Jongensdroom Posted 24 april 2014 Report Share Posted 24 april 2014 Tijdens de afgelopen Paasdagen heb ik eens gekeken welke fora er allemaal zijn in Nederland en hoe het er daar aan toe gaat. Wat daarbij heel erg opviel was, dat sommige fora beheerst worden door een soort van gelijkgestemden. Een ieder die het niet met hen eens is, wordt massaal aangevallen of verbannen. Ik meen te merken dat beheerders en moderatoren vaak zelf tot de genoemde groep van gelijkgestemden horen. Door hun handelswijze, is er echter geen sprake meer van een openbaar forum. Iedereen mag zijn eigen "feestje" hebben, maar noem het dan geen forum. Een voorbeeld: Op Hififorum en Hififreaks worden mensen die verschillen horen tussen kabels, versterkers, cd-spelers en dac's uitgelachen. Op Hififorum is iemand die regelmatig wel een verschil waarneemt tussen genoemde apparatuur. De beste man (nee, ik ben het echt niet zelf) wordt eenvoudigweg het leven zuur gemaakt. Hoe kijken jullie daar nou tegenaan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 24 april 2014 Report Share Posted 24 april 2014 Zit de beste man gevangen of zo? Misschien is het een bekeerder met een missie. Die zijn er ook, al eindigt zoiets meestal met een ban. Gelijkgestemden verenigen zich sinds mensenheugenis. Wat begrijp je daar niet aan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 24 april 2014 Report Share Posted 24 april 2014 Is een forum niet juist om met gelijk gestemden over je hobby te praten? Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 24 april 2014 Report Share Posted 24 april 2014 Is een forum niet juist om met gelijk gestemden over je hobby te praten? Nee, gelijkgestemden kunnen niet discussiëren op een discussieforum. Ze zijn tenslotte gelijk gestemd... Er valt dan niks te discussiëren. Maar discussiëren valt toch al niet mee. Wanneer je een mening geeft vallen er altijd een heleboel forumleden over je heen. Je hebt nergens verstand van, je bent doof wanneer je dat verschil niet hoort, je hebt niet opgelet of "dat kun je met Google makkelijk vinden" enz.. En dan wordt er dus niet meer gediscussieerd, maar staat er alleen een hoop onzin. Dit forum zakt ook af naar dit niveau. Kennelijk durven we niet meer inhoudelijk te reageren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 24 april 2014 Report Share Posted 24 april 2014 http://www.tcm.com/mediaroom/video/9056/Funny-Thing-Happened-on-the-Way-to-the-Forum-A-Original-Trailer-.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 24 april 2014 Author Report Share Posted 24 april 2014 Zit de beste man gevangen of zo? Misschien is het een bekeerder met een missie. Die zijn er ook, al eindigt zoiets meestal met een ban. Gelijkgestemden verenigen zich sinds mensenheugenis. Wat begrijp je daar niet aan? Niets. Het lijkt mij alleen geen openbaar forum meer, met vrijheid van meningsuiting. Men zou de naam kunnen veranderen in: FORUM VOOR MENSEN DIE .............. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 24 april 2014 Report Share Posted 24 april 2014 Ik vind het altijd vervelend als er iemand gebant word. Soms blijft men tot in den treure over hetzelfde onderwerp zeveren om elkaar te overtuigen. Dat lukt dan niet en dan word er wel eens op de man gespeeld,dat is jammer. Nu is het wel zo dat ik niet als waarheid en bewezen moet verkondigen dat je maar eierdopjes met daarin een kogel onder je versterker hoeft te leggen voor een beter geluid. Toevallig werkt dat bij mij De woorden (ik vind) worden te weinig gebruik vind ik Leven en laten leven,daar kom je een heel eind mee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 24 april 2014 Report Share Posted 24 april 2014 Helemaal mee eens Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 24 april 2014 Report Share Posted 24 april 2014 De woorden (ik vind) worden te weinig gebruik vind ik Leven en laten leven,daar kom je een heel eind mee. Inderdaad Groovy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Plaatjesdraaier Posted 24 april 2014 Report Share Posted 24 april 2014 Mijn observatie is dat meningen en feiten nogal eens door elkaar gehaald worden Link to comment Share on other sites More sharing options...
rbh Posted 24 april 2014 Report Share Posted 24 april 2014 Het is een mooi medium om te gebruiken als klankbord. Sociaal gezien is het bedroevend, zeker onder audiofielen als ik ze vergelijk met wielerliefhebbers, voetbalsupporters, muziekfreaks of thuisbarista's. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 24 april 2014 Report Share Posted 24 april 2014 wie klaagt over gebrek aan inhoud is uitgenodigd zelf meer bij te dragen. en er heeft niemand een ban gekregen wegens inhoudelijk bijdragen. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 24 april 2014 Report Share Posted 24 april 2014 Een voorbeeld: Op Hififorum en Hififreaks worden mensen die verschillen horen tussen kabels, versterkers, cd-spelers en dac's uitgelachen. Op Hififorum is iemand die regelmatig wel een verschil waarneemt tussen genoemde apparatuur. De beste man (nee, ik ben het echt niet zelf) wordt eenvoudigweg het leven zuur gemaakt. Hoe kijken jullie daar nou tegenaan? Ik heb met geen enkel (NL) audio forum een probleem. De een is wat drukker dan de andere, de een heeft een hog onderbroekenlol gehalte (soms hilarsch), op de ander worden dingen als kablels etc meer serieus genomen. Soms zie je moderatoren een beetje ontsporen door te veel partijdig te zijn, dat is wel jammer, maar het zijn natuurlijk ook maar mensen. Beste forum vind ik overigens diyaudio.com (hoewel ik daar nog maar weinig kom), Met name het internationale karakter maakt het leuk. Even een luister bezoek wordt dan wat lastiger... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 24 april 2014 Author Report Share Posted 24 april 2014 Wat is regelmatig tegenkom is; * bewijs maar dat je het hoort. * als je het niet kunt meten, kun je het ook niet horen. Wat is jullie zienswijze? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 24 april 2014 Report Share Posted 24 april 2014 Wat is regelmatig tegenkom is; * bewijs maar dat je het hoort. * als je het niet kunt meten, kun je het ook niet horen. Wat is jullie zienswijze? Het is mooi als je het kan, verklaren, meten én horen Maar het hoeft niet persé, iets horen vind ik al mooi. Verder is mijn persoonlijke ervaring dat mensen die zoiets "roepen" zelf vaak te lui zijn wat uit te zoeken. Gewoon "loslaten" Jongensdroom ..... "loslaten" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 25 april 2014 Author Report Share Posted 25 april 2014 Het is mooi als je het kan, verklaren, meten én horen Maar het hoeft niet persé, iets horen vind ik al mooi. Verder is mijn persoonlijke ervaring dat mensen die zoiets "roepen" zelf vaak te lui zijn wat uit te zoeken. Gewoon "loslaten" Jongensdroom ..... "loslaten" Door proberen kunnen juist de mooiste dingen ontstaan . Ik lig er liet van wakker Jack, maar ik zie regelmatig enge dingen gebeuren op fora . Iets positiefs: aan fora heb ik 5-10 goede contacten overgehouden Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 25 april 2014 Report Share Posted 25 april 2014 Over bannen... Wat een kinderachtig mechanisme is dat. Zo vind ik het jammer en onnodig dat Ravon eeuwige straf heeft. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 25 april 2014 Author Report Share Posted 25 april 2014 goodtube, on 25 Apr 2014 - 09:57 AM, said:Over bannen... Wat een kinderachtig mechanisme is dat. Zo vind ik het jammer en onnodig dat Ravon eeuwige straf heeft. Volgende week ga ik op luisterbezoek bij RAVON. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 25 april 2014 Report Share Posted 25 april 2014 Veel plezier daar Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 25 april 2014 Report Share Posted 25 april 2014 Doe 'm de groeten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 25 april 2014 Report Share Posted 25 april 2014 Niets. Het lijkt mij alleen geen openbaar forum meer, met vrijheid van meningsuiting. Men zou de naam kunnen veranderen in: FORUM VOOR MENSEN DIE .............. Ach, onafhankelijkheid en objectiviteit bestaan toch niet. Je gaat naar de plekken die je het best liggen. Bovendien zijn forums zelf ook aan verandering onderhevig. Kijk maar naar deze plek. Ooit was het hier veel leuker, of zou ik zelf toen anders zijn geweest... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 25 april 2014 Author Report Share Posted 25 april 2014 Dank jullie wel. Ik zal Ber de groeten overbrengen, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 25 april 2014 Report Share Posted 25 april 2014 Een forum is geen verschijnsel, van oudsher is een forum de marktplaats. En of zo'n marktplaats gedijt hangt van vraag en aanbod af. Meer is het niet hoor. P.s. Wil, doe Ber van mij ook de groeten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 25 april 2014 Author Report Share Posted 25 april 2014 Ik zal hem de groeten van jullie vier overbrengen. Iedereen een goed weekend gewenst. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 25 april 2014 Report Share Posted 25 april 2014 Over bannen... Wat een kinderachtig mechanisme is dat. Zo vind ik het jammer en onnodig dat Ravon eeuwige straf heeft. Heb ik iets gemist? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts