carl Posted 28 maart 2014 Report Share Posted 28 maart 2014 Durob heeft de activiteiten van Number 4 audio overgenomen. Van Michell en Stax kan ik me veel voorstellen maar die Avant-garde hoorns zijn wel erg groot. Ga ze binnenkort beluisteren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomatamot Posted 28 maart 2014 Report Share Posted 28 maart 2014 Durob heeft de activiteiten van Number 4 audio.................................................................................... maar die Avant-garde hoorns zijn wel erg groot. Ga ze binnenkort beluisteren. Heb op de laatste München show de hele demo bij Avant-garde uitgezeten, ben benieuwd of dat jou ook lukt! Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 28 maart 2014 Author Report Share Posted 28 maart 2014 Hoe vond je ze behalve groot? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 28 maart 2014 Report Share Posted 28 maart 2014 Goh, groot nieuws, waar lees je dat, Carl? Dat zijn stevig wat merken van deze importeur: HRT streamersAvantgarde AcousticStax earspekersMichell draaitafelsMusic Hall draaitafelsVelodyne subwoofers http://www.number4audio.nl/ Houdt Number4Audio dus op te bestaan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 28 maart 2014 Author Report Share Posted 28 maart 2014 Contacten Ivan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomatamot Posted 28 maart 2014 Report Share Posted 28 maart 2014 Hoe vond je ze behalve groot? Imposant in zowel afmetingen als fidelity. ( niet echt mijn ding maar wel een zeer goede demo!! ) Ik heb de grote en ook de "kleintjes" gehoord. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kraus vonBentinck Posted 23 november Report Share Posted 23 november Wel even terug maar ben heel benieuwd hoe dit is afgelopen. Heb de speakers twee maal beluisterd en vond het echt fantastisch. Ik hou daarvan, zo recht in het gezicht. Il silenzio van nino Rossi klinkt hierop volgens mij bijna nog beter dan live ik zou willen dat ze in mijn ruimte passen dan had ik ze allang gehad. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 23 november Author Report Share Posted 23 november Dat is wel 10 jaar geleden Eric! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mediator Posted 24 november Report Share Posted 24 november Rechter in het gezicht wordt het inderdaad niet als je Avantgarde hoort. Ik heb het meerdere keren gehoord op shows. Ik heb het nooit uitgezeten helaas. Hoornsystemen moeten in mijn beleving niet zo klinken. Ontspanning/rust in het geluid en gelijktijdig dynamiek zijn wat mij betreft juist de kracht van een hoornsysteem. Kijk dus even goed of het op den duur niet vermoeiend wordt om naar te luisteren. Voor mij zit Avantgarde echt heel ver weg van wat ik mooi vind. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjotr27 Posted 24 november Report Share Posted 24 november Ik had hier een set staan, die was van een vriendje die in het buitenland woonde. Indrukwekkend, maar niet om dagelijks naar te luisteren. Wel makkelijk aansturen door het hoge rendement en actieve laag. Een paar watt buizenversterker doet het geweldig op Avantgarde. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kraus vonBentinck Posted 25 november Report Share Posted 25 november On 23-11-2024 at 23:22, carl said: Dat is wel 10 jaar geleden Eric! Haha, ja dat zie ik nu ook. Maar goed, toch wat reacties. Ik heb trouwens nog nooit iemand gehoord die dat heel mooie speakers vond. Ik ben er wel van overtuigd dat je een heel grote ruimte moet hebben voor zulke hoorns. Er is ook een nederlandse bouwer van net zulke luidsprekers maar daar ben ik de naam van kwijt. Bert ? ......?(Doppenberg/Waardenberg?)Kan hem ook niet op het internet vinden. (Er staat bij Audiostatic wel zo'n paartje te koop voor een heel redelijke prijs. Met voldoende ruimte had ik het er zeker voor over. Overigens hoorde ik van Cock dat een klein maar mooi buizenversterkertje het goed zou doen maar dat eigenlijk op die hoogrendementsspeakers 400/500 watt helemaal niet overbodig is. Heeft hij zelf ook )gehad) op die kleine kefjes met hoog rendement >100dB) Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 25 november Author Report Share Posted 25 november Ik ben wel content met de Finals Kraus! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edje2 Posted 25 november Report Share Posted 25 november Is Bert Doppenberg (https://www.bd-design.nl/). Bert heeft op onze audio club in de begintijd eens een demo gegeven, en ik zal nooit vergeten hoe Stimela van Hugh Masekela daarop te beluisteren was. Het spetterde de ruimte in, wat een dynamiek. Bert heeft thuis meen ik een meer dan 10m lange hoorn gebouwd voor het laag. Moet spectaculair klinken. Later hoorde ik ook de tekortkomingen van hoorn ontwerpen. Ik zou er thuis niet mee kunnen leven, maar spectaculair is het wel! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kraus vonBentinck Posted 25 november Report Share Posted 25 november 18 minutes ago, carl said: Ik ben wel content met de Finals Kraus! Ja dat geloof ik graag. Ik denk dat je helemaal de juiste stappen hebt genomen en niet beter uit had kunnen komen. Ik zit dan wel in een andere categorie Final maar toch beleef ik er dagelijks veel luisterplezier aan. Zo mooi transparant en gedetailleerd & levendig en snel. De vrij kleine sweetspot neem ik graag voor lief. Ik zit toch zelf altijd eerste rang. Ik heb al heel wat luisterbezoekjes afgelegd in de loop der jaren en waanzinnig mooie opstellingen gehoord maar vaak vind ik het dan (achteraf) toch te rustig en spettert het thuis zoals eigenlijk nergens anders. Niet in het laag natuurlijk. Alleen Ove Rickland was mij duidelijk de baas. (PS Ik weet inmiddels wel van iemand die de Avant-Garde op Accuphase heeft ingeruild voor twee reusachtige Blumenhofers op Bryston) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts