Jump to content

Welke eindversterker

Rogier
 Share

Recommended Posts

Hallo forummers,

ik ben al een tijd op zoek naar een andere eindversterker, en nu is het zover, ik wil mijn duson a10 vervangen. Ik zoek een eindversterker in de prijsklasse van ongeveer 3000 euro, nieuw of gebruikt. Hij moet minimaal evenveel vermogen hebben en natuurlijk beter klinken. ik gebruik een Sphinx project 2 mk2 voorversterker waar hij bij moet passen. Hij mag ook best een tikkeltje warm klinken.

Welke tips hebben jullie?

Geplaatst door Rogier:

Hallo forummers,

ik ben al een tijd op zoek naar een andere eindversterker, en nu is het zover, ik wil mijn duson a10 vervangen. Ik zoek een eindversterker in de prijsklasse van ongeveer 3000 euro, nieuw of gebruikt. Hij moet minimaal evenveel vermogen hebben en natuurlijk beter klinken.  ik gebruik een Sphinx project 2 mk2 voorversterker waar hij bij moet passen. Hij mag ook best een tikkeltje warm klinken.

Welke tips hebben jullie?

Beste Rogier,

Welke luidsprekers heb je ?

Wat is je bron ?

Hoe groot is je kamer?

En hoe is de inrichting ?

Veel glas,steen,vloerbedekking?

MvG,

Haudio

:rolleyes:

Beste Haudio,

mijn inrichting is vloerbedekking, stoffen gordijnen, bank, het is een goed gedempte kamer. Als bron gebruik ik een denon cd speler (vooralsnog) en luidsprekers heb ik zelf gebouwd, klinken analytisch en een tikkeltje warm, vragen we veel vermogen (5 units). de luidsprekers staan vrij opgesteld en kunnen iets van 8 meter ver weg stralen. opp. kamer is 35 m2

gr. Rogier

Beste Rogier,

Als er 5 units in de kast zitten ,dan is het vast geen kleine luidspreker.

En de ruimte waar ze staan is niet heel groot, dus de lucht in die kamer is gemakkelijk te bewegen ,voor jou luidsprekers.

Het rendement ken ik niet en de impedantiekromme ook niet.

Het lijkt mij veilig om het advies van Jeroen te volgen.

Want een S 200 Van NAD levert veel vermogen en is erg stabiel , ook aan lage impedanties.

Verder kun je nog denken aan Tact ,van Medevoort,Audio Analoque,Denon,Marantz,of natuurlijk aan de Exoten, Mark Levinson,Krell waarvan Accuphase, T + A, nog redelijk betaalbaar is als je van een geintergreerde uitgaat.

Tikkeltje warm klinkend....ik denk dat jke zelf even moet gaan luisteren.

MvG,

Haudio

:rolleyes:

Bedankt voor het advies,

ik ben al zoekende naar tweedehands levinsons, en de nad is wellicht ook een keer het horen waard, en is relatief niet te duur, mischien biampen of in mono laten spelen? ook leuk.

gr. Rogier

Trouwens, als je zegt dat je een sphinx hebt als versterker kijken de meeste mensen erg raar, een toiletpot zeker! Des te grappiger dat er op mijn wc bril "philips" staat!! Waarschijnlijk opgekochte restpartij van een verbouwing bij philips die nooit doorging of zo.

Geplaatst door Rogier:

Des te grappiger dat er op mijn wc bril "philips" staat!! Waarschijnlijk opgekochte restpartij van een verbouwing bij philips die nooit doorging of zo.

Neen hoor, veel simpeler Philips produceerde in het verleden allerlei materialen als kunststoffen voor eigen gebruik ook zelf en zocht - om dit economisch ook verantwoord te maken - ook naar andere producten welke hiermee of hiervan gemaakt konden worden, vandaar de toiletbrillen..............

Groet jitze

hoi allemaal

Ik ga morgen mijn nieuwe eindversterker ophalen, een Sphinx project 18

de meeste forumleden kunnen wel raden bij wie!

Ik denk dat het wel een erg grote vooruitgang geeft!

gr. rogier

Geplaatst door Rogier:

hoi allemaal

Ik ga morgen mijn nieuwe eindversterker ophalen, een Sphinx project 18

de meeste forumleden kunnen wel raden bij wie!

Ik denk dat het wel een erg grote vooruitgang geeft!

gr. rogier

Gefeliciteerd, puike versterker. En doe Paul de groeten :D;)

Geplaatst door Audiopaul:

Ha ha, nou ik geloof niet dat Rogier blij zal zijn als 'ie de ML moest gaan versjouwen!    eek.gif     eek.gif

De Sphinx is al zwaar genoeg met d'r 30 kilo's!    :D    cool.gif

Wedden dat dat meevalt als ie hem voor dezelfde prijs als van de Projekt 18 meekrijgt eek.gif

Geplaatst door Rogier:

he, voor dat verschil wil ik best wel eventjes sjouwen hoor!    :D  

niet dat ik niet blij ben met de sphinx hoor!!!!    ;)

Ik geloof niet dat je van Audiopaul de lift mag gebruiken met de ML in de handen. En 4 etages (8 trappen) naar beneden met een kleine 70 kg in je handen is echt geen pretje eek.gif:P:D;)

Hallo,

Na de Spinx aangesloten te hebben bleek dat er duidelijk verbeteringen waren. De bas werd strakker, ruimtelijkheid nam toe en stemmen komen er duidelijker uit. Erg mooi allemaal. Nu nog een goed tafeltje maken voor de eindversterker, zodat ie stevig staat.

Nogmaals bedankt Paul!!!

gr. Rogier :)