Jongensdroom Posted 9 maart 2014 Author Report Share Posted 9 maart 2014 daarom geloof ik niet dat het toeval was van die sleutels. Beetje lullige manier om haar thuis te houden. Die van mij zit gewoon vast aan een radiator als ik weg ga. Is wel zo duidelijk. Bedankt voor de tip. Ik stuur je een p.m. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 9 maart 2014 Report Share Posted 9 maart 2014 :biggrin: Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 9 maart 2014 Report Share Posted 9 maart 2014 (...) Toen stelde Mark voor om een mat op de draaitafel te leggen. Dit werd een koolstof- en koperveloursmat van Pluto. En dan klinkt Aquaplano toch weer een heel stuk dynamischer. Ook Diane klonk een stuk levendiger. Zo zie je, hoe een kleine wijziging in een set al grote verschillen kan maken. (...) VTA aangepast? Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 9 maart 2014 Report Share Posted 9 maart 2014 VTA aangepast? Oei! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 9 maart 2014 Author Report Share Posted 9 maart 2014 VTA aangepast? Nee - stop - fout- stop - over en uit - stop. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 9 maart 2014 Report Share Posted 9 maart 2014 VTA aangepast? Die opmerking maakte ik ook. Maar doordat de mat erbij komt gaat de arm wat achterover. Meestal klinkt het dan juist wat minder fel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 9 maart 2014 Members Report Share Posted 9 maart 2014 Die mat had de dikte van een velletje papier... Dat gaat dus echt geen verschil maken in je VTA! De kleinste oneffenheid of hobbel in je plaat heeft al meer invloed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 9 maart 2014 Report Share Posted 9 maart 2014 Die mat had de dikte van een velletje papier... Dat gaat dus echt geen verschil maken in je VTA! De kleinste oneffenheid of hobbel in je plaat heeft al meer invloed. De kopermat wel, maar is die samen met de carbonmat ook zo dun ?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjotr27 Posted 11 maart 2014 Report Share Posted 11 maart 2014 Als laatste het verslag van mij; Onlangs had Fritz al het een en ander verteld over opnametechniek. Vandaag heb ik ook het nodige daarover kunnen vragen. Je moet m.n. de karakters van de verschillende microfoons goed kennen en hoe je deze op moet stellen. Fritz kan van elke opname die hij hoort, zeggen hoe deze naar alle waarschijnlijkheid is opgenomen. Knap! Met name de uitleg hoe je een slechte opname verbeteren kunt, was zeer leerzaam. Op de een of andere manier slaagt Frtiz er in, om een oude/slechte opname spannender te maken. Voor mij betekende dat telkens een verbetering (meer "life"). Zijn Blumenhofer set; Werkelijk alles laat deze horen. Veel meer dan die bij Pjotr27. Is dat ook beter? Ja, volgens mij wel. Je hoort de galm, de ruimte, de kleppen van instrumenten, etc. Ik had stellig gedacht, dat het allemaal te fel zou zijn, maar deze aanname bleek ongegrond. Als het fel klonk zat het in de opname. Het laag was voor mij uitstekend. Deze druk haal ik zelf, met de aanzienlijk kleinere bas-drivers, never-nooit. In zijn algemeenheid, was er sprake van een realistische weergave. Misschien wel omdat ik in het dagelijks leven, dichter bij de instrumenten zit dan de meeste anderen onder ons!? Voor mij is dit een prima set om naar muziek te luisteren. Het toeteren, waar Leo het over had, kon ik met de beste wil van de wereld niet horen. Fritz, bedankt voor alles. Beetje mijn set afkraken? De luisterpositie is heel belangrijk. Zelf gaf je al aan liever op rij 4 te zitten... toen je bij mij thuis luisterde zat je een stuk naar achter. Meer naar voren geeft ook meer detail. En ik weet niet wat er allemaal gedraaid is bij Fritz maar ik vrees niet veel 'eigen' muziek. Die valt bijna allemaal door de mand en alleen eigen ' STS' muziek doet het geweldig. Fritz set laat veel horen maar verliest wel de nodige muzikaliteit... Maar leuke verslagen en reacties! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 11 maart 2014 Report Share Posted 11 maart 2014 Beetje mijn set afkraken? De luisterpositie is heel belangrijk. Zelf gaf je al aan liever op rij 4 te zitten... toen je bij mij thuis luisterde zat je een stuk naar achter. Meer naar voren geeft ook meer detail. En ik weet niet wat er allemaal gedraaid is bij Fritz maar ik vrees niet veel 'eigen' muziek. Die valt bijna allemaal door de mand en alleen eigen ' STS' muziek doet het geweldig. Fritz set laat veel horen maar verliest wel de nodige muzikaliteit... Maar leuke verslagen en reacties! Het is ook een beetje appels met peren gaan vergelijken en ook wat je wilt: Wil je lekker een avondje muziek genieten of wil je ieder tingeltje en tangeltje precies horen op exact de juiste plaats (wat toch niet waar is met studio producties )? Voor de een is de artistieke prestatie van de muzikanten het belangrijkste, voor de ander de technische hoogstandjes van de set. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjotr27 Posted 11 maart 2014 Report Share Posted 11 maart 2014 Het is ook een beetje appels met peren gaan vergelijken en ook wat je wilt: Wil je lekker een avondje muziek genieten of wil je ieder tingeltje en tangeltje precies horen op exact de juiste plaats (wat toch niet waar is )? Voor de een is de artistieke prestatie van de muzikanten het belangrijkste, voor de ander de technische hoogstandjes van de set. Mooi gezegd, Peter, voor mij ( en ik hoop de meeste op het forum) is een avondje muziek genieten het belangrijkste. En dat is het grote verschil met de set van Fritz. Opvallend vind ik in zowel de review van Fritz` set als die van Audio21 dat niemand het echt heeft over klankkleuren, echtheid van de instrumenten... het is wel een beetje erg ' audiofiel'.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 11 maart 2014 Author Report Share Posted 11 maart 2014 Zeg beide Pjotters, als jullie nou eens gewoon op wintersport waren gebleven .... . Het was hier de laatste tijd nou net zo lekker rustig. Helemaal geen felle discussies en zo. Jullie vragen er gewoon om heh . Nou, dat kan hoor, maar eerst even warm eten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 11 maart 2014 Report Share Posted 11 maart 2014 Zeg beide Pjotters, als jullie nou eens gewoon op wintersport waren gebleven .... . Het was hier de laatste tijd nou net zo lekker rustig. Helemaal geen felle discussies en zo. Jullie vragen er gewoon om heh . Nou, dat kan hoor, maar eerst even warm eten. Op de man gaan spelen == "Ik heb niets te zeggen" Eet smakelijk en verbrandt je tong niet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 11 maart 2014 Report Share Posted 11 maart 2014 Voortaan neemt iemand maar een gitaar mee en een opname van dezelfde gitaar kunnen jullie op 'echtheid' het geluid beoordelen. LOL :-) alles is een momentopname. Leuk en dank voor de investering heren, om te luisteren en om er benzine aan te spenderen ;-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 11 maart 2014 Report Share Posted 11 maart 2014 Mooi gezegd, Peter, voor mij ( en ik hoop de meeste op het forum) is een avondje muziek genieten het belangrijkste. En dat is het grote verschil met de set van Fritz. Opvallend vind ik in zowel de review van Fritz` set als die van Audio21 dat niemand het echt heeft over klankkleuren, echtheid van de instrumenten... het is wel een beetje erg ' audiofiel'.... Ik ben er de man niet naar om een set van iemand af te kraken. Zeker niet als je ook nog eens hartelijk wordt ontvangen. Als je mijn recensie over de set van Fritz leest, kun je lezen dat ik het niet muzikaal meer vind. Eigen muziek, die thuis heerlijk klinkt, was bij Fritz niet echt te pruimen. Wel weer na aanpassing door Fritz. Geen set waar ik een avond naar zou kunnen luisteren. Voor Fritz echter zeer geschikt. Bij Audio21 was het voor mij veel beter qua muzikaliteit met hetzelfde muziekstuk. Klinkt het hier thuis dan perfect? Nou, vast niet, maar zaken die jij noemt, komen hier (voor mij) goed uit de verf. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 11 maart 2014 Report Share Posted 11 maart 2014 Ik ben er de man niet naar om een set van iemand af te kraken. Zeker niet als je ook nog eens hartelijk wordt ontvangen. Groet, Leobus Tja, als er om een uiterst subjectieve mening wordt gevraagd kunnen ze hem krijgen. Gastvrijheid ten spijt als ik het niet goed vind klinken vertel ik ze dat ook, Fritz is daar ook al slachtoffer van geweest.Mits onderbouwd is daar mijns insziens niets mis mee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 11 maart 2014 Report Share Posted 11 maart 2014 Tja, als er om een uiterst subjectieve mening wordt gevraagd kunnen ze hem krijgen. Gastvrijheid ten spijt als ik het niet goed vind klinken vertel ik ze dat ook, Fritz is daar ook al slachtoffer van geweest. Mits onderbouwd is daar mijns insziens niets mis mee. Onder afkraken versta ik dat je alleen de negatieve punten noemt. Nogmaals, het zou mijn set niet zijn, maar voor monitoren is het zeer geschikt. Fritz moet er dan wel rekening mee houden dat zoals het klokje bij hem tikt, het over het algemeen bij de mensen thuis niet tikt. Ook niet op topsets zoals we die in Wapenveld hebben gehoord. Ik vertaal hierbij even het geluid dat ik bij Fritz en in Wapenveld hoorde van dezelfde CD. Je krijgt dan dat mensen het laag overdreven vinden en er teveel echo in vinden zitten. Luister ook de CD's van Stockfish. Overigens vinden heel veel mensen dat dan weer prachtig. En daar zou het succes van de platen van Fritz wel eens (mede) aan kunnen liggen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
VANZOMERENG Posted 11 maart 2014 Report Share Posted 11 maart 2014 Voortaan neemt iemand maar een gitaar mee Ik wil best wel een gitaar meenemen maar als ik 1 akkoord gespeeld heb, weet ik zeker dat je denkt, had dat ding maar thuis gelaten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 11 maart 2014 Author Report Share Posted 11 maart 2014 Voortaan neemt iemand maar een gitaar mee en een opname van dezelfde gitaar kunnen jullie op 'echtheid' het geluid beoordelen. LOL :-) alles is een momentopname. Leuk en dank voor de investering heren, om te luisteren en om er benzine aan te spenderen ;-) Ja, ik zit er ook even helemaal doorheen. Bij de eerstvolgende meeting gooi ik een aantal blaasinstrumenten in de auto. We maken een opname en luisteren die vervolgens af. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 11 maart 2014 Author Report Share Posted 11 maart 2014 Ik wil best wel een gitaar meenemen maar als ik 1 akkoord gespeeld heb, weet ik zeker dat je denkt, had dat ding maar thuis gelaten Akkoord. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 11 maart 2014 Report Share Posted 11 maart 2014 Bij Studio Alkmaar was er eens een workshop en werd er een opname van een saxofoon gemaakt in dezelfde ruimte om daarna af te spelen over het hifisysteem. Moeilijk hoor de intensiteit van een saxofoon te evenaren met elektronica. Een moeilijke hobby is het met een grote uitdaging. Maar het was een verhelderende avond. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 12 maart 2014 Report Share Posted 12 maart 2014 Dat is interessant. Kun je er nog wat meer over vertellen? Welke apparatuur werd er gebruikt? Altijd handig dat ik een verslag van events maak, anders had ik het je niet kunnen vertellen. Hier heb ik een en ander genoteerd: Ruud Jonker Workshop Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 12 maart 2014 Author Report Share Posted 12 maart 2014 Altijd handig dat ik een verslag van events maak, anders had ik het je niet kunnen vertellen. Hier heb ik een en ander genoteerd: Ruud Jonker Workshop Toevallig kan ik mij voor 100% in deze tekst vinden. Toevallig heb ik dezelfde voorversterker. Toevallig heb ik ook van die simpele eindversterkers uit de jaren 50. Wat een toeval allemaal. In het verslag mis ik geheel of de klankkleur van de altsax overeenkwam, live gespeeld en weergegeven. Volgens mij gaat het daar nou net om. Mijn mening, is dat de klankkleur van de diverse instrumenten bij Fritz behoorlijk klopte. We rekenen nog wel af Frtiz . Met zekerheid is dat niet te zeggen, omdat deze niet aanwezig waren en er uit een zeker muzikaal geheugen moet worden geput. En dat is een lastige! Verder valt mij steeds opnieuw op, dat sommigen helemaal niet willen horen hoe instrumenten in het echt klinken. Dat is natuurlijk ieder zijn goed recht, maar voor mij is dat nonsens. p.s. Ik speel geen saxofoon, maar wel andere blaasinstrumenten. Als iemand mij eens wil opnemen en daarna afspelen over een set, is er altijd wel iets te regelen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 12 maart 2014 Report Share Posted 12 maart 2014 JD, een opname lijkt me een uitstekend idee voor jou. Als ervaringsdeskundige weet ik wel een goede kliniek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjotr27 Posted 12 maart 2014 Report Share Posted 12 maart 2014 Toevallig kan ik mij voor 100% in deze tekst vinden. Toevallig heb ik dezelfde voorversterker. Toevallig heb ik ook van die simpele eindversterkers uit de jaren 50. Wat een toeval allemaal. In het verslag mis ik geheel of de klankkleur van de altsax overeenkwam, live gespeeld en weergegeven. Volgens mij gaat het daar nou net om. Mijn mening, is dat de klankkleur van de diverse instrumenten bij Fritz behoorlijk klopte. We rekenen nog wel af Frtiz . Met zekerheid is dat niet te zeggen, omdat deze niet aanwezig waren en er uit een zeker muzikaal geheugen moet worden geput. En dat is een lastige! Verder valt mij steeds opnieuw op, dat sommigen helemaal niet willen horen hoe instrumenten in het echt klinken. Dat is natuurlijk ieder zijn goed recht, maar voor mij is dat nonsens. p.s. Ik speel geen saxofoon, maar wel andere blaasinstrumenten. Als iemand mij eens wil opnemen en daarna afspelen over een set, is er altijd wel iets te regelen. Heb je zo`n slecht muzikaal geheugen? Valt me zwaar tegen voor een musicus... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts