Guest Posted 5 mei 2014 Report Share Posted 5 mei 2014 Och Hans, met elke luidspreker is er wel wat. Electrostaten hebben ook onderhoud nodig (en duur ook), magnetostaten zoals Magnepan en Apogee ook (de eerste kun je opnieuw lijmen, niet duur maar wel veel werk, de tweede vereist wat meer inspanning). Dus om de 15 jaar ofzo de foamranden (laten) vervangen ..... het is de prijs wel waard bij dit soort luidsprekers. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 5 mei 2014 Report Share Posted 5 mei 2014 Ik heb eens een Focal woofer (met rubberen randen) te dicht bij een radiator gestald, Ba een paar jaar brokkelde de randen af (rubber was keihard geworden...) UV licht is de pest voor alle soorten speakers. Snap ook niet dat er speakers zonder front verkocht worden (LS50 bv...) Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 5 mei 2014 Report Share Posted 5 mei 2014 Ik heb eens een Focal woofer (met rubberen randen) te dicht bij een radiator gestald, Ba een paar jaar brokkelde de randen af (rubber was keihard geworden...) UV licht is de pest voor alle soorten speakers. Snap ook niet dat er speakers zonder front verkocht worden (LS50 bv...) Misschien is dat omdat ls-doek akoestisch transparant moet zijn, en daardoor ook nauwelijks iets van betekenis kan tegenhouden? Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 5 mei 2014 Report Share Posted 5 mei 2014 ja ... ik heb alleen doek gehoord dat hoorbaar was. weg ermee. groet ps ... mijn Philips ad12250/w8 van 1985 met rubberen rand tonen geen enkele achteruitgang. toch iets met kwaliteit of zo. maar mijn net iets mooiere ad12252 ... foamranden zijn vergaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts