Jump to content

Een Gezellig Muzikaal Uitstapje In Drenthe (Deel 1 / Goodtube)

VANZOMERENG
 Share

Recommended Posts

Eerlijk gezegd denk ik dat met een krachtige versterker onze luidsprekers nog beter presteren. Maar mijn versterker blijft gewoon. Daar heb ik iets mee

Ah, je gelooft dus toch ergens in.

Eerlijk gezegd denk ik dat met een krachtige versterker onze luidsprekers nog beter presteren. Maar mijn versterker blijft gewoon. Daar heb ik iets mee

Ah, je gelooft dus toch ergens in.

Eerlijk gezegd denk ik dat met een krachtige versterker onze luidsprekers nog beter presteren. Maar mijn versterker blijft gewoon. Daar heb ik iets mee.

Zelf heb ik echter nog steeds zin om eens een sub toe te voegen. Liefst 2

Vermoed dat, dát niet zoveel uit maakt.  Er staat hier ook een potente Onkyo die er zo een paar honderd watt  uitperst :wacko:

Nee een Leak stereo 30+  met 2x 15watt's  of mijn UL-40S2 in triode met 2x 13watt' s vind ik méér dan genoeg. 

De Pioneer die er nu staat heeft snelle piek meters.  Zelden dat ik harder dan 2x 1watt draai en dat is hier al erg veel geluid.

Ook méér dan genoeg laag :blink: .  Aan Sub's  heb ik geen enkel behoefte.  Ik zou eerder voor een maatje kleiner gaan.

Inderdaad zou ik mijn speakers hoger kunnen zetten,  maar ben zo ook dik tevreden.   Het geluid komt toch wel vér buiten de kast, meestal "lossen de boxen op"  en versmelt het geluid tot één 3D wolk.

Eerst komt het ervaren. Anders is er niks te verklaren.

Ik heb wel een leuk theorietje: muziek is menselijk.

Dat hoeft niet persé, bij veel apparatuur kun je aan de schakelingen én onderdelen al iets zeggen over het te verwachtte geluid.

Leg er een paar metingen naast en dan heb je een nog duidelijker beeld zónder dat je ook maar één toon hebt gehoord.

Audio is geen voodoo.  Is volgens mij door gewone mensen zoals jij en ik te begrijpen.

Maar on-topic  

Goodtube Ik heb lange tijd met een zeer goede zware Array set gespeeld,  het voornaamste verschil was dat het laag meer gecontroleerd  was en daardoor beeld meer precies.    

(...) Nee een Leak stereo 30+  met 2x 15watt's  of mijn UL-40S2 in triode met 2x 13watt' s vind ik méér dan genoeg.  (...)

Beste Vintage,

Heb je ooit de Leak Stereo 70 (transistors) en/of de Stereo 60 (buizen) op je SoundStone 2x16.5 geprobeerd?

Beste Vintage,

Heb je ooit de Leak Stereo 70 (transistors) en/of de Stereo 60 (buizen) op je SoundStone 2x16.5 geprobeerd?

Uiteraard :)   Klinkt uitstekend, met name de Leak Stereo 60. Die vind ik eerlijk gezegd beter, als een "gewone"  uitvoering van de VdV UL-40S2. ;)  

Ja dat is ook zo Jack. Waarom ben je daar toen toch van afgestapt

Teveel mooie spullen.  Met 3 sets spelen, bleek toch niet handig. Maar minstens zo belangrijk het had zijn taak volbracht en ik kon er iemand een plezier mee doen. Sluit niet uit dat ik t.z.t.  nog meer high-end spul  weg doe.   Kan inmiddels mijn eigen geluid maken.

Teveel mooie spullen.  Met 3 sets spelen, bleek toch niet handig. Maar minstens zo belangrijk het had zijn taak volbracht en ik kon er iemand een plezier mee doen. Sluit niet uit dat ik t.z.t.  nog meer high-end spul  weg doe.   Kan inmiddels mijn eigen geluid maken.

Ben je aan het zingen geslagen? :D.