Duck-Twacy Posted 31 maart 2014 Report Share Posted 31 maart 2014 Er ontbreekt hear een forum rubriek voor concerten onder muziek. Mijns inziens een gemis. Kan iemand mij uitleggen waarom hetzelfde concert in NL dik 50 euro (In Uden 4 crying out loud) moet kosten en in Belgie (Brussel nota bene) 31 euro??? http://www.ticketmaster.nl/event/121667 http://abconcerts.be/nl/concerten/p/detail/steve-hackett-genesis-extended-16-05-2014 Zijn wij Nederlanders echt zulke oplichters (volgens de Belgen wel, daar luidt het gezegde: "als een Hollander je niet heeft opgelicht, dan is hij het vergeten...")? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 1 april 2014 Members Report Share Posted 1 april 2014 Toch hebben we daar al een topic voor, ondergebracht in Muziek: http://www.high-endforum.nl/topic/9718-de-concerten/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 1 april 2014 Author Report Share Posted 1 april 2014 Aha, die was al weg gezakt naar pag 2 van de subforum lijst (en verderop vind je nog http://www.high-endforum.nl/topic/13549-de-concerten-waar-gingen-we-heen/ ) Blijft een beetje een buitenbeendje onder LP+CD. Aan de andere kant is het waarschijnlijk geen topic die heel veel postings zal trekken schat ik. Tenzij Henrie weer wat vaker langs komt Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 1 april 2014 Report Share Posted 1 april 2014 Klopt, de meeste belangstelling gaat hier uit naar apparatuur. Muziek is een ondergeschoven kindje. Ik heb die instelling ook een jaartje of 40 gehad, en ben er pas onlangs van genezen. Gaapverwekkend vind ik het nu, om te lezen over het afvalgedrag van luidsprekers, of de verslagen van de Café Engelsshow. Dat verandert misschien pas als er iets stuk gaat hier. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 1 april 2014 Report Share Posted 1 april 2014 Klopt, de meeste Gaapverwekkend vind ik het nu, om te lezen over het afvalgedrag van luidsprekers, of de verslagen van de Café Engelsshow. Dan zou ik het niet gaan zitten lezen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 1 april 2014 Author Report Share Posted 1 april 2014 Klopt, de meeste belangstelling gaat hier uit naar apparatuur. Muziek is een ondergeschoven kindje. Ik heb die instelling ook een jaartje of 40 gehad, en ben er pas onlangs van genezen. Gaapverwekkend vind ik het nu, om te lezen over het afvalgedrag van luidsprekers, of de verslagen van de Café Engelsshow. Dat verandert misschien pas als er iets stuk gaat hier. Ik begrijp wel wat je bedoeld, maar het hangt ook een beetje vanaf waar je je mee bezig houdt en waar je je in interesseert. Ik vind het (als latent diy speaker bouwer) bv afval gedrag van diverse ontwerpen nog wel interessant, zeker als er iets nieuws bij komt. Maar bv eierdopjes om te ontkoppelen wat minder (daar post ik dan ook meestal niet)... Kwa concerten (pop/rock, jazz of klassiek) moet ik bekennen dat ik daar nauwelijks heen ga. Te duur en te veel gedoe zijn de excuses. Ergens wel jammer natuurlijk. Heb toevallig een goede virend die in een jazz bandje speelt, daar blijft het meestal wel bij. Los daarvan is het best lastig om over muziek en concerten te discussieren. Hou je het oppervlakkig (gaap) en bespreek je de opname/weergave kwaliteit, of geef je jezelf bloot en vertel je waarom je het mooi vind of waarom iets je raakt. (Vaak snap ik dat zelf niet eens). Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 1 april 2014 Report Share Posted 1 april 2014 Tis hier dan ook een High-End forum. Logisch dat apparatuur dan de overhand heeft. Slaapverwekkend of niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 1 april 2014 Report Share Posted 1 april 2014 O ja. Ik geloof niet in High-end. Vroeger heette het Hear. Dat sprak me meer aan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
paul demo Posted 1 april 2014 Report Share Posted 1 april 2014 Concerten vallen in Nederland in het hoge BTW tarief, in Belgie is dat cultuur dus een laag tarief en vaak ook nog gesubsidieerd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 1 april 2014 Report Share Posted 1 april 2014 Dat verandert misschien pas als er iets stuk gaat hier. Kunnen we regelen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 1 april 2014 Report Share Posted 1 april 2014 Er ontbreekt hear een forum rubriek voor concerten onder muziek. Mijns inziens een gemis. Kan iemand mij uitleggen waarom hetzelfde concert in NL dik 50 euro (In Uden 4 crying out loud) moet kosten en in Belgie (Brussel nota bene) 31 euro??? http://www.ticketmaster.nl/event/121667 http://abconcerts.be/nl/concerten/p/detail/steve-hackett-genesis-extended-16-05-2014 Zijn wij Nederlanders echt zulke oplichters (volgens de Belgen wel, daar luidt het gezegde: "als een Hollander je niet heeft opgelicht, dan is hij het vergeten...")? Alle waar naar zijn geld. 2 weken geleden naar Hans Dulfer geweest in de lokale uitgaanstent hier voor €20,- Ongeveer 500 man in de zaal. Maar het was duidelijk broodspelen voor Hansie. Speelde af en toe een paar nootjes en ouwehoerde er af en toe irritant op los over hoe geweldig hij was. Die kan duidelijk de mottenballen in. Zijn band was overigens wel erg goed. en deed erg zijn best er nog wat van te maken. Leuke mix van hip-hop, jazz, dance en rap. Dat swingde wel de pan uit maar Hans had w.m.b. (en velen in het publiek) wel thuis mogen blijven, die is kuis versleten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 1 april 2014 Report Share Posted 1 april 2014 O ja. Ik geloof niet in High-end. Vroeger heette het Hear. Dat sprak me meer aan. Waarom schrijf en lees je dan hier? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 1 april 2014 Author Report Share Posted 1 april 2014 Concerten vallen in Nederland in het hoge BTW tarief, in Belgie is dat cultuur dus een laag tarief en vaak ook nog gesubsidieerd. Dat scheelt natuurlijk weer een stukje (15% ofzo). Of een dergelijk (pop) concert met buitenlandse artiesten subidie geniet weet ik niet. Ik haal mn meeste bier al uit Belgie (niet gek, want ik drink meestal Belgisch bier). Jammer genoeg werk ik niet meer in Brussel, anders had ik het wel geweten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 1 april 2014 Author Report Share Posted 1 april 2014 Waarom schrijf en lees je dan hier? Waarom niet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 1 april 2014 Report Share Posted 1 april 2014 Waarom niet? Marc gelooft niet in High-end. Misschien kan hij ons niet missen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 1 april 2014 Report Share Posted 1 april 2014 Waarom schrijf en lees je dan hier? Vanwege de leut, meneer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 1 april 2014 Report Share Posted 1 april 2014 Gaat het nu over Concertprijzen en concerten of over de forumfrustraties van Zachte Mummel? Off-topic ok, maar laat Mummel zelf een draadje starten of voor mijn part een eigen theeteutelhuis als het hem niet hier niet bevalt... Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 1 april 2014 Report Share Posted 1 april 2014 De concertprijzen zijn tot een minimum gedaald. http://www.high-endforum.nl/topic/9718-de-concerten/?p=426 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 1 april 2014 Report Share Posted 1 april 2014 Vanwege de leut, meneer. Oo, gelukkig Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts