Jump to content

Discussie Topic Leden Review`s

kappa7
 Share

Recommended Posts

Beide recensies gelezen en ik moet zeggen dat zo wel van Zomeren en Wil er een mooi stukje van gemaakt gebben.

Hier bij wil ik Van Zomeren complimenteren met zijn muziek smaak.

Met een dergelijke test kan ik wel wat mee.

Een keer niet van die verantwoorde muziek gebruikt maar stukken die je normaal ook zou draaien.

Groetjes George

Ik heb de webmaster ook een berichtje teruggestuurd

T.o.v. mijn oorspronkelijke aangeleverde worddocument is met plakken en knippen
de layout (en hierdoor leesbaarheid) minder fraai geworden dan het origineel en zijn niet alle
foto's zichtbaar?  

Verder zou het leuk zijn als Carl nog commentaar levert, deze was afgelopen zondag hier op
bezoek en heeft ook beide speakers naast elkaar gehoord.

Vanuit Word plakken? Gaat dat wel goed met de forum software? Heeft die niet liever platte tekst zonder HTML?

Ik e.e.a. aangeleverd zoals besproken met de webmaster.

En ik heb er nog zo mijn best voor gedaan, om het ook qua lay-out en met foto's

het er zeer gelikt uit te laten zien  :(

• Members

Hier is alles wel gewoon zichtbaar, en kunnen de foto's zonder problemen worden ''opgeblazen''...

Nou snap ik gelukkig niks van computers, en weiger ik ook al maandenlang mijn Internet Explorer te upgraden naar versie tig, zou dat er mee te maken kunnen hebben?

Heb wel wat problemen met quoten gehad, totdat ik er achter kwam dat je via dat lichtschakelaartje in je antwoordmenu het hele menu aan en uit kan zetten. Zeker software om het ''makkelijk'' te maken?

Aangaande de reviews, in de ruimte van VANZOMERENG was mij al opgevallen dat de Dynaudio's met de poort aan de achterkant vrij dicht tegen de achterwand aanstaan en dat dit het laag enigszins aanzet. Mijn vermoeden was dan ook direct al dat GJ de Tempesta's in het laag wat slanker zou vinden. In mijn woonkamer moeten ze minimaal 70-80 cm van de achterwand afstaan om dat aanzetten in het laag tegen te gaan, en ben ik bang dat de Dynaudio's hier al helemaal niet zouden gaan. Dat is dus zeer ruimteafhankelijk.

Over de afwerking en de opmerking eenvoudige simpele dozen, dit is nu juist een stukje houtbewerkingsvaardigheid waar de meesten nog een puntje aan kunnen zuigen. Een MDF kastje laten freesen met een chinees pianolakje kunnen ze allemaal, dat wil ik nu juist perse NIET in huis hebben. Maar nu begeven we ons alweer direct in de uiterlijke smaaksfeer en in dit geval niet echt relevant.

Verder denk ik 2 prima reviews waarmee veel mensen wel iets kunnen schat ik zo, al maken de uitslagen aangaande het laag het misschien nog iets verwarrend.

Nu nog hopen dat andere distributeurs dit ook aandurven, alleen maar reviews uit het Music2 pakket wordt ook zo eentonig...

Mijn review is 100% eerlijk en zonder ook maar 1 belang geschreven. (dat kun je niet van alle tijdschriften zeggen).

Sterker nog, ik heb er zelfs geld bijgelegd in de vorm van twee autoritten. Dat ga ik helemaal al nooit meer doen.

Arden, luidsprekertesten zijn altijd ruimte-afhankelijk. Dat hebben we in Wapenveld (matig laag) en bij STS (prima laag) ook weer kunnen vaststellen.

Het is en blijft een moeilijke materie, die ook wel weer zijn charme heeft. Als het allemaal simpel was, bestond de hobby misschien niet eens.

Guest webmaster

Als het goed is moet iedereen de foto`s nu kunnen zien. Ik wil ze nog wel wat groter op het forum ( zonder erop te hoeven klikken) maar heb daarvoor originele foto`s nodig. ( Nu zijn ze uit het Word document gehaald).

Maar twee leuke reviews, alleen die puntenlijstjes ( Jongensdroom) wat moet ik daarmee.... :D

Als het goed is moet iedereen de foto`s nu kunnen zien. Ik wil ze nog wel wat groter op het forum ( zonder erop te hoeven klikken) maar heb daarvoor originele foto`s nodig. ( Nu zijn ze uit het Word document gehaald).

Maar twee leuke reviews, alleen die puntenlijstjes ( Jongensdroom) wat moet ik daarmee.... :D

Kopen die luidsprekers natuurlijk! Je had ze al lang in huis moeten hebben.

Of je moet willen wachten tot er ls met gemiddeld een 9 voorbij komen.

Ik ben zondagmiddag even langs Gert Jan gereden voor een Quick Listen. Gert Jan woont in een stille flat met een luisterkamer van 3,60 breed en pakweg 8/9 meter lang. Twee stoffen banken en kamerbreedde gordijnen zorgen voor een goed akoustisch klimaat. Ik heb maar een uurtje geluisterd en dat is natuurlijk veel te kort voor een goed oordeel. Toen ik er kwam stonden de twee paren LS naast elkaar opgesteld. Idealiter zou echter de Blumenhofer optimaal in de kamer opgesteld moeten worden en de Dynaudio ook. Daarna zou je pas eerlijk kunnen vergelijken. Waarschijnlijk was de bas van de Blumenhofer dan ook beter geweest want Wil gaf die in zijn recensie een negen en dat zou ik hem nu niet hebben gegeven. Volgens mij heeft Gert Jan dat ook wel gedaan, maar niet toen ik er was natuurlijk.Overigens hoor je bij live muziek meestal minder bas dan bij de gemiddelde audiofiel thuis.

Ik vond beide LS verder goed klinken, maar ze hadden toch wel een ander karakter (in deze opstelling): de Dynaudio's waren wat voller en hadden meer klankkleur en de Blumenhofers klonken inderdaad droger. Aan het einde van het luisteren vallen veel luisteraars dan toch voor de Dynaudio. Toen ik naar huis terugging in de auto kwam ik daar al op terug. Een LS mag best een beetje saai zijn want dat bevordert lange termijn plezier. De klankkleur van de Blumenhofer leek trouwens op de grotere modellen die ik op beurzen heb gehoord. Zal vast en zeker een bewuste keuze geweest zijn van de ontwerper. Wat me trouwens wel opviel bij het luisteren was dat ik niet helemaal kapot was van het hoog. Ik vind het te prominent. Ik zat me nog af te vragen of het misschien ergens anders dan aan de LS zou kunnen liggen. Gert Jan had immers ook problemen met de Sonus Faber Liuto.Misschien is het ook wel een kwestie van smaak.Wat me vaak stoort aan een hoorn heb ik hier geen last van gehad.

Kortom twee mooie meisjes en ik hoef niet te kiezen want ik ben al bezet. Hoewel boven die Blumenhofer 17 zit nog een 20 en die zou toch wel erg aardig kunnen zijn..

Nog bedankt voor de ontvangst en de bladen Gert Jan.

Overigens hoor je bij live muziek meestal minder bas dan bij de gemiddelde audiofiel thuis.

Oei, daar zou je een enorme discussie over op kunnen zetten. 

Maar dat doen we gelukkig niet.

Aangaande de reviews, in de ruimte van VANZOMERENG was mij al opgevallen dat de Dynaudio's met de poort aan de achterkant vrij dicht tegen de achterwand aanstaan en dat dit het laag enigszins aanzet. Mijn vermoeden was dan ook direct al dat GJ de Tempesta's in het laag wat slanker zou vinden. In mijn woonkamer moeten ze minimaal 70-80 cm van de achterwand afstaan om dat aanzetten in het laag tegen te gaan, en ben ik bang dat de Dynaudio's hier al helemaal niet zouden gaan. Dat is dus zeer ruimteafhankelijk.

Laag, toch ook een kwestie van smaak, normaliter in mijn tradionele opstelling hier klinkt het voor 82,53% gewoon zeer fraai,

gaat het een stuk harder qua volume, of CD's met van nature veel laag, kan het beest een beetje minder...

Normaliter staan de speakers zeker > 70cm van de achterwand en dit zou probleemloos moeten gaan.

Niettemin zou nog wat verder van de muur, nog een (lichte) verbetering  kunnen geven ?

Op dit ogenblik heb ik de Dynaudio's en de Blumenhofers , naast elkaar opgesteld en  >1 meter van de achterwand.

Ik vind weliswaar het geluidsbeeld nog een fractie fraaier geworden maar hier heb ik wel de 3-zits bank

en de 1-zitter van plek laten wisselen.  Qua inrichting/interieur vind ik het er niet fraaier op geworden.

Ik ben dus nog in dubio, in hoeverre het de moeite waard is, de zaak te laten staan zoals nu,

of de Dynaudio's weer terug op hun oude plek te zetten.  

Nog ff een paar weekjes proefdraaien (tsjonge wat een straf, weer veel muziek luisteren :( )