Jump to content

Welke eindversterker

Rogier
 Share

Recommended Posts

Geplaatst door Rogier:

Hoi Paul,

Ik heb net bij RAF een optische kabel besteld om hem in en uit de standby mode te schakelen in de lengte van 8 meter. Konden ze gewoon maken.

gr. Rogier

Aha, da's goed nieuws, ik hoef dus Peter niet meer te bellen!

Over dat tafeltje onder de PJ18, is dit geen idee:

mllarge2.jpg

Ik heb een MDF-paneel gekocht bij Praxis (0,50x2,44 en 18 mm. dik) en daar in 4 panelen van 0,50 x 0,50 m. van laten zagen!

Ik moet het nog afwerken, maar de twee binnenste panelen ga ik ca. 3 cm. uit de rand uitzagen, verlijmen/schroeven met de bodemplaat, opvullen met zand en tot slot de bovenplaat er op lijmen. Je kunt de zaak in iedere gewenste kleur aflakken en het dempt als een gek! Eventueel kun je ook nog spikes of kegels aan de onderzijde monteren! Ik heb er zelf vilten onder geplakt, zodat de zaak gemakkelijk te verschuiven is! Kosten zijn laag, voor ca. 15 euro ben je klaar ;)

Hoi Paul,

Goed idee, ga ik doen, alleen het idee om van binnen op te vullen met zand lijkt me niet zo goed, je krijgt hem nooit helemaal gevuld en dus hou je een lege ruimte over tussen de platen. Volgens mij kan dat best gaan resoneren.

gr. Rogier

Hoi Rogier,

Daar heb ik al wel over nagedacht, maar ik denk dat het wel meevalt! Je kunt het open gedeelte volledig afvullen met zand + nog wat extra en dan de bovenplaat er op vastmonteren! Er is dan, denk ik, nauwelijks nog "loze" ruimte over!

Je kunt eventuele resonaties verder elimineren door de binnenkant van de gehele holle ruimte te bekleden met bitumen en daarna verder af te vullen.

Ik heb ook wel eens gezien dat de complete sokkel eerst in elkaar wordt gezet, dus inclusief de holle ruimte, daarna een gat aan de zijkant wordt geboord, de ruimte m.b.v een trechter volledig met zand wordt afgevuld en daarna het gat met een houten plug wordt afgesloten. ;)

Kortom, ideetjes genoeg, uiteraard zijn andere suggesties ook van harte welkom, ik ga d'r zelf binnenkort mee aan de slag! :)

Geplaatst door Audiopaul:

Hoi Rogier,

Daar heb ik al wel over nagedacht, maar ik denk dat het wel meevalt! Je kunt het open gedeelte volledig afvullen met zand + nog wat extra en dan de bovenplaat er op vastmonteren! Er is dan, denk ik, nauwelijks nog "loze" ruimte over!

Je kunt eventuele resonaties verder elimineren door de binnenkant van de gehele holle ruimte te bekleden met bitumen en daarna verder af te vullen.

Ik heb ook wel eens gezien dat de complete sokkel eerst in elkaar wordt gezet, dus inclusief de holle ruimte, daarna een gat aan de zijkant wordt geboord, de ruimte m.b.v een trechter volledig met zand wordt afgevuld en daarna het gat met een houten plug wordt afgesloten.    ;)

Kortom, ideetjes genoeg, uiteraard zijn andere suggesties ook van harte welkom, ik ga d'r zelf binnenkort mee aan de slag!     :)

Ik zou de bovenplaat er in laten vallen, dus alleen laten rusten op het zand, je moet naar verloop van tijd wel weer ff zand aanvullen, door klink van het zand (het zand neemt een compactere pakking aan) zakt je paneel in eerste instantie wat in.

Paul,

De beste methode is volgens mij om eerst de boel in elkaar te steken, lijmen en helemaal dicht te maken.

In de zijkant in een van de holle platen boor je een gaatje van 6 of 8 mm waarmee je straks de constructie van bovenaf helemaal af kan vullen met korrels of schelpenzand.

Aan de achterkanten kun je de planken beter niet helemaal 3cm uit de rand zagen, maar zo dat op de plek van de vulopening de wand het dunste is, zodoende kun je hem altijd optimaal afvullen (net als een flessehals die ook altijd wat toeloopt).

Nog even schudden om het zand zich echt te laten zetten, of tijdelijk een houten spie in het gat klemmen en eerst even een tijdje proefdraaien.

Daarna zo'n spie in het gat steken en met een paar druppels constructiekit vastzetten.

Eventueel het uitstekende deel van de spie (want je moet zeker weten dat de plank tjokvol zit) afvijlen.

M.