spido Posted 10 april 2014 Report Share Posted 10 april 2014 neem maar mee volgende week. Lijkt me dezelfde verzameling als de 3-CD box "Organ Spectaculair", die destijds voor een habbekrats bij Kruidvat werd aangeboden ("Brilliant Classics"92386, EAN 5028421923864). Klopt dat? Wees in dat geval voorbereid op zéér zwaar geweld - als is dat resultaat natuurlijk geheel afhankelijk van de gebruikte hifi set, m.n. de luidsprekers. Reeds eerder werd elders over deze verzameling geforumd. Jean Guillous eigen "Hyperion" werd toen gekenschetst als onbeschaamde organonanie, en forummers daagden elkaar ertoe uit gehoormatig het moment vast te stellen waarop de pleisterlaag van de kerkmuren werd gespeeld... Disco 1 Bach - Toccata And Fugue In D Minor, Bwv 565 De Grigny - Recit De Tierce En Taille Mozart - Fantasy In F Minor, K. 608 Guillou - Hyperion, Or The Rhetoric Of Fire - Hermes The Fires Of Silence The Inflamed Soul Agni-ignis Widor - First Movement From Symphony No. 5, Allegro Vivace Liszt - Fantasy And Fugue On The Name B.A.C.H. Disco 2 Bach - Sinfonia To Cantata, "wir Danken Dir Gott, Wir Danken Dir" Choral: "wachet Auf, Ruft Une Die Stimme" Badinerie - Suite For Orch. No. 2 In B Minor Stanley - Voluntary In A Minor Henry Purcell - Trumpet Tune In D Major Jacinto - Toccata In D Minor Seixas - Toccata In F Minor Toccata In G Minor Handel - Allegro From Organ Concerto No. 10, D Minor Bach - Sarabande Clerambault - Basse Et Dessus De Trompette Bach - Fugue In G Major ("gigue") Handel - Hornpipe From The Water Music Haydn - Flotenuhrstucke (Pieces For Musical Clock) In C Major Flotenuhrstucke In D Major Flotenuhrstucke In G Major Robert Schumann - Canon In A-flat Major Canon In B Minor Liszt - Valse Oubliee No. 1 Prokofiev - March From "the Love Of The Three Oranges" Guillou - Hautbois D'armour From "jeux D'orgue" Tutti Ostinati From "jeux D'orgue" Improvisation On The Theme, "greensleeves" Disco 3 Jongen - Symphonie For Organ, Op. 81 - Allegro, Molto Moderato Divertimento: Molto Vivo Molto Lento: Lento Misterioso Toccata (Moto Perpetuo): allegro Moderato Saint-saens - Symphony No.3 In C Minor, Op.78 "organ" - Adagio Poco Adagio Allegro Moderato Maestoso Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 10 april 2014 Report Share Posted 10 april 2014 Het zou kunnen dat het dezelfde is, Mumsoft moet maar even kijken. Ik ben heel benieuwd hoe het hier klinkt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 10 april 2014 Report Share Posted 10 april 2014 Ja, dat zal dezelfde zijn. Jammer dat ik die Brilliant box indertijd heb gemist. Maar ik ben zelf meer van de subtiliteit, denk ik. Anders had ik wel andere speakers gekocht. Kennelijk een snoepje voor meneer Kleinsmit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 10 april 2014 Report Share Posted 10 april 2014 Ja, dat zal dezelfde zijn. Jammer dat ik die Brilliant box indertijd heb gemist. Maar ik ben zelf meer van de subtiliteit, denk ik. Anders had ik wel andere speakers gekocht. Kennelijk een snoepje voor meneer Kleinsmit. Beste Mumsoft, Goede luidsprekers doen die subtiliteit er gratis bij, hoor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 10 april 2014 Report Share Posted 10 april 2014 Wie is meneer Kleinsmit?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 10 april 2014 Report Share Posted 10 april 2014 meneer Kleinsmit kwam hier vroeger, bouwde betonnen kasten voor het laag (beetje KEF style, rond en zo) en deed daar een 30 cm woofer in (was het niet ook een monacor ?). en hij noemde ze 'betonnix'. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 10 april 2014 Report Share Posted 10 april 2014 Dank voor de info, betonnix klinkt me niet onbekend, is daar niet over gepubliceerd? Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 10 april 2014 Report Share Posted 10 april 2014 ow daar laat mijn geheugen me in de steek. hier is er veel over gezegd, de foto's zijn helaas zo snel niet meer te vinden. je kan 'betonnix' wel even goochelen. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 10 april 2014 Report Share Posted 10 april 2014 Erik Kleinsmit. Van voor mijn tijd, maar niet voor die van Spido. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 10 april 2014 Report Share Posted 10 april 2014 ja eens. hele discussies over hoe CD spelers allemaal gelijk klinken. dat waren ze helemaal met elkaar eens herinner ik me vaag. en buizen was voor liefhebbers van vervorming om nog eens een ouwe koei te doen. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 10 april 2014 Report Share Posted 10 april 2014 http://home.kpn.nl/bianca-kl/de%20betonnix.htm Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 10 april 2014 Report Share Posted 10 april 2014 ja leuk! maar de foto's. was het idd de Monacor kevlar 30 cm ? lijkt me een prima apparaat. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 10 april 2014 Report Share Posted 10 april 2014 De unitbezetting en het definitieve filter zijn dezelfde als die van The Perfect Performer "King" en "SoundStone 30" (in drieweg uitvoering). Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 10 april 2014 Report Share Posted 10 april 2014 Had ik het toch goed, was een beetje confused door Robx, het is een B&W kloon i.p.v. Kef. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 10 april 2014 Report Share Posted 10 april 2014 ow ja ... sorry ... dat ronde hok was B&W .... ach één pot nat met KEF met die idiote filters met bergen en bergen onderdelen. zijn ze wel van teruggekomen intussen. een goeie TL klinkt toch beter haha. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 11 april 2014 Report Share Posted 11 april 2014 ow ja ... sorry ... dat ronde hok was B&W .... ach één pot nat met KEF met die idiote filters met bergen en bergen onderdelen. zijn ze wel van teruggekomen intussen. een goeie TL klinkt toch beter haha. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 11 april 2014 Report Share Posted 11 april 2014 Lijkt me dezelfde verzameling als de 3-CD box "Organ Spectaculair", die destijds voor een habbekrats bij Kruidvat werd aangeboden ("Brilliant Classics"92386, EAN 5028421923864). Klopt dat? Wees in dat geval voorbereid op zéér zwaar geweld - als is dat resultaat natuurlijk geheel afhankelijk van de gebruikte hifi set, m.n. de luidsprekers. Reeds eerder werd elders over deze verzameling geforumd. Jean Guillous eigen "Hyperion" werd toen gekenschetst als onbeschaamde organonanie, en forummers daagden elkaar ertoe uit gehoormatig het moment vast te stellen waarop de pleisterlaag van de kerkmuren werd gespeeld... Disco 1 Bach - Toccata And Fugue In D Minor, Bwv 565 De Grigny - Recit De Tierce En Taille Mozart - Fantasy In F Minor, K. 608 Guillou - Hyperion, Or The Rhetoric Of Fire - Hermes The Fires Of Silence The Inflamed Soul Agni-ignis Widor - First Movement From Symphony No. 5, Allegro Vivace Liszt - Fantasy And Fugue On The Name B.A.C.H. Disco 2 Bach - Sinfonia To Cantata, "wir Danken Dir Gott, Wir Danken Dir" Choral: "wachet Auf, Ruft Une Die Stimme" Badinerie - Suite For Orch. No. 2 In B Minor Stanley - Voluntary In A Minor Henry Purcell - Trumpet Tune In D Major Jacinto - Toccata In D Minor Seixas - Toccata In F Minor Toccata In G Minor Handel - Allegro From Organ Concerto No. 10, D Minor Bach - Sarabande Clerambault - Basse Et Dessus De Trompette Bach - Fugue In G Major ("gigue") Handel - Hornpipe From The Water Music Haydn - Flotenuhrstucke (Pieces For Musical Clock) In C Major Flotenuhrstucke In D Major Flotenuhrstucke In G Major Robert Schumann - Canon In A-flat Major Canon In B Minor Liszt - Valse Oubliee No. 1 Prokofiev - March From "the Love Of The Three Oranges" Guillou - Hautbois D'armour From "jeux D'orgue" Tutti Ostinati From "jeux D'orgue" Improvisation On The Theme, "greensleeves" Disco 3 Jongen - Symphonie For Organ, Op. 81 - Allegro, Molto Moderato Divertimento: Molto Vivo Molto Lento: Lento Misterioso Toccata (Moto Perpetuo): allegro Moderato Saint-saens - Symphony No.3 In C Minor, Op.78 "organ" - Adagio Poco Adagio Allegro Moderato Maestoso Dit heb ik gekocht bij bol.com: Organ Spectacular, Jean Guillou - http://go.bol.com/tb/1001024223317983 Tweedehands, dus even afwachten. Mag TL 2000000 mijn andere houden als hij wil. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 11 april 2014 Report Share Posted 11 april 2014 ow ja ... sorry ... dat ronde hok was B&W .... ach één pot nat met KEF met die idiote filters met bergen en bergen onderdelen. zijn ze wel van teruggekomen intussen. een goeie TL klinkt toch beter haha. groet Dacht ik ook altijd, gezien mijn voorliefde voor TL systemen, diverse grote IMF's en TDL's verder weet ik wel beter. Het is best aangenaam om naar te luisteren maar momenteel met de kleine Kef LS50 in combinatie met 2 Translator Bobardon's dipool sub-woofers is het in mijn oren toch wel een stuk beter. Direkt vergelijk laatstelijk met een stel HB1 speakers(eigenlijk een soort verbeterde IMF TLS80) gaf voor mij de doorslag in het voordeel van de monitoren icm de sub-woofers. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 11 april 2014 Report Share Posted 11 april 2014 Dit heb ik gekocht bij bol.com: Organ Spectacular, Jean Guillou - http://go.bol.com/tb/1001024223317983 Tweedehands, dus even afwachten. Mag TL 2000000 mijn andere houden als hij wil. dat wil hij vast wel.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 11 april 2014 Report Share Posted 11 april 2014 Dacht ik ook altijd, gezien mijn voorliefde voor TL systemen, diverse grote IMF's en TDL's verder weet ik wel beter. Het is best aangenaam om naar te luisteren maar momenteel met de kleine Kef LS50 in combinatie met 2 Translator Bobardon's dipool sub-woofers is het in mijn oren toch wel een stuk beter. Direkt vergelijk laatstelijk met een stel HB1 speakers(eigenlijk een soort verbeterde IMF TLS80) gaf voor mij de doorslag in het voordeel van de monitoren icm de sub-woofers. Wat gaf nou de doorslag qua weergave? Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 11 april 2014 Report Share Posted 11 april 2014 (...) Direkt vergelijk laatstelijk met een stel HB1 speakers(eigenlijk een soort verbeterde IMF TLS80) gaf voor mij de doorslag in het voordeel van de monitoren icm de sub-woofers. Beste Ruud, Was dat stel HB1's gerenoveerd (nieuwe units, nieuwe condensatoren wellicht) of waren ze origineel en meer dan veertig jaar lang stevig gebruikt? (Overigens: een dipool subwoofer is natuurkundig een paradox, vanwege het verschijnsel "akoestische kortsluiting".) Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 11 april 2014 Report Share Posted 11 april 2014 Wie heeft een plaatje van de HB-1. Ik kan alleen 2-weg speakers vinden die helemaal niet op transmissielijnen lijken Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 11 april 2014 Report Share Posted 11 april 2014 (HB-1 is het kleinere drieweg type met de ronde bextrene woofer (B200). Echte fanaten namen natuurlijk type HB-10: het vierweg type met de B139 er in.) http://www.translator-info.nl/hb.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 11 april 2014 Report Share Posted 11 april 2014 Dank je Spido, ik kwam op google alleen Heybrook HB1 tegen. Ik vind de HB10 meer op een IMF lijken (door de B139) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 11 april 2014 Report Share Posted 11 april 2014 Excuus, het is ook de HB10, vandaar de vergelijking met de IMF TLS80. De onderdelen zijn inderdaad niet vervangen. Vreemd eigenlijk dat Hans is begonnen met TL's daarna gesloten systemen heeft gebouwd en tenslotte voor de sub's en de Fenix naar dipools is gegaan, waarom zou dat toch zijn? (vraagje aan Spido/Klaas) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts