Jongensdroom Posted 11 maart 2014 Report Share Posted 11 maart 2014 Ik ben nu zo'n 3 weken aan het proberen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 11 maart 2014 Report Share Posted 11 maart 2014 Je neemt een dun stukje touw. Dat stop je aan de ene kant in de slang. Aan de andere kant zuig je. Als het goed is trek je nu het touwtje, dus het wordt niet op een propje gedrukt. Hierna de koperdraad eraan knopen en er door trekken. Op het werk kon ik zo 4 m overbruggen. Lukt het niet omdat je slang te stroef is. Had je maar teflon moeten nemen. Smile. Edit: evt een paar knoopjes vooraan in het touwtje zodat je een soort zuigertje maakt. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 11 maart 2014 Author Report Share Posted 11 maart 2014 Hans van L. had het over een stofzuiger. Link to comment Share on other sites More sharing options...
r.a.v.o.n Posted 11 maart 2014 Report Share Posted 11 maart 2014 Vislijn gebruiken. De dikkere soorten lijn zijn vrij stug, die kun je duwen en als je de lijn tegelijkertijd draait zou het moeten lukken. Eventueel stofzuiger als hulp. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 11 maart 2014 Report Share Posted 11 maart 2014 Hans van L. had het over een stofzuiger. Jup, Willie Wortel weet raad: Verbouwen tot koperdraadzuiger Maar de truck van Leo werkt prima: Eerst een dun touwtje of gewoon garen er doorheen zuigen als trekdraadje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 11 maart 2014 Report Share Posted 11 maart 2014 Jup, Willie Wortel weet raad: Verbouwen tot koperdraadzuiger Maar de truck van Leo werkt prima: Eerst een dun touwtje of gewoon garen er doorheen zuigen als trekdraadje. Tuurlijk! 43,5 jaar touwtjes ervaring. Dun sterk touwtje nodig? Ik heb nog wel een stukje liggen! Smile smile! Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 11 maart 2014 Author Report Share Posted 11 maart 2014 En een grote stopnaald aan een stuk vissnoer? Daarna de zwaartekracht zijn werk laten doen. Ik heb al met magneten er een breinaald doorheen proberen te krijgen. (Beetje moeilijk zin geworden, maar ik ben dan ook radeloos) Zojuist 4 meter garen in mijn mond gepropt en door de buis proberen te blazen. Morgenvroeg, eerste werk, even langs de tandarts. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 11 maart 2014 Report Share Posted 11 maart 2014 Compressor? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 11 maart 2014 Author Report Share Posted 11 maart 2014 Compressor? Die is binnen handbereik. Morgen ook eens proberen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 11 maart 2014 Report Share Posted 11 maart 2014 Zow, je doet zo wel een schat ervaring op JD Petje af Wist niet dat lijntrekken zo ingewikkeld kon zijn. Die is binnen handbereik. Morgen ook eens proberen. Niet de hele compressor in je mond stoppen hè Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 11 maart 2014 Author Report Share Posted 11 maart 2014 Niet mij allemaal zo plagen jongens. Dat zou ik ook nooit doen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 11 maart 2014 Report Share Posted 11 maart 2014 En een grote stopnaald aan een stuk vissnoer? Daarna de zwaartekracht zijn werk laten doen. Ik heb al met magneten er een breinaald doorheen proberen te krijgen. (Beetje moeilijk zin geworden, maar ik ben dan ook radeloos) Zojuist 4 meter garen in mijn mond gepropt en door de buis proberen te blazen. Morgenvroeg, eerste werk, even langs de tandarts. Gie mot nie bloasen, gie mot zuugen! Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 11 maart 2014 Author Report Share Posted 11 maart 2014 Zojuist een flesje "dust off 76" gevonden. Een stuk vissnoer aan een lange naald vast gemaakt. Het buisje van de dust-off aangesloten, de knop ingedrukt. En nou is de kat getroffen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 11 maart 2014 Report Share Posted 11 maart 2014 Zojuist een flesje "dust off 76" gevonden. Een stuk vissnoer aan een lange naald vast gemaakt. Het buisje van de dust-off aangesloten, de knop ingedrukt. En nou is de kat getroffen. Zo'n slangetje waar je hard door blaast wil nog wel eens hard in het rond swiepen. Nog massel dat je vrouw niet getroffen is. Of jijzelf. Hoe is het met de kat? Kun je de naald aan het touwtje weer uit de kat trekken? Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 11 maart 2014 Author Report Share Posted 11 maart 2014 Zo'n slangetje waar je hard door blaast wil nog wel eens hard in het rond swiepen. Nog massel dat je vrouw niet getroffen is. Of jijzelf. Hoe is het met de kat? Kun je de naald aan het touwtje weer uit de kat trekken? Groet, Leobus Ja, de kat voelt zich genaaid Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 11 maart 2014 Report Share Posted 11 maart 2014 Ik lig hier echt dubbel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 11 maart 2014 Report Share Posted 11 maart 2014 Zeg JD, ben jij niet wat groot voor een kat? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 11 maart 2014 Author Report Share Posted 11 maart 2014 Vanavond kwam er nog een vriend langs. Ik gaf hem een luchtslang en twee draden mee. Belt hij even later op. De draad zat er al in en het kan op twee manieren. Hij wil niet zeggen hoe, want hij heeft er octrooi op aangevraagd. Morgenavond mag ik komen kijken. Van je vrienden moet je het hebben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 12 maart 2014 Report Share Posted 12 maart 2014 Het is heel gemakkelijk: Het draadje niet door de slang trekken maar de slang om het draadje schuiven. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 12 maart 2014 Author Report Share Posted 12 maart 2014 Het is heel gemakkelijk: Het draadje niet door de slang trekken maar de slang om het draadje schuiven. Dat moet wel het geheim zijn Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 12 maart 2014 Author Report Share Posted 12 maart 2014 Zeg JD, ben jij niet wat groot voor een kat? Ik ben even de draad kwijt Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 12 maart 2014 Report Share Posted 12 maart 2014 Glasvezel wordt geblazen. Omdat ik geen compressor heb, behelp ik me met de stofzuiger. Ik heb zo een touwtje 5,5 m door een slang van 6 mm inwendig gezogen. Maar de slangetjes van JD zijn zo dun (2 mm inw.), dat ik me afvraag of er met een stofzuiger wel genoeg onderdruk is. Blazen lijkt me dus een betere optie. Wat misschien ook werkt, is het nylon draad wat voor gras-strimmer wordt verkocht. Maar ik meen me te herinneren dat dit nogal krult. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 12 maart 2014 Author Report Share Posted 12 maart 2014 Vanavond hoor ik hoe een vriend het gemaakt heeft. Het is simpel volgens hem!? Ik laat dat uiteraard hier weten. Dik vissnoer had ik ook nog willen proberen, maar ik wacht even vanavond af. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 12 maart 2014 Report Share Posted 12 maart 2014 Glasvezel wordt geblazen. Omdat ik geen compressor heb, behelp ik me met de stofzuiger. Ik heb zo een touwtje 5,5 m door een slang van 6 mm inwendig gezogen. Een beetje stofzuiger maakt ongeveer 0,5 - 0,6 bar. Dat is wel voldoende om een licht draadje met wat knoopjes er in door een dun buisje te halen. Wel oppassen dan want de stofzuiger krijgt dan geen koellucht meer! Dus maximaal 1/2 minuut proberen! Anders heb je dikke kans dat de motor doorbrandt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 12 maart 2014 Report Share Posted 12 maart 2014 heeft idd meer met de flow te maken dan met de onderdruk. Kun je niet een stukkie schakeldraad gebruiken? Ik bedoel installatiedraad welke voor hotelschakeling wordt gebruikt, is wat dunner. Wel eerst strippen. Kun je het 0.5 mm draadje aan solderen, oogje zal wel te dik worden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts