Jongensdroom Posted 14 maart 2014 Author Report Share Posted 14 maart 2014 KT88, on 14 Mar 2014 - 12:53 PM, said: Anticable doet dat, solid core maar wel met emaille isolatie. Klopt, ik ken ze inmiddels bijna allemaal. Nu nog bezien wat er gehoormatig van waar is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 14 maart 2014 Report Share Posted 14 maart 2014 Als lucht nou zo'n goede isolator is waarom dan niet zonder slangetje, dan zit er véél meer lucht omheen. En lucht is dan helaas weer een hele slechte isolator voor stoorsignalen, hoe dik je die lucht ook maakt. Het blijft dweilen met de kraan open Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 14 maart 2014 Report Share Posted 14 maart 2014 Zo juist de schroefjes van de banaanstekkers losgedraaid. Nu weer even uitrusten. Ik (her)ken dat , ik ben nu ook "heftig" met mijn plinth bezig, maar dán moet ik weer een boortje of zo halen, dan weer koffiedrinken en hier kijken, en ja, zo gaat het niet zo snel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 14 maart 2014 Author Report Share Posted 14 maart 2014 Pjotr, on 14 Mar 2014 - 12:58 PM, said:Pjotr, on 14 Mar 2014 - 12:58 PM, said:En lucht is dan helaas weer een hele slechte isolator voor stoorsignalen, hoe dik je die lucht ook maakt. Het blijft dweilen met de kraan open Meestal heb je geen last van stoorsignalen. Zeker geen aantasting van het geluid door shielding. Je hebt inmiddels wel met een kabelprofessor te doen . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 14 maart 2014 Report Share Posted 14 maart 2014 Je hebt inmiddels wel met een kabelprofessor te doen . Dat zien wij allang Niet nodig om op je strepen te gaan staan hoor, daar verkreukelen ze alleen maar van Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 14 maart 2014 Report Share Posted 14 maart 2014 En lucht is dan helaas weer een hele slechte isolator voor stoorsignalen, hoe dik je die lucht ook maakt. Het blijft dweilen met de kraan open Is plastic dat dan wel? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 14 maart 2014 Report Share Posted 14 maart 2014 Is plastic dat dan wel? Ook niet, maar dat wij / jij ook wel. Het blijft tobben Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 14 maart 2014 Report Share Posted 14 maart 2014 Ook niet, maar dat wij jij ook wel. Het blijft tobben wij jij? even editten svp. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 14 maart 2014 Report Share Posted 14 maart 2014 wij jij? even editten svp. Zo goed? Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 14 maart 2014 Report Share Posted 14 maart 2014 Zo goed? Bijna...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 14 maart 2014 Report Share Posted 14 maart 2014 Bijna...... 'Tis ook nooit goed Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 14 maart 2014 Author Report Share Posted 14 maart 2014 De eerste luchtige klanken vullen momenteel de ruimte. Het is de Siltech Demo CD van STS (€ 10,00). Helaas alleen nog maar uit de rechter luidspreker, maar het werkt. Aan de linker zit standaard Oehlbach. De Pink Panther van de eerder genoemde CD (€ 20,00) doet het prima. De eerste indruk, voor zover dat kan met deze vreemde configuratie, is positief. wordt vervolgd. Net naar Nat King Cole geluisterd van dezelfde STS CD (€ 30,00) en dat gaat ook prima. Zo dadelijk de versterker op mono zetten en eens naar elke luidspreker apart luisteren. Puur als 1e indruk. Mooie gitaar trouwens van Harry Sacksioni (€ 40,00). wordt vervolgd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
VANZOMERENG Posted 14 maart 2014 Report Share Posted 14 maart 2014 Ik denk dat met name luchtgitaren, het bij jouw straks erg goed zullen doen. Zo tot straks, ff een luchtig toetje van Mona wegwerken Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 14 maart 2014 Report Share Posted 14 maart 2014 testen we hier nu cds of lucht? Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 14 maart 2014 Report Share Posted 14 maart 2014 Even terugkijkend op mijn Hifi-verleden, ben al zo'n 35 jaar actief bezig, en wat ik in al die jaren over LS-kabels heb gezien en gehoord kan ik eigenlijk alleen maar zeggen dat ik er nog steeds weinig van snap. Heb in het Novotel door techneuten samengestelde kabels gezien en gehoord, 1.5 mm2 massief koper voor het laag, PTT kabels (die bontgekleurde strengen die destijds mbv tentjes in grond werden gestopt) voor het midden en zilveren litzwires voor het hoog. Time alignement verzekerd. zeiden ze. Het beste. Ik heb coaxkabels, zo'n 5cm dik, gezien en gehoord, massieve kern, koper afscherming en dik ingepakt in foam om de afstand van de kern tot de afscherming konstant te houden, geen capaciteitsverandering, alweer het beste. Litzwires, want electronen verplaatsen zich vooral langs de buitenkant van het draadje, dus heel veel dunne draadjes samentwijnen voor het beste resultaat. Schemerlampensnoer, want het maakt toch allemaal niks uit. En alle varianten die je verder kunt verzinnen. Nu één draadje van 0.5 mm voor het beste resultaat. Schiet mij maar lek, of nee, hang maar op. Maar dan wel een stevige kabel gebruiken. Ik houd het bij mijn Monster, komt hele mooie muziek uit, ook zonder speakers..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 14 maart 2014 Report Share Posted 14 maart 2014 Misschien is dit wat http://www.dnm.co.uk/cables.html#overview Ik meen me te herinneren dat een aantal jaren terug een soort solid core kabel even poulair was (no cable ?) op de fora dan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 14 maart 2014 Report Share Posted 14 maart 2014 Nee hoor, de platte Nord Ost zijn de beste... of de carbon van den Huls ?? of Siltech (cyrogeen behandeld) is het best of de MIT's met de kastjes. of de Transparent met de andere kastjes. Zijn alweer beter met vlechten maken vervolgens Array en Kimber weer de beste kabels. of massieve draad zoals Black and White, ook al de beste nee joh, je moet met katoen isoleren anders krijg je nooit de beste kabel Enz.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 14 maart 2014 Report Share Posted 14 maart 2014 Misschien is dit wat http://www.dnm.co.uk/cables.html#overview Ik meen me te herinneren dat een aantal jaren terug een soort solid core kabel even poulair was (no cable ?) op de fora dan Sorry Duck, toen ik dit las ben ik weer gestopt: " DNM Design considers the interface between amplifier and cable to be vital for best sound quality." Ik heb geen interface tussen mijn versterker en luidsrekerkabels, ook nooit gemist. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 14 maart 2014 Report Share Posted 14 maart 2014 Nee hoor, de platte Nord Ost zijn de beste... of de carbon van den Huls ?? of Siltech (cyrogeen behandeld) is het best of de MIT's met de kastjes. of de Transparent met de andere kastjes. Zijn alweer beter met vlechten maken vervolgens Array en Kimber weer de beste kabels. of massieve draad zoals Black and White, ook al de beste nee joh, je moet met katoen isoleren anders krijg je nooit de beste kabel Enz.... Inderdaad Hans, je lacht omdat het te erg is om te huilen. 't Is net Joodse humor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 14 maart 2014 Report Share Posted 14 maart 2014 Ik doe het wel op mijn "eigen wijze". En wanneer het niet bevalt probeer ik weer wat anders. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 14 maart 2014 Report Share Posted 14 maart 2014 Eigen wijze hebben we hier genoeg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 15 maart 2014 Author Report Share Posted 15 maart 2014 Even terugkijkend op mijn Hifi-verleden, ben al zo'n 35 jaar actief bezig, en wat ik in al die jaren over LS-kabels heb gezien en gehoord kan ik eigenlijk alleen maar zeggen dat ik er nog steeds weinig van snap. Heb in het Novotel door techneuten samengestelde kabels gezien en gehoord, 1.5 mm2 massief koper voor het laag, PTT kabels (die bontgekleurde strengen die destijds mbv tentjes in grond werden gestopt) voor het midden en zilveren litzwires voor het hoog. Time alignement verzekerd. zeiden ze. Het beste. Ik heb coaxkabels, zo'n 5cm dik, gezien en gehoord, massieve kern, koper afscherming en dik ingepakt in foam om de afstand van de kern tot de afscherming konstant te houden, geen capaciteitsverandering, alweer het beste. Litzwires, want electronen verplaatsen zich vooral langs de buitenkant van het draadje, dus heel veel dunne draadjes samentwijnen voor het beste resultaat. Schemerlampensnoer, want het maakt toch allemaal niks uit. En alle varianten die je verder kunt verzinnen. Nu één draadje van 0.5 mm voor het beste resultaat. Schiet mij maar lek, of nee, hang maar op. Maar dan wel een stevige kabel gebruiken. Ik houd het bij mijn Monster, komt hele mooie muziek uit, ook zonder speakers..... Per kanaal worden 4 aders van elk 0.5 mm toegepast. Samen dus 2 mm = 3,31 mm2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 15 maart 2014 Author Report Share Posted 15 maart 2014 De eerste luchtige klanken vullen momenteel de ruimte. Het is de Siltech Demo CD van STS (€ 10,00). Helaas alleen nog maar uit de rechter luidspreker, maar het werkt. Aan de linker zit standaard Oehlbach. De Pink Panther van de eerder genoemde CD (€ 20,00) doet het prima. De eerste indruk, voor zover dat kan met deze vreemde configuratie, is positief. wordt vervolgd. Net naar Nat King Cole geluisterd van dezelfde STS CD (€ 30,00) en dat gaat ook prima. Zo dadelijk de versterker op mono zetten en eens naar elke luidspreker apart luisteren. Puur als 1e indruk. Mooie gitaar trouwens van Harry Sacksioni (€ 40,00). wordt vervolgd. Als er iemand interesse heeft in een vervolg, dan zal ik dat posten. Als dat niet zo is, bespaar ik mij de moeite. Link to comment Share on other sites More sharing options...
VANZOMERENG Posted 15 maart 2014 Report Share Posted 15 maart 2014 Als er iemand interesse heeft in een vervolg, dan zal ik dat posten. Als dat niet zo is, bespaar ik mij de moeite. Gewoon doorposten JD Een aantal hiero, zijn niet zo v/d draadjes/snoertjes maar een aantal wel maar gezien jouw schrijfstijl en woordgebruik, is het wel voor iedereen zeer vermakelijk Wellicht wordt de kabels van JDACI (Jongensdroom Airy Cable Industry) wel de nieuwe referentie en kunnen 90% van alle andere kabels op de markt, de schroothoop op Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 15 maart 2014 Author Report Share Posted 15 maart 2014 Gewoon doorposten JD Een aantal hiero, zijn niet zo v/d draadjes/snoertjes maar een aantal wel maar gezien jouw schrijfstijl en woordgebruik, is het wel voor iedereen zeer vermakelijk Wellicht wordt de kabels van JDACI (Jongensdroom Airy Cable Industry) wel de nieuwe referentie en kunnen 90% van alle andere kabels op de markt, de schroothoop op Dank je G.J. ik zat even in een dipje. Overmatig gebruik van alcohol was de oorzaak. Ho eens even, ik zit helemaal in het verkeerde topic te posten. En nog wel dat van mij zelf ook (deze zin loopt wel lekker). Er komt een vervolg in het LUCHTSLANG topic. Hoe het draadje er in moet, is opgelost. Voor ik het vergeet: wilde er nog iemand lek geschoten of verhangen worden? Als ik kan helpen dan hoor ik het graag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts