carl Posted 8 maart 2014 Report Share Posted 8 maart 2014 Even een vraagje, ik heb een klassieke Quad set die volledig gerenoveerd is. Ben ook bezig met mijn zolder geluiddicht aan het maken (wacht op aannemer). Daarna moeten er LS komen. Ik denk bijvoorbeeld aan tweedehands Harbeth 303 omdat ze het kennelijk in veel ruimten goed doen. Nu zal een Quad 303 zonder stroombegrenzing denk ik te weinig power hebben. Maar hoe zou je een tweede 303 zo kunnen inzetten dat dat je dat euvel overkomt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 8 maart 2014 Report Share Posted 8 maart 2014 je kunt de Quads toch ook als monoblokken gebruiken? Hier een stukje tekst: http://www.dadaelectronics.eu/ForumRetrieve.aspx?ForumID=317&TopicID=5787&NoTemplate=False Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 8 maart 2014 Author Report Share Posted 8 maart 2014 Als ik het goed begrijp schiet je er niet zoveel mee op. Overigens is de begrenzing uit mijn 303 verwijderd. Die begrenzing is er met name ingekomen ten bescherming van de ESL. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 8 maart 2014 Report Share Posted 8 maart 2014 Misschien een paartje luidsprekers met een wat hoger rendement kiezen. Overigens denk ik dat je met de meeste luidsprekers met de 2x 30W van de 303 wel uit de voeten kunt. Met een tweede 303 en luidsprekers met biwireaansluiting zou je kunnen bi-ampen. Een helft op het hoog en een helft op het laag. De voeding krijgt het dan een stuk makkelijker. Echt meer vermogen krijg je niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 8 maart 2014 Author Report Share Posted 8 maart 2014 Lijkt me wel leuk een traditionele set op zolder Hans. Maar goed een optie is nog steeds de grote set naar boven en de Quad naar beneden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 8 maart 2014 Report Share Posted 8 maart 2014 Er zijn toch ook wel oudere speakers met biwire-mogelijkheid.?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 8 maart 2014 Report Share Posted 8 maart 2014 Carl, eerst proberen met wat je hebt. Dan pas verder dubben of je wel een net zo gerenoveerde 303 kunt krijgen als je al hebt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 8 maart 2014 Report Share Posted 8 maart 2014 Bi-amping met 2 dezelfde versterkers heeft niet zoveel zin, de swing van de uitgangsspanning blijft hetzelfde dus geen vermogenswinst. De winst die men denkt te behalen in de voeding is, zeker bij een 303 met gestabiliseerde voeding, illusionair en zeker gezien het geringe vermogen dat de hogere frequenties vragen. Bruggen van de 303 kan, waarbij je niet onder de 8 ohm moet komen. Overigens denk ik dat in een beperkte ruimte als een zolder (alhoewel ik niet weet hoe groot die is bij Charles) de 303 zeker zal voldoen. Niet aan een 405 beginnen, die vind ik gruiziger klinken dan de 303 alhoewel de 405-II al weer wat beter is dan de eerste versie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts