Jump to content

Pono... Wie Kent Dit ?

WanFie
 Share

Recommended Posts

Toekomst? Mijn Sony Ericsson smartphone uit 2011 speelt probleemloos flac bestanden af. Of hij dat ook in 192/24 kwaliteit doet weet ik niet. Is dat belangrijk? Ik luister alleen muziek op mijn smartphone in de sportschool en ik heb het ding nooit hard staan, ik kan de meeste omgevingsgeluiden nog horen....    

Pono is eigenlijk een service (download site), die gebruikt maakt van de originele tapes om zo een betere kwaliteit te kunnen leveren. De speler is een bijkomstigheid. Het idee en uitvoering is van Neil Young. Juist ja, die van Crosby, Stills, Nash etc.

Hoewel je steeds meer (jonge) mensen ziet met een forse hoofdtelefoon op (buiten), denk ik niet dat Pono deze doelgroep erg zal aanspreken. Apparaat is niet hip genoeg (geen 5,5" scherm met een resolute van 2500*1800) en de software is niet gratis...

Overigens kun je natuurlijk ook prima lossless bestanden met een hele goede koptelefoon op een ipod/iphone beluisteren, alleen kom je dan niet hoger dan 16/44.1

Dat ligt niet aan de het bestand, maar aan Apple zelf. Als je een andere, niet Apple portable player neemt, zit je niet meer vast aan 16b/44.1kHz. Dan denk ik bijv aan een Fiio X3 of Colorfly C4.