Jump to content

Dac Tussen 1000 En 1500 Euro

Vhond
 Share

Recommended Posts

Hans die test en zo'n test zegt mij totaal niets. Je hoort een dac te beoordelen in je eigen set en verder spelen de aansluitmogelijkheden en bedieningsgemak een rol.

Helemaal mee eens, maar karakterverschillen zijn wél te benoemen. Daarmee maak je een zoektocht misschien wat korter.

:)

Daarmee is elke conclusie van de luistersessie in Amsterdam dus geklets in de ruimte ??

Mijn conclusie was dat de waargenomen verschillen erg klein zijn, dat ik die in een blinde test met gelijkgetrokken uitgangsniveaus niet zou kunnen onderscheiden en dat ik met elke dac daar zou kunnen leven.

Wat jij er achteraf van probeert te maken ten faveure van jouw favoriete apparaat vind ik geklets in de ruimte. 

Wat Jongensdroom thuis heeft gehoord weet ik niet, maar volgens mij stond de neus toen al richting Weiss. Jongensdroom vond de set in Amsterdam ook het beste wat hij ooit gehoord had. Na dat verhaal vond ik het stevig tegenvallen (vooral de akoestiek).

Nog een keer dan: De Pink Faun deed rare dingen met de totaalklank. De klankkleur van de instrumenten klopte niet meer. 

Het gaat niet om mijn neus maar om mijn oren. Ik ben zelf in staat om te luisteren en te beslissen.

De set van Plaatjesdraaier was niet het best wat ik ooit gehoord heb. Wel zeer goed.

De Pink Faun liet het ook afweten in de winkel van A10hifi. Dat was op een zeer goede set.

Je blijft maar doordrammen. Wie er over begonnen is heeft er ook al niks mee te maken.

Wil je dat ik zeg dat jouw set de beste ter wereld is? Voornamelijk door de Pink Faun? Zeg het maar, dan ben ik er vanaf.

Nog een keer dan: De Pink Faun deed rare dingen met de totaalklank. De klankkleur van de instrumenten klopte niet meer. 

Het gaat niet om mijn neus maar om mijn oren. Ik ben zelf in staat om te luisteren en te beslissen.

De set van Plaatjesdraaier was niet het best wat ik ooit gehoord heb. Wel zeer goed.

De Pink Faun liet het ook afweten in de winkel van A10hifi. Dat was op een zeer goede set.

Je blijft maar doordrammen. Wie er over begonnen is heeft er ook al niks mee te maken.

Wil je dat ik zeg dat jouw set de beste ter wereld is? Voornamelijk door de Pink Faun? Zeg het maar, dan ben ik er vanaf.

Je hebt gelijk....

Vhond, ik heb geen enkele spijt van de b-dac!

Ik laat hem nog een keer modificeren. Apparaat voldoet prima in mijn set. Ik gebruik zelfs de volumeregeling en de afstandbediening.

Usb is niet a-synchroon en beperkt tot 48 khz. Vandaar de m2tech usb/spdif converter. Dat is naar hedendaagse standaard wellicht een beperking.

Heb het apparaat gekozen vanwege de uitmuntende klankeigenschap en de eenvoud en prijs/prestatie verhouding.

De Tentlab B-dac, kwam in het vergelijk gelijk met de Benchmark DAC II en PF. Ondanks dat deze dac's duidelijk verschillend van elkaar klonken, kregen ze ongeveer even veel stemmen.

@Goodtube en @Hans van Liempd: bedankt voor deze aanvullingen.

Een DAC tussen de 0 en de 0 euro, zo'n ingebouwde doet het bij mij beter dan welke externe dan ook. Komt, integreert het beste met de set. Denk ik.

Ik ga nog naar de Red Sparrow luisteren bij de buurman, maar veel verwacht ik er niet van. Is ook in een veel betere set.

Om goed te oordelen moet je willekeurig welke dac dan ook in je eigen set kunnen beproeven.

Een DAC tussen de 0 en de 0 euro, zo'n ingebouwde doet het bij mij beter dan welke externe dan ook. Komt, integreert het beste met de set. Denk ik.

Ik ga nog naar de Red Sparrow luisteren bij de buurman, maar veel verwacht ik er niet van. Is ook in een veel betere set.

Om goed te oordelen moet je willekeurig welke dac dan ook in je eigen set kunnen beproeven.

Ben heel benieuwd naar je bevindingen met die Red Sparrow

Duck heeft mijn 0 euro dac gehoord en vond het behoorlijk goed. Die is door Alpha Audio de grond in geboord.

Die Sparrow gooit hoge ogen maar na anderhalf uur kreeg ik er de kriebels van. Maar binnenkort gaat die in de reprise. De buurman heeft er wel wat aan zitten foefelen, dus wie weet.

Ach, het zal wel aan mij liggen. Erg goed, zeker. Technisch goed, heel goed, uitzonderlijk goed. (On)Weiss goed. Maar ik ben de laatste jaren een beetje allergisch geworden voor ongefoefelde audiofiele parafernalia, het zweet breekt me soms uit. Ik snap dat zelf niet helemaal, want hier in huis is ook niet alles gefoefeld, en beneden hebben we overal speakers die er maar een potje van maken. En daar kan ik uren naar luisteren. Is dat gewenning?

Of zou het bij de buurman gewoon kinnesinne mijnerzijds zijn? Heeft hij weer eens iets wat ik niet heb?

Of komt het écht door die ongefoefeldheid? Met een mooie tegel eronder is het andere koek, vermoed ik.

Maar waar heb jij die Red Sparrow mét tegel dan gehoord, Ruud?

Misschien had ik wel last van een ferrietkern die er in schijnt te zitten. Ik kan me nog levendig herinneren wat een dramatisch effect die dingen hadden om de stroomkabels in mijn set.

Dus ik ben èrg benieuwd wat een schone versie doet.

Enfin, we gaan het vast nog horen bij de buurman.