Jongensdroom Posted 17 maart 2014 Report Share Posted 17 maart 2014 Bij een fotocamera gaat het ook niet alleen over het aantal pixels. Andere zaken zoals de lens zijn zeker zo belangrijk. Eigenlijk is het bij Audio niet veel anders. Heb je al geschreven waar de rest van de installatie uit bestaat? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vhond Posted 17 maart 2014 Author Report Share Posted 17 maart 2014 Volgens mij is dat het hele eiereten... De DAC chip an sich is echt niet zalig makend. Feit is dat je 'm juist moet gebruiken. Juist gebruikt, maakt het IC vrij weinig uit. Veel belangrijker zijn idd voeding, klok en natuurlijk de analoge trap die achter het digitale gedeelte hangt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vhond Posted 17 maart 2014 Author Report Share Posted 17 maart 2014 Ook mee eens, maar ja dat is bij heel veel in de audio branche het geval (materiaal kosten zijn het vaak niet, je betaalt meer voor arbeidsloon, ontwikkelingskosten, patenten, keuringskosten, et cetera...) Maar laten we weer terugkeren bij het bespreken van de klankmatige ervaring van DAC's tussen de 1000 en 1500 euro... Ik ga er van uit dat er minimaal een serie van een paar honderd van die apparaten gebouwd wordt om een levensvatbaar resultaat op te leveren. Dan is een paar duizend euro voor een keuring (dat valt bij mij onder ontwikkelingskosten) peanuts (tientjeswerk) als het apparaat voor 5000 euro in de winkel ligt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vhond Posted 12 april 2014 Author Report Share Posted 12 april 2014 Nieuwe Pink Faun: http://www.pinkfaun.nl/portal/productaanbod/dac-streaming-audio/1448-dac-4-32 en nieuwe M2Tech: http://www.m2tech.biz/it/youngdsd.html ook interessant? Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 12 april 2014 Report Share Posted 12 april 2014 Alles is interessant. Zo kom je niet tot keuzes Als je budget de PF toelaat dan is dat een hele goede keuze Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vhond Posted 12 april 2014 Author Report Share Posted 12 april 2014 Alles is interessant. Zo kom je niet tot keuzes Als je budget de PF toelaat dan is dat een hele goede keuze Denk niet dat alles interessant is, maar ben het eens met dat het moeilijk tot keuzes komen is Vandaar dat ik hier wat meer klankmatige beschouwingen/ervaringen van de verschillende DAC's probeer te krijgen (zoals ik mijn topic al inleidde is het nogal moeilijk om ze allemaal te kunnen beluisteren) Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 12 april 2014 Report Share Posted 12 april 2014 Ga naar Rhenen, test de PF. Een DAC met veel aansluitingen en van huis uit al aardig "getweakt" op componentenniveau. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 12 april 2014 Report Share Posted 12 april 2014 PM voor Goodtube. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 12 april 2014 Report Share Posted 12 april 2014 Misschien is het goed, om de dac-test van vorig jaar nog eens naar voren te brengen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 12 april 2014 Report Share Posted 12 april 2014 Misschien is het goed, om de dac-test van vorig jaar nog eens naar voren te brengen. Waarom ??? Dat vergelijk is gewoon niet goed gedaan. Dat heeft dus weinig waarde. Al klonk die Meitner wel erg mooi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 12 april 2014 Report Share Posted 12 april 2014 Hans van Liempd, on 12 Apr 2014 - 7:39 PM, said: Waarom ??? Dat vergelijk is gewoon niet goed gedaan. Dat heeft dus weinig waarde. Al klonk die Meitner wel erg mooi. Dat is ook niet zeker dan, als je die redenatie doortrekt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 12 april 2014 Report Share Posted 12 april 2014 Dat is ook niet zeker dan, als je die redenatie doortrekt. Waarom niet? De Meitner had alles mee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
r.a.v.o.n Posted 12 april 2014 Report Share Posted 12 april 2014 Dat is ook niet zeker dan, als je die redenatie doortrekt. Klopt. Bij dat vergelijk is de beste DAC (die van mij) bij gebrek aan de benodigde drivers niet eens getest. Jij hebt hem overigens later wel gehoord. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 12 april 2014 Report Share Posted 12 april 2014 Hans P. Faun . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 12 april 2014 Report Share Posted 12 april 2014 Hans P. Faun . Wat heeft het voor zin om Pink Faun de grond in te stampen?? Ze maken een prima product voor een redelijke prijs. Wat is daar mis mee.?? Zeker de nieuwe DAC (3.32) is erg mooi. Ik heb het nieuwe USB kaartje nu in de oude DAC (3.24). Toch mooi dat dit kán..!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 12 april 2014 Report Share Posted 12 april 2014 Maar om nu te zeggen dat de test niet goed is gedaan om dat jij niet blij bent met de uitkomst is een beetje onterecht. Er was een behoorlijk unanieme uitslag. Het doet echter niet af van de kwaliteit van de pf die kan in een andere setup prima zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 12 april 2014 Report Share Posted 12 april 2014 Wat heeft het voor zin om Pink Faun de grond in te stampen?? Ze maken een prima product voor een redelijke prijs. Wat is daar mis mee.?? Zeker de nieuwe DAC (3.32) is erg mooi. Ik heb het nieuwe USB kaartje nu in de oude DAC (3.24). Toch mooi dat dit kán..!! Wat heeft het voor zin hem zo op te hemelen? Is hij wel zo concurrerend? In mijn set deed de Weiss het een stuk beter, hetgeen op zijn beurt, ook weer niet alles zegt. Bij Plaatjesdraaier deed de Weiss het ook prima, dat zegt misschien ook niets. Behalve dat als ik een paar keer iets goed hoor klinken, ik ga denken dat het misschien wel eens een goed product zou kunnen zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 12 april 2014 Report Share Posted 12 april 2014 Maar om nu te zeggen dat de test niet goed is gedaan om dat jij niet blij bent met de uitkomst is een beetje onterecht. Er was een behoorlijk unanieme uitslag. Het doet echter niet af van de kwaliteit van de pf die kan in een andere setup prima zijn. Het gaat er mij om, dat de omstandigheden voor de verschillende DAC's anders waren. De Pink Faun kwam zo echt niet uit de verf. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 12 april 2014 Report Share Posted 12 april 2014 Wat heeft het voor zin hem zo op te hemelen? Is hij wel zo concurrerend? In mijn set deed de Weiss het een stuk beter, hetgeen op zijn beurt, ook weer niet alles zegt. Bij Plaatjesdraaier deed de Weiss het ook prima, dat zegt misschien ook niets. Behalve dat als ik een paar keer iets goed hoor klinken, ik ga denken dat het misschien wel eens een goed product zou kunnen zijn. De Weiss is in ieder geval een stuk duurder. Bovendien vind ik hem dun en scherp (in de zin van vervormt) klinken. Maar ja, dat is MIJN mening. De Meitner klonk zoals het hoort. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 12 april 2014 Report Share Posted 12 april 2014 Het gaat er mij om, dat de omstandigheden voor de verschillende DAC's anders waren. De Pink Faun kwam zo echt niet uit de verf. Klopt niet je hebt zelf aankunnen geven hoe jou dac het beste aangestuurd kon worden dus wat dat betreft is dat argument niet terecht.De andere dacs waren in dit vergelijk gewoon beter. Maar moet wel zeggen dat de verschillen klein zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 12 april 2014 Report Share Posted 12 april 2014 De Weiss is in ieder geval een stuk duurder. Bovendien vind ik hem dun en scherp (in de zin van vervormt) klinken. Maar ja, dat is MIJN mening. De Meitner klonk zoals het hoort. Mijn mening dan ook nog even: * Omdat de Weiss een stuk duurder is, heb ik een tweedehands. Verder klinkt hij juist niet dun, scherp en vervormt, maar precies goed. * De Meitner moet je met het nieuwe model van Weiss vergelijken en die is nog een stuk goedkoper. * Op een gegeven moment ga je duizenden euro's betalen voor een iets beter geluid. Als je 1 luidspreker 1mm verschuift, heb je een groter verschil. * de Meitner klinkt heel anders dan de Pink Faun. ik begrijp dus niet waarom je de laatste zo goed vindt. p.s. volgens mij is deze discussie al eens gevoerd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 12 april 2014 Report Share Posted 12 april 2014 Klopt niet je hebt zelf aankunnen geven hoe jou dac het beste aangestuurd kon worden dus wat dat betreft is dat argument niet terecht. De andere race waren in dit vergelijk gewoon beter. Maar moet wel zeggen dat de verschillen klein zijn. Nee hoor, ik heb daar al eens eerder een lijstje van gemaakt. Ik heb daar geen invloed op gehad. http://www.high-endforum.nl/topic/14199-dac-vergelijk/page-29#entry418508 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 12 april 2014 Report Share Posted 12 april 2014 Mijn mening dan ook nog even: * Omdat de Weiss een stuk duurder is, heb ik een tweedehands. Verder klinkt hij juist niet dun, scherp en vervormt, maar precies goed. * De Meitner moet je met het nieuwe model van Weiss vergelijken en die is nog een stuk goedkoper. * Op een gegeven moment ga je duizenden euro's betalen voor een iets beter geluid. Als je 1 luidspreker 1mm verschuift, heb je een groter verschil. * de Meitner klinkt heel anders dan de Pink Faun. ik begrijp dus niet waarom je de laatste zo goed vindt. Dit alles zijn jouw MENINGEN, géén feiten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 13 april 2014 Report Share Posted 13 april 2014 Dit alles zijn jouw MENINGEN, géén feiten. Volgens mijn bescheiden mening staat er in de eerste zin, dat het om mijn mening(en) gaat. Dat lijkt mij een feit. Dit lees je liever: in de set van Pink Faun deed hun dac het uitstekend. (helaas is dit slechts mijn mening) Goede morgen Hans . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 13 april 2014 Report Share Posted 13 april 2014 Volgens mijn bescheiden mening staat er in de eerste zin, dat het om mijn mening(en) gaat. Dat lijkt mij een feit. Dit lees je liever: in de set van Pink Faun deed hun dac het uitstekend. (helaas is dit slechts mijn mening) Goede morgen Hans . Ik zou liever lezen dat je eindelijk een zegt dat de omstandigheden voor de Pink Faun niet optimaal waren en in een optimale situatie wél erg goed kan klinken. dat laatste heb ik n.l. al vaak gehoord (en niet alleen in mijn eigen set). Dat smaken verschillen mag, maar vergelijk wél onder juiste omstandigheden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts