TL 200 Posted 27 maart 2014 Report Share Posted 27 maart 2014 Verkocht Okee, geld is onderweg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 27 maart 2014 Report Share Posted 27 maart 2014 Okee, geld is onderweg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 27 maart 2014 Report Share Posted 27 maart 2014 Voor een niet-ingewijde is het idd een spannende handel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 27 maart 2014 Report Share Posted 27 maart 2014 ReneN is net een half uurtje weg. Het was een gezellige luisteravond. En we hebben zelfs geknikkerd! Rene heeft dezelfde DAC en versterker. Die versterker was meegebracht en die hebben we laten spelen met mijn Black Treasures KT88-Z buizen. Dat ging prima. Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 28 maart 2014 Report Share Posted 28 maart 2014 Tja, en toen was het tóch plotseling laat gisterenavond, dus 01:00 (vandaag ) weer thuis.... En in de auto realiseerde ik me pas dat ik vergeten was mee te helpen om de inrichting weer in "originele staat" terug te brengen: ik vond de bank wel érg ver weg van de luidsprekers staan, dus na een paar keer opstaan en op de gehurkt zitten luisteren om te kijken hoe het dichterbij klonk hebben we een stoel van de zijkant in het midden neergezet. En daar hebben we dan knus op zitten luisteren . Het klonk op de bank allemaal goed, maar voor de échte betrokkenheid vond ik de oplossing met de stoel een betere. Je werd daar meer in de muziek gezogen. Beetje donkere foto, want het was aardig donker En hoe klonk het dan? Het viel mij al direct op, dat er veel detail aanwezig was, iets wat ik zelf ook belangrijk vind. En genoeg laag, niet het laag van een 90 liter kast of zo (dat ik recentelijk op een luisterdag van het zelfbouwforum had gehoord), maar meer dan genoeg. Soms zelfs wat teveel, wat volgens mij dan weer met de plaatsing en de akoestiek te maken heeft. Patrick heeft de luidsprekers ook nog ingedraaid en ik vond dat het daar een stuk evenwichtiger van werd. Ik had ook 3 eierdoppen van de Hema met 3 kogels (ronde dan ) meegenomen, de oplossing van Hans van Liempt, die ik nog steeds gebruik onder mijn platenspeler (jawel), de voor- en de eindversterker. Deze werden eerst op de kast en onder de granieten plaat gelegd, waarop de UL40 dan weer stond. Voor mij dé tweak van de avond: de "natuurlijkheid" en plaatsing werden in één keer naar en veel hoger plan getild, en waar het eerst "versmeerd" leek, was dat hiermee veel minder geworden. Daarna hebben we het nog geprobeerd direct onder de UL40 en óp de granieten plaat. Ook weer verschil, maar wel minder groot. Ik zou de granieten platen sowieso aan de onderkant met loodbitumen beplakken (dat heb ik bij mijn platenspelerbodem ook gedaan en dat haalt veel van het "geping" weg), of een andere plaat kopen, leisteen of zo. Ik had ook mijn eigen UL40 S2P meegenomen, minder getweaked dan die van Patrick, maar toch. Tubejack heeft (in 2012 alweer) wat kleine tweaks uitgevoerd en ook de interne bedrading vervangen door een mooie zilveren uitvoering. Mijn UL40 klonk na het aansluiten en niet écht warmgedraaid veel rauwer dan die van Patrick, die in triode speelt, die van mij in super-triode. Die van mij gaf wel meer dynamiek, iets wat ik ook graag hoor. Maar de detaillering bij die van Patrick was overtuigend mooier. Patrick heeft een diverse buizen liggen, en dus gingen, zoals hij in zijn posting hierboven al meldde, de Black Treasures erin. Een wereld van verschil. Met name nadat ze wat warmer werden kwam deze combinatie dicht in de buurt bij die van Patrick. Niet helemaal, maar toch. Wel met meer dynamiek ook. Patrick dacht zelfs, dat die van mij écht op waren. Dat lijkt mij nu ook wel, hoewel ze hier nu thuis weer naar behoren spelen. Maar het kan dus veel beter! Een gebrek aan laag dat deze buizen zouden hebben, was hier niet te horen. Maar ik was dermate onder de indruk, dat ik ze ga kopen! Ik vond het een interessant en gezellig luisterbezoek. Zó kan het dus ook: gewoon via een laptop als "doorgeefluik", de Tentlabs DAC (die ik ook heb) als voorversterker gebruiken en dus alleen maar streamen. Een meegenomen CD van mij werd nog even geripped en afgespeeld, en kon dat mooi als referentie gebruiken.... Patrick, bedankt voor de gastvrijheid! PS je had nog een paar foto's genomen, zijn die goed genoeg om die hier te plaatsen? Dan effe naar mij emailen svp, dan plak ik ze erin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 28 maart 2014 Report Share Posted 28 maart 2014 haha. Ik heb de stoel weer teruggezet hoor, geen punt. Het is gemaakt om te verplaatsen en bij te draaien . Zelf ga ik ook zo zitten voor serieus luisteren. Voor dagelijks gebruik is dat niet praktisch en moet ik het doen met de zitplek op de bank. Geen straf. De kogels wil ik ook gaan gebruiken. Ik had hetzelfde al eens geprobeerd met knikkers, maar die stalen kogels zijn uiteraard ronder en hebben geen vlakke vlakken dus zullen het beter doen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
VANZOMERENG Posted 28 maart 2014 Author Report Share Posted 28 maart 2014 ik vond de bank wel érg ver weg van de luidsprekers staan, dus na een paar keer opstaan en op de gehurkt zitten luisteren om te kijken hoe het dichterbij klonk hebben we een stoel van de zijkant in het midden neergezet. En hoe klonk het dan? Het viel mij al direct op, dat er veel detail aanwezig was, iets wat ik zelf ook belangrijk vind. En genoeg laag, niet het laag van een 90 liter kast of zo (dat ik recentelijk op een luisterdag van het zelfbouwforum had gehoord), maar meer dan genoeg. Soms zelfs wat teveel, wat volgens mij dan weer met de plaatsing en de akoestiek te maken heeft. Komt redelijk overeen met mijn bevindingen. Maar als buizenfreaks onder elkaar, hebben jullie, je redelijk vermaakt Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 28 maart 2014 Report Share Posted 28 maart 2014 Komt redelijk overeen met mijn bevindingen. Maar als buizenfreaks onder elkaar, hebben jullie, je redelijk vermaakt Ja, ik heb het nog even teruggelezen en herken daar wel veel van. Het wat indraaien gaf ook al een verbetering en ze stonden nu een stuk hoger dan toen jij er was. Wel behoorlijk anders dus. En dan de eierdoppen hè, je zou het nog weer eens moeten horen nu..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 28 maart 2014 Report Share Posted 28 maart 2014 Dat klopt je zou het nog eens moeten horen nu. Maar dat vond ik maandag al ;-) Ook de digitale afspeling heeft sindsdien weer een stap gemaakt door gebruik te maken van de M2tech HiFace, aangesloten op een netbookje met MPDpuppy audioplayer (linux). (Asynchrone USB - > SP/DIF - > bDAC). Hiermee de Squeezebox geëlimineerd. Afspelen gaat met een app. Netbookje weggewerkt. Beter kan Streaming haast niet uitgevoerd worden denk ik (ja, via I2S rechtstreekse verbindingen) Note: indraaien bewust niet gedaan omdat het zondag ook recht stond. En de versterker bewust in Triode gelaten voor Rene. Die eierdoppen, ja ik heb die van mij uitgeleend, had ze al eens gebruikt. Goede tweak! Wie kan er eenvoudig aan die lagerkogels komen want dat is toch wel mooier dan knikkers (die knikkers zijn nooit helemaal rond) Inmiddels bitumen geplakt onder de granieten platen en ff snel onder de bodem vd b-DAC. En de versterker staat weer in supertriode (zelfde buis bezetting, GL kt77's) want dat was ik toch wel van plan, ff mee gewacht tot Rene geweest was. (hè Goodtube wat flauw jij verandert de boel ook steeds....) Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 28 maart 2014 Report Share Posted 28 maart 2014 Goed bezig Goodtube Voor de kogels wellicht hier http://www.duursma.nl/producten/lagertechniek eens proberen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 28 maart 2014 Report Share Posted 28 maart 2014 Zo en nu ga ik jouw webstek eens bestuderen Rene Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 29 maart 2014 Report Share Posted 29 maart 2014 Die eierdoppen, ja ik heb die van mij uitgeleend, had ze al eens gebruikt. Goede tweak! Wie kan er eenvoudig aan die lagerkogels komen want dat is toch wel mooier dan knikkers (die knikkers zijn nooit helemaal rond) Ik heb hier nog een pot van die dingen staan. Kom 'ns luisteren, dan kun je er gelijk wat meenemen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 31 maart 2014 Report Share Posted 31 maart 2014 Ik heb hier nog een pot van die dingen staan. Kom 'ns luisteren, dan kun je er gelijk wat meenemen. Hans ik kom graag eens langs op jouw zoldertje. Een avond zou kunnen en anders een za/zo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 31 maart 2014 Report Share Posted 31 maart 2014 Hans ik kom graag eens langs op jouw zoldertje. Een avond zou kunnen en anders een za/zo. Aan je postcode te zien woon je in de omgeving van Stadskanaal... Dat is zo'n 2,5 uur rijden... Ga je dat redden op 'n avond ?? Maar ik maak graag een zaterdag voor je vrij. Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 31 maart 2014 Report Share Posted 31 maart 2014 Handig he die postcodes Dat red ik niet op een avond tenzij, en dat kan ook best het geval zijn, het werk het toelaat en ik op tijd vertrek. En via A31 bij de buren kan dan wellicht een optie zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 31 maart 2014 Report Share Posted 31 maart 2014 Zie PM. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 31 maart 2014 Report Share Posted 31 maart 2014 Huh? Waar? Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 31 maart 2014 Report Share Posted 31 maart 2014 Marc jou zoek ik ook nog wel eens op oke Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 31 maart 2014 Report Share Posted 31 maart 2014 Zeker, de weg ligt er voor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
yoyo Posted 2 april 2014 Report Share Posted 2 april 2014 Maar ik maak graag een zaterdag voor je vrij. is dr weer een luisterdag met blokjes kaas en gesleep met piepers ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 2 april 2014 Report Share Posted 2 april 2014 is dr weer een luisterdag met blokjes kaas en gesleep met piepers ? Nee, maar jij bent altijd welkom. Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 20 april 2014 Report Share Posted 20 april 2014 Laagweergave verbeterd door de spekstenen iets lager op hun verstelbare stands te plaatsen. Hoogte van 60 naar 50 cm Het verbaasd me telkens weer wat de invloeden zijn van zulke ingrepen. Enerzijds mooi dat het kan, anderzijds denk ik dan sjeminee wat komt het allemaal precies. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 20 april 2014 Report Share Posted 20 april 2014 Laagweergave verbeterd door de spekstenen iets lager op hun verstelbare stands te plaatsen. Hoogte van 60 naar 50 cm Het verbaasd me telkens weer wat de invloeden zijn van zulke ingrepen. Enerzijds mooi dat het kan, anderzijds denk ik dan sjeminee wat komt het allemaal precies. Heb je nu meer laag? Sinds de metingen van Hans en RAVON ben ik ook heel anders tegen e.e.a. aan gaan kijken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 20 april 2014 Report Share Posted 20 april 2014 Ja op het idee gebracht door de dip die jij had. Een dergelijke dip had ik geïntroduceerd door de speakers van hun betonvoetjes af te halen en op mijn geknutselde draadstang stands te plaatsen. Daarbij kwamen ze ineens dubbel zo hoog te staan. Mooi voor het beeld, maar de laagweergave werd duidelijk minder. Is ook allemaal te verklaren (vloer, wand, boost door reflectie etc) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 20 april 2014 Report Share Posted 20 april 2014 Laagweergave verbeterd door de spekstenen iets lager op hun verstelbare stands te plaatsen. Hoogte van 60 naar 50 cm Een transistor versterker i.p.v. buizen maakt ook uit. Nu staat er een Pioneer SA-7800 die ik al een paar keer getweaked heb. Klinkt mooi los en open. Totaal niet transistorachtig, vermoed relatief weinig terug koppeling en hij staat in een soort klasse A. Val bijna van mijn buizen geloof af Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts