Natuurlijk aluminium kast, goede units... Ik was een van die kritische luisteraars waar hij over schrijft. Voor mij klonken ze wat te metalig en te veel into-the-face. Muziek wordt in het echt ook niet op je af gegooid. Ik zou zo'n recensie heel anders schrijven, maar ik ben natuurlijk maar een amateur. Tot nu toe heeft voor mij nog geen enkele Magico zijn hoge prijs waargemaakt. Dit in tegenstelling tot Avalon en Wilson Audio. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 25 februari 2014 Report Share Posted 25 februari 2014 Ik heb vaak makkoos gehoord maar het beste heb ik bij show bij Nuenen gehoord bij een kasteel heb ik 2 uur zitten te luisteren prachtig een nadeel 40.000 euro,s alleen al voor de speaker Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 25 februari 2014 Report Share Posted 25 februari 2014 Ik was een van die kritische luisteraars waar hij over schrijft. Voor mij klonken ze wat te metalig en te veel into-the-face. Muziek wordt in het echt ook niet op je af gegooid. Ik zou zo'n recensie heel anders schrijven, maar ik ben natuurlijk maar een amateur. Tot nu toe heeft voor mij nog geen enkele Magico zijn hoge prijs waargemaakt. Dit in tegenstelling tot Avalon en Wilson Audio. Het gaat me eigenlijk niet om de Magico. Die kan best wel goed zijn. Maar meer de informatie waarde (of t gebrek daarvan). Soort pseudo kritische review. Je begint te lezen en denkt, dit is interessant, maar 5 kantjes verder zit je met een kater. Maar wel een prentieus sausje gieten over bepaalde merken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 25 februari 2014 Report Share Posted 25 februari 2014 Het gaat me eigenlijk niet om de Magico. Die kan best wel goed zijn. Maar meer de informatie waarde (of t gebrek daarvan). Soort pseudo kritische review. Je begint te lezen en denkt, dit is interessant, maar 5 kantjes verder zit je met een kater. Maar wel een prentieus sausje gieten over bepaalde merken. Helemaal mee eens. Een typisch Music Emotions review. In de eerste regel al een taalfout. En dan is Ruud Jonkers nog iemand die weinig taalfouten maakt. En ook niet helemaal eerlijk blijkt nu, want kritische luisteraar JD vond het niet super fantastisch geweldig. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 25 februari 2014 Author Report Share Posted 25 februari 2014 Als ik wat schrijf, doe ik dat altijd naar aanleiding van een paar muziekfragmenten. Ik bespreek dan hoe volgens mij de diverse instrumenten klinken. Als je het leuk vind, kun je op het internet een bespreking van een Blumenhofer en van een Millon vinden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 25 februari 2014 Author Report Share Posted 25 februari 2014 Helemaal mee eens. Een typisch Music Emotions review. In de eerste regel al een taalfout. En dan is Ruud Jonkers nog iemand die weinig taalfouten maakt. En ook niet helemaal eerlijk blijkt nu, want kritische luisteraar JD vond het niet super fantastisch geweldig. Groet, Leobus Fouten maakt iedereen Lejo. De man heet Jonker . Mijn mening is dat Ruud de muziek graag wat meer in-the-face hoort dan ik. Hij speelt ook altijd erg hard af. De man beschikt over een enorme kennis van apparatuur. Veel meer wil ik er niet over kwijt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 25 februari 2014 Author Report Share Posted 25 februari 2014 Ik heb vaak makkoos gehoord maar het beste heb ik bij show bij Nuenen gehoord bij een kasteel heb ik 2 uur zitten te luisteren prachtig een nadeel 40.000 euro,s alleen al voor de speaker Wel merk is het precies Wiel? Makkoos zijn toch vissen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 25 februari 2014 Report Share Posted 25 februari 2014 Ik ben pro-Ruud, alleen er was en recensie en daar geeft hij niet aan met welke combinatie hij tot de zijns inziens juiste geluid kwam. Dat vind ik wel jammer, hij heeft denk ik een grote hifi-bibliotheek of vrienden om van te lenen. Een tipje van de sluier was leuk geweest. Zelf ben ik geen Magico fan. Niet mijn geluid. Maar de units zien er wel hightech uit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 25 februari 2014 Report Share Posted 25 februari 2014 ik heb ook Magico's gehoord in Den Haag. vraag me niet of het lag aan opnamen, akoestiek, front end, versterking (hele grote Pass Labs) of wat, maar het klonk rottig. volkomen vlak en futloos. mijn vriendin was er bij en die zei na 10 seconden 'wat klinkt dat '**t'. die is mijn verknutselde bijna geheel antieke hobby boel gewend, maar dat kon ze niet aanhoren. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 25 februari 2014 Author Report Share Posted 25 februari 2014 Voor mij is Ruud een van de beste recensenten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 25 februari 2014 Author Report Share Posted 25 februari 2014 In de openingstekst staat dat de ontwerper van Magico niet naar zijn luidsprekers luistert. Wat zou zijn referentie dan zijn? Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 25 februari 2014 Report Share Posted 25 februari 2014 Voor mij is Ruud een van de beste recensenten. Voor mij ook hoor. In het land der blinden is éénoog koning. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts