Pjotr Posted 12 maart 2014 Report Share Posted 12 maart 2014 heeft idd meer met de flow te maken dan met de onderdruk. Kun je niet een stukkie schakeldraad gebruiken? Ik bedoel installatiedraad welke voor hotelschakeling wordt gebruikt, is wat dunner. Wel eerst strippen. Kun je het 0.5 mm draadje aan solderen, oogje zal wel te dik worden. Is ook een idee. Punt is wel dat dat draad meestal wat kronkels bevat. Je kunt het kaarsrecht krijgen door het te "strekken": Klem een uiteinde in de bankschroef en trek met een combinatietang aan het andere uiteinde zodat het ietsje uitrekt. Je houdt dan een kaarsrechte draad over waarover vrij gemakkelijk het teflon buisje kunt schuiven. Als je dat strekken doet voordat je de PVC isolatie er af haalt dan komt die isolatie los te zitten en kun je het meestal er ook gemakkelijk af schuiven. Verder lees hier ik over lengten van 4m - 5m? Waar is dat goed voor? Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 12 maart 2014 Report Share Posted 12 maart 2014 Verder lees hier ik over lengten van 4m - 5m? Waar is dat goed voor? We hadden op het werk buisoventjes van ca 4mm doorsnede met een lengte van ca 4m. Daar moest een draad doorgevoerd worden. Even aanzuigen aan de afvoerkant met een venturi en het draadje was er al door. Je kan een stofzuiger als venturi nemen. Aan de aanvoerkant het draadje iets afremmen met de hand. Daar komt die 4m dus vandaan. Blazen gaat absoluut niet. Je blaast ergens even een propje en de boel zit vast. Maar iedereen mag proberen wat hij wil hoor. Misschien ontdekt iemand wel een nieuw wiel. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 12 maart 2014 Report Share Posted 12 maart 2014 De grotere lengte ware nodig voor mijn interlinks toen de set nog aan de zijkant stond. Het gaat ook prima met een cassettebandje en de stofzuiger. Maar een buisje van 2 mm is te klein voor de tape. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 12 maart 2014 Report Share Posted 12 maart 2014 Dat koperdraad van 0,5 mm2 is toch wel wel gevlochten, hè? (Wat een stelletje draadzuigers, hierzo!) Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 12 maart 2014 Report Share Posted 12 maart 2014 Ik heb deze week nog een paar getwiste draadjes van elk 0,05 mm2 (AWG 30) door een slang van 1,1 m lang geschoven. Die gebruik ik tussen voor- en eindversterker. Zo maar.. om eens te proberen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 12 maart 2014 Report Share Posted 12 maart 2014 Okay... draadschúivers zijn er dus ook, hierzo! Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 12 maart 2014 Report Share Posted 12 maart 2014 Ik heb deze week nog een paar getwiste draadjes van elk 0,05 mm2 (AWG 30) door een slang van 1,1 m lang geschoven. Die gebruik ik tussen voor- en eindversterker. Zo maar.. om eens te proberen. Ik probeer niks meer, heb al een twisted mind van die draadjes hiero. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 12 maart 2014 Author Report Share Posted 12 maart 2014 Sinds vanavond zitten er 8 aders in elk hun eigen tube. Ze schoven er in als een warm mes in de boter. De eerder genoemde vriend geeft les aan de Katholieke Universiteit Tilburg. Hij heeft als trekdraad de bespanning van een tennisracket bedacht. Wel jammer dat hij de competitie voor deze week af heeft moeten zeggen. Overigens lukt het ook met soldeertin als trekdraad. Door het gewicht zakt deze er vanzelf in. Dan kun je toch merken dat zo'n professor een hoog iq heeft. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 12 maart 2014 Report Share Posted 12 maart 2014 Wel jammer dat hij de competitie voor deze week af heeft moeten zeggen. Er kan bij jou ook niks gebeuren zeg of het levert weer andere problemen op Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 12 maart 2014 Author Report Share Posted 12 maart 2014 Er kan bij jou ook niks gebeuren zeg of het levert weer andere problemen op Het lijkt wel of ik het onheil op me af roep. Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 13 maart 2014 Report Share Posted 13 maart 2014 Nu de draadjes er in zitten, worden ze natuurlijk snel afgewerkt. Als ze klaar zijn wil ik wel een recensie schrijven. Kom ze maar brengen. Als Arden dat doet, kan Van den Lul natuurlijk niet achter blijven. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 13 maart 2014 Author Report Share Posted 13 maart 2014 Nu de draadjes er in zitten, worden ze natuurlijk snel afgewerkt. Als ze klaar zijn wil ik wel een recensie schrijven. Kom ze maar brengen. Als Arden dat doet, kan Van den Lul natuurlijk niet achter blijven. Groet, Leobus Het is helaas niet mogelijk VDL-kabels te recenseren, omdat het onmogelijk is gebleken naar onze kabels te luisteren. Zo heeft onze topontwerper wekenlang een interlink tegen zijn oor gehouden , maar geen geluid waar kunnen nemen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 13 maart 2014 Report Share Posted 13 maart 2014 Zo heeft onze topontwerper wekenlang een interlink tegen zijn oor gehouden , maar geen geluid waar kunnen nemen. Ik zou hem er mee om zijn oren slaan, dan neemt ie misschien wel wat waar Het is hem al wekenlang niet gelukt een simpel 0,5 mm koperdraadje er in te punniken. Je wordt belazerd door die vent JD, gelijk ontslaan! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 13 maart 2014 Author Report Share Posted 13 maart 2014 Ik zou hem er mee om zijn oren slaan, dan neemt ie misschien wel wat waar Het is hem al wekenlang niet gelukt een simpel 0,5 mm koperdraadje er in te punniken. Je wordt belazerd door die vent JD, gelijk ontslaan! Ja, ik heb al wat langer in de gaten dat hij niet bijster handig is. Zelf zegt hij rechts handig te zijn, maar ik geloof er niks van. Verder is hij ook niet al te nozel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomatamot Posted 13 maart 2014 Report Share Posted 13 maart 2014 Jij vertrouwt de vrij in de handel beschikbare draadjes niet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 13 maart 2014 Report Share Posted 13 maart 2014 Waarom neem je geen 4 mm massief koper en een tuinslang? Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 13 maart 2014 Report Share Posted 13 maart 2014 Glasvezel wordt geblazen. Omdat ik geen compressor heb, behelp ik me met de stofzuiger. Ik heb zo een touwtje 5,5 m door een slang van 6 mm inwendig gezogen. Maar de slangetjes van JD zijn zo dun (2 mm inw.), dat ik me afvraag of er met een stofzuiger wel genoeg onderdruk is. Blazen lijkt me dus een betere optie. Wat misschien ook werkt, is het nylon draad wat voor gras-strimmer wordt verkocht. Maar ik meen me te herinneren dat dit nogal krult. In de buis waar de glasvezel ingaat zit een ge tordeerde groef in net als in een geweerloop zeg maar. Door de lucht er met grote snelheid door heen te blazen ontstaat er een werveling in de buis. De kabel zal in het centrum van de werveling gaan liggen en zo geen weerstand van de zijwanden ervaren. Op die wijze kan je grote lengtes maken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 14 maart 2014 Author Report Share Posted 14 maart 2014 Waarom neem je geen 4 mm massief koper en een tuinslang? Had maar eerder gezegd . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 14 maart 2014 Author Report Share Posted 14 maart 2014 Jij vertrouwt de vrij in de handel beschikbare draadjes niet? Ik vertrouw mezelf niet eens . Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 14 maart 2014 Report Share Posted 14 maart 2014 Als lucht nou zo'n goede isolator is waarom dan niet zonder slangetje, dan zit er véél meer lucht omheen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 14 maart 2014 Author Report Share Posted 14 maart 2014 Als lucht nou zo'n goede isolator is waarom dan niet zonder slangetje, dan zit er véél meer lucht omheen. Het best klinkt volgens onderzoekers een blanke draad in de lucht. Maar je wilt niet dat de draden elkaar raken. Daarom kan het niet zonder luchtslang. Al het gepruts levert mij diverse leermomenten op en het is leuk om zelf iets brouwen. Nu blijkt b.v dat je eerst de aders op lengte moet maken, voordat je ze in de tubes schuift. Ondertussen zijn de eerste twee kabels klaar (voor 1 luidsprekers). Aan een zijde komen banaanstekkers en aan de andere kant gaan de blanke draden rechtstreeks de monoblokken in. Als ik zie wat fabrikanten als Taralabs en Nordost voor dergelijke ls-kabels vragen, dan krab ik mij nog eens achter het linker- of rechter oor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
VANZOMERENG Posted 14 maart 2014 Report Share Posted 14 maart 2014 Als ik zie wat fabrikanten als Taralabs en Nordost voor dergelijke ls-kabels vragen, dan krab ik mij nog eens achter het linker- of rechter oor. Als ik zie hoe lang jij aan het prutsen bent x uurtarief, dan snap ik wel waarom het kapitalen moet kosten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 14 maart 2014 Report Share Posted 14 maart 2014 Had maar eerder gezegd . En dan zo'n zwarte visgraat nylon met crime kousen er over. Ziet er vast heel audiofiel verantwoord uit tip http://www.corrykousensokken.nl/index.php?route=product/product&product_id=1204 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 14 maart 2014 Author Report Share Posted 14 maart 2014 VANZOMERENG, on 14 Mar 2014 - 11:14 AM, said:Als ik zie hoe lang jij aan het prutsen bent x uurtarief, dan snap ik wel waarom het kapitalen moet kosten Zo juist de schroefjes van de banaanstekkers losgedraaid. Nu weer even uitrusten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 14 maart 2014 Report Share Posted 14 maart 2014 Als lucht nou zo'n goede isolator is waarom dan niet zonder slangetje, dan zit er véél meer lucht omheen. Anticable doet dat, solid core maar wel met emaille isolatie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts