Jump to content

Goedkope Tweaks / Trillingsdemping

VANZOMERENG
 Share

Recommended Posts

ow ja ... kleine stapjes dan ... ^_^

ps wat een prachtige versterker.

Dank u.

Gewicht op de versterker leggen  ga ik zeker nog doen.

Op de speakers niet.

:)

Rustig aan,mijn vrouw vind het maar een gek gezicht :)

De eierdopjes bedoel je?  Ja, als ze echt in het zicht staan zie je ze wel goed (en staat het apparaat een beetje hoog op de poten). Die van de Hema zijn iets lager trouwens, maar ook nog groot. Ik blijf kijken/zoeken naar een elegantere oplossing...... Ik heb hele mooie dingen gezien, maar weet niet meer waar  :unsure: . Kostte ook wel weer teveel, terwijl dit een visueel redelijke oplossing is.....

Ik krijg van iemand eierdopjes van de Hema.

Schijven van hout met daar een kogel in lijkt mij mooier.

Kun je die dopjes over de eigenlijke voetjes laten vallen? Dan lijkt het misschien of het zo hoort. Eentje links voor en eentje rechts voor, achteraan in het midden (die zie je toch niet). Een grandioos idee, al zeg ik het zelf :D.  

Vergeet niet als je gaat luisteren, zelf schoenen met rubberen zolen aan te trekken. Voor overige adviezen kun je altijd even bellen.

Kun je die dopjes over de eigenlijke voetjes laten vallen? Dan lijkt het misschien of het zo hoort. Eentje links voor en eentje rechts voor, achteraan in het midden (die zie je toch niet). Een grandioos idee, al zeg ik het zelf :D.  

Vergeet niet als je gaat luisteren, zelf schoenen met rubberen zolen aan te trekken. Voor overige adviezen kun je altijd even bellen.

Ga jij weer eens proberen om een draadje door een buisje te trekken :D

Ga jij weer eens proberen om een draadje door een buisje te trekken :D

Daar ben ik toevallig mee bezig.

Ik hoor een groot verschil tussen de draden die er doorheen geduwd zijn en de draden die er doorheen getrokken zijn. Bij de geduwden staan de muzikanten dichter bij elkaar en andersom.

Daar ben ik toevallig mee bezig.

Ik hoor een groot verschil tussen de draden die er doorheen geduwd zijn en de draden die er doorheen getrokken zijn. Bij de geduwden staan de muzikanten dichter bij elkaar en andersom.

Dat is wel fijn.

Soms moet je leerlingen verder uit elkaar zetten en soms dicht bij elkaar.

Hier enkele links naar artikelen over accessoires

CA Cones en Vibrapods

Triton Audio Neolev

De producten van Omicron, gemaakt van de kunststof Delrin (Dupont)  waar Carl het over had op pagina 1 vindt je hier : Puresoundshop

Behalve de beschreven (luister)ervaringen over de diversen accessoires in bovenstaande links heb ik veel uitgeprobeerd met allerlei huis en tuin spullen, zoals de eerder genoemde wasmachine dempers, Hema doppen met kogels, Bitumen terrastegels en onderlegplaatjes,Maar ook met accessoires uit de hifi, zoals Auriossen Isobearings, Ebony schijven en kegels en blokken, Masterbase, Callas-audio Ebony

Hier enkele links naar artikelen over accessoires

CA Cones en Vibrapods

Triton Audio Neolev

De producten van Omicron, gemaakt van de kunststof Delrin (Dupont)  waar Carl het over had op pagina 1 vindt je hier : Puresoundshop

Behalve de beschreven (luister)ervaringen over de diversen accessoires in bovenstaande links heb ik veel uitgeprobeerd met allerlei huis en tuin spullen, zoals de eerder genoemde wasmachine dempers, Hema doppen met kogels, Bitumen terrastegels en onderlegplaatjes,Maar ook met accessoires uit de hifi, zoals Auriossen Isobearings, Ebony schijven en kegels en blokken, Masterbase, Callas-audio Ebony

Lees de naam van dit topic eens. 

Kun je die dopjes over de eigenlijke voetjes laten vallen? Dan lijkt het misschien of het zo hoort. Eentje links voor en eentje rechts voor, achteraan in het midden (die zie je toch niet). Een grandioos idee, al zeg ik het zelf :D.

Of je gaat op een paar spikes staan

De eierdopjes bedoel je?  Ja, als ze echt in het zicht staan zie je ze wel goed (en staat het apparaat een beetje hoog op de poten). Die van de Hema zijn iets lager trouwens, maar ook nog groot. Ik blijf kijken/zoeken naar een elegantere oplossing...... Ik heb hele mooie dingen gezien, maar weet niet meer waar  :unsure: . Kostte ook wel weer teveel, terwijl dit een visueel redelijke oplossing is.....

Ik heb al gezien dat er (afgeknipte) bodems van colablikjes werden gebruikt, een stuk lager dan eierdopjes, zelf zou ik voor bierblikken gaan, zwaar bier welteverstaan.

Nu we toch webshops aan het promoten zijn: Hier een grappige kijk op het verschijnsel tweaks. 

Uiteraard geldt voor hifigasten niet dat ze onzinnige tweaks in hun webshop aanbieden, dat geldt alleen voor al die andere webshops en audiospullenwinkels  ^_^

Die gasten zijn goed, die Audiogasten :D

Nee, één keer per jaar net de kermis.

:D Ik zag laatst in de kerk een spijkerbed staan. Na enig rondvragen bleek dat er kaarsjes in gezet konden worden. Je moet het maar weten :D

Vorige maand heeft er in een Duits audio tijdschrift een test gestaan waarin 11 soorten dempers werden getest, van demper tot spike en van € 14,00 tot € 1400,00 met als verrassende uitslag de RTOM Moongel pads.

Ik heb de Oberton Killer daarvoor in de plaats gekocht. 

Die Oberton Killer is een goed alternatief voor de RTOM Moongel pad maar nu was ik onlangs in de winkel van Flying Tiger en daar zag ik vergelijkbare pads (6 stuks in een verpakking) voor maar € 2,00 per verpakking.

Deze heb ik gekocht om eigenlijk een hele andere reden en dat was dat mijn Pro-Ject van fabriekswege uitgevoerd is met vilten plaatjes onder de rubber voeten, het nadeel hiervan was dat bij het opendoen van de stofkap, de hele draaitafel naar achter schoof.

Oplossing was voor mij dus die gel pads van de Flying Tiger en het werkt. Ik heb nog 2 extra verpakkingen gekocht omdat de pad net iets steviger is als die van Oberton en heb daar dus mijn speakers ook mee uitgerust.

Een goedkope oplossing met een bevredigend resultaat.

Succes en groeten,

Marcel

Bedankt voor de tips Marcel.

Overigens hecht ik niet zo veel waarde aan de testen in de Duitse bladen. Men hanteert een puntensysteem, terwijl ik mij afvraag hoe ze nog kunnen weten hoe een product 3 jaar geleden klonk. Verder is het meestal: hoe duurder, hoe meer punten. Zo kan iedereen het.

3 jaar geleden hadden ze dezelfde criteria als nu. Hoe duurder hoe beter is geen wet van meden en perzen in die lijsten. Mijn speakers stonden hoog in de lijst tussen veel duurdere. Dus.

3 jaar geleden hadden ze dezelfde criteria als nu. Hoe duurder hoe beter is geen wet van meden en perzen in die lijsten. Mijn speakers stonden hoog in de lijst tussen veel duurdere. Dus.

Ik kies zelf door op een aantal plekken te gaan luisteren en niet omdat het in een tijdschrift, dat afhankelijk is van hun adverteerders, staat.

Misschien maakt het niet uit wat jij koopt, omdat ze toch gehaktificeerd (2x woordwaarde) worden. Je had misschien de goedkoopste kunnen nemen die er zijn.

Ik zag op een ander forum toevallig 292 (tweehonderdtweeénnegentig) pagina's over gehakt-modificaties. Dhr. B. Gehakt geeft zijn zgn. geheim nergens prijs en het is niet te koop. Wat heb je daar dan aan? Voor mij een zinloos geheel. Maar goed, dat is gelukkig op een ander forum.