VANZOMERENG Posted 5 maart 2014 Report Share Posted 5 maart 2014 Wie kent het relatief jonge Amerikaanse luidsprekermerk: Polymer Audio Research ? Onderstaand model met diamond tweeter, diamand midrange en 123kg / per stuk Ik kwam een slideshow tegen op hun side (onderstaande link / onderstaande foto),als je dan drukt op button full-size --> slideshow dan zie je een meesterstukje in luidsprekerbouw http://polymeraudio.com/systems/polymer-mks/ Als je ziet, hoe en met wat voor materialen/drivers, deze speakers zijn opgebouwd,dan is de prijs van 42.000 US-Dollars p/paar (ff los gezien v/d weergave kwaliteit)in vergelijking met vele andere concurrenten, zeer schappelijk te noemen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 5 maart 2014 Report Share Posted 5 maart 2014 Lage dollar he Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 5 maart 2014 Report Share Posted 5 maart 2014 meesterstukje in luidsprekerbouw Meesterstukje in 3d tekenen bedoel je. Ik zie een relatief simpele kast maar dan in aluminium uitgevoerd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
VANZOMERENG Posted 5 maart 2014 Author Report Share Posted 5 maart 2014 Meesterstukje in 3d tekenen bedoel je. Ik zie een relatief simpele kast maar dan in aluminium uitgevoerd. Hans van Liempd Anders Goed de hele slideshow bekeken Hans ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 5 maart 2014 Report Share Posted 5 maart 2014 Hans van Liempd Anders Goed de hele slideshow bekeken Hans ? Ja hoor, Lijkt wat op Magico en een frezerij die het niet zo druk heeft of in China staat. De schroeven vanaf buiten vind ik minder geslaagd. De bracing is ook niet echt dicht aangebracht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
r.a.v.o.n Posted 5 maart 2014 Report Share Posted 5 maart 2014 Is dat nou echt een meesterstukje? Goed, er worden heel mooie drivers toegepast. Maar verder is het qua opbouw een gewone luidspreker waarvan de CNC gefreesde MDF panelen en bracing zijn vervangen door CNC gefreesd aluminium. Mooi om te zien maar je kunt je afvragen of voor zoveel geld aluminium niet op een slimmere manier kan worden toegepast. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 5 maart 2014 Report Share Posted 5 maart 2014 ik zit nu te luisteren naar mijn zelfbouwmeuk. ik zou niet ruilen. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
VANZOMERENG Posted 5 maart 2014 Author Report Share Posted 5 maart 2014 ik zit nu te luisteren naar mijn zelfbouwmeuk. ik zou niet ruilen. groet Kijk, weer een tevreden audiofiel, daar kunnen er nooit genoeg van zijn Nu kan ik alleen de reactie niet plaatsen in de context van mijn post ? Je mag best wel tevreden zijn met wat je heb en verlekkerd naar andere dingen kijken Ik kijk ook graag naar andere mooie vrouwen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 5 maart 2014 Report Share Posted 5 maart 2014 r.a.v.o.n, on 05 Mar 2014 - 5:01 PM, said: Is dat nou echt een meesterstukje? Goed, er worden heel mooie drivers toegepast. Maar verder is het qua opbouw een gewone luidspreker waarvan de CNC gefreesde MDF panelen en bracing zijn vervangen door CNC gefreesd aluminium. Mooi om te zien maar je kunt je afvragen of voor zoveel geld aluminium niet op een slimmere manier kan worden toegepast. Jouw, van mdf gemaakte luidsprekers kunnen ieder moment uit elkaar vallen. (volgens een meneer van Magico wel te verstaan) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 5 maart 2014 Report Share Posted 5 maart 2014 Ik kijk ook graag naar andere mooie vrouwen Kijk maar eens aan. Iemand die zijn eigen vrouw nog steeds mooi vindt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
r.a.v.o.n Posted 5 maart 2014 Report Share Posted 5 maart 2014 Jouw, van mdf gemaakte luidsprekers kunnen ieder moment uit elkaar vallen. (volgens een meneer van Magico wel te verstaan)Die verkoopfilosoof van Magico heeft vast en zeker nog nooit een IKEA kastje in elkaar gezet. IKEA adviseert haar klanten om de schroeven van IKEA kastjes na enige tijd opnieuw vast te draaien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 6 maart 2014 Report Share Posted 6 maart 2014 Die verkoopfilosoof van Magico heeft vast en zeker nog nooit een IKEA kastje in elkaar gezet. IKEA adviseert haar klanten om de schroeven van IKEA kastjes na enige tijd opnieuw vast te draaien. ik controleer elke week alle schroeven hier in huis, zelfs die van de inbouwkeuken Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts