Jongensdroom Posted 25 april 2014 Author Report Share Posted 25 april 2014 Heb ik iets gemist? Ik denk het wel Duck. Het beheer heeft het besluit onlangs genomen, Een paar leden hebben daar op gereageerd, maar het beheer is hun besluit gebleven. Ik stel dan ook voor, om het daar hier niet verder over te hebben. Het staat je echter vrij om het beheer te contacteren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 25 april 2014 Report Share Posted 25 april 2014 Het was wel voor de tweede keer. Geschikt in het echie, dat wel. Vandaar die groeten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 25 april 2014 Report Share Posted 25 april 2014 Beste Jongensdroom, wil je hem ook van mij de vriendelijke groeten overbrengen? Zijn kennis, inzicht en vriendelijkheid worden hier zeer gemist. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 25 april 2014 Author Report Share Posted 25 april 2014 Beste Jongensdroom, wil je hem ook van mij de vriendelijke groeten overbrengen? Zijn kennis, inzicht en vriendelijkheid worden hier zeer gemist. Dat zal ik doen mijn beste. Misschien leest hij trouwens wel mee!? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 25 april 2014 Author Report Share Posted 25 april 2014 Ik zit hier zowaar helemaal af te kicken. Het gaat er in dit topic zo vriendelijk aan toe. Is er misschien iets? Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 25 april 2014 Report Share Posted 25 april 2014 nou wat zou er zijn .... 1 persoon heeft een ban en ineens kan het weer normaal hier .... rararararararrara ow ja doe 'm van mij dan ook meteen de groeten. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 25 april 2014 Report Share Posted 25 april 2014 nou wat zou er zijn .... 1 persoon heeft een ban en ineens kan het weer normaal hier .... rararararararrara ow ja doe 'm van mij dan ook meteen de groeten. groet Frapand he zegt misschien wel iets. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 25 april 2014 Report Share Posted 25 april 2014 ja en of het wat zegt. ik zwijg niet over die verbale terreur. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karma Posted 25 april 2014 Report Share Posted 25 april 2014 Ik kijk zelf met de nodige verbazing naar fora. Zoiets van dat ik zie wat er gaande, maar ik kan het niet geloven. Ik loop al aardig wat jaren mee en heb vroeger zonder voorkennis al ervaring opgedaan. Ervaring die door de jaren heen alleen maar bevestigd is en verder aangevuld. Op sommige fora brand water en is de aarde plat. Eigenlijk is er geen fora in Nederland waar aanvaardbare audiowetten gelden. Dat maakt het lastig en wordt wat mij betreft node gemist. Natuurlijk kom je zelf ook verder in je hobbie, maar met binding van kennis en samenwerking kom je verder en het is nog leuker en meer leerzaam ook. Niemand is ook te oud om te leren. Onderschat de kracht van samenwerking niet. Zeker niet als argumenten voor keuzes open op tafel worden gelegd. Zeg mij maar waar het aan ligt: arrogantie, je verheven voelen boven de ander, je afzetten tegen het gangbare (anarchisme), doorgeslagen hobbie-isme, "ik geef mijn bek een duw" want het is een forum, etc. De angst regeert op de fora. Het is allemaal al eerder gezegd. Ik post niet veel meer op de fora. In dat licht zijn ontmoetingen met foraleden een goed iets. Zo zie je elkaar in het echt en blijkt de wereld er soms al anders uit te zien. Er is dan in ieder geval wat minder kans op vooringenomenheid of beeldvorming dan er binnen de contect van een fora mogelijk is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 25 april 2014 Report Share Posted 25 april 2014 Ik zit hier zowaar helemaal af te kicken. Het gaat er in dit topic zo vriendelijk aan toe. Is er misschien iets? Ja, Jongensdroom... er is iets mis! Huiverend vragen we ons af: "Wie is de vòlgende, die zal worden aangeklaagd?" Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 25 april 2014 Report Share Posted 25 april 2014 was dat pluralis majestatis sinds jij buisjes ook leuk vindt ben je mijn favoriete debat-tijger hoor. nee eigenlijk altijd al. al was het maar wegens de ad02160/sq8 groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 25 april 2014 Report Share Posted 25 april 2014 Ja, Jongensdroom... er is iets mis! Huiverend vragen we ons af: "Wie is de vòlgende, die zal worden aangeklaagd?" Als er een volgende is, dan geven we collectief het beheer een ban en negeren we dit forum compleet. Zo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 25 april 2014 Report Share Posted 25 april 2014 nou voor mij hangt dat af van hoe de verbannen persoon zich gedroeg. en op basis van dat criterium en gezien de huidige actieve forumleden zie ik geen ban-nen meer komen. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 25 april 2014 Report Share Posted 25 april 2014 Ik zit hier zowaar helemaal af te kicken. Het gaat er in dit topic zo vriendelijk aan toe. Is er misschien iets? Lente? Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 25 april 2014 Report Share Posted 25 april 2014 nou voor mij hangt dat af van hoe de verbannen persoon zich gedroeg. en op basis van dat criterium en gezien de huidige actieve forumleden zie ik geen ban-nen meer komen. Wat een geruststelling! En Poetin zegt óók al dat-ie geen plannen heeft voor een invasie in de Oostelijke Oekraïne... We kunnen dus rustig gaan slapen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 25 april 2014 Report Share Posted 25 april 2014 je doet alsof je hier in de Goelag archipel bent beland. beetje overdreven nietwaar? of anders nog ... er is geen enkele aanleiding voor. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 26 april 2014 Author Report Share Posted 26 april 2014 Ik kijk zelf met de nodige verbazing naar fora. Zoiets van dat ik zie wat er gaande, maar ik kan het niet geloven. Ik loop al aardig wat jaren mee en heb vroeger zonder voorkennis al ervaring opgedaan. Ervaring die door de jaren heen alleen maar bevestigd is en verder aangevuld. Op sommige fora brand water en is de aarde plat. Eigenlijk is er geen fora in Nederland waar aanvaardbare audiowetten gelden. Dat maakt het lastig en wordt wat mij betreft node gemist. Natuurlijk kom je zelf ook verder in je hobbie, maar met binding van kennis en samenwerking kom je verder en het is nog leuker en meer leerzaam ook. Niemand is ook te oud om te leren. Onderschat de kracht van samenwerking niet. Zeker niet als argumenten voor keuzes open op tafel worden gelegd. Zeg mij maar waar het aan ligt: arrogantie, je verheven voelen boven de ander, je afzetten tegen het gangbare (anarchisme), doorgeslagen hobbie-isme, "ik geef mijn bek een duw" want het is een forum, etc. De angst regeert op de fora. Het is allemaal al eerder gezegd. Ik post niet veel meer op de fora. In dat licht zijn ontmoetingen met foraleden een goed iets. Zo zie je elkaar in het echt en blijkt de wereld er soms al anders uit te zien. Er is dan in ieder geval wat minder kans op vooringenomenheid of beeldvorming dan er binnen de contect van een fora mogelijk is. Ik kan mij helemaal vinden in wat je zegt. Ik zie enige gelijkenis met autorijden. Men durft anderen te snijden, voor te kruipen, aan de kant te jagen, etc. Durven dezelfde mensen deze dingen ook voor de kassa bij de supermarkt? Het zal wel met een of andere oerdrift in de mens te maken hebben. Eigenlijk zijn wij dieren. Nou vooruit dan: iets meer dan dieren, wij vermoorden elkaar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 26 april 2014 Author Report Share Posted 26 april 2014 Beste Jongensdroom, wil je hem ook van mij de vriendelijke groeten overbrengen? Zijn kennis, inzicht en vriendelijkheid worden hier zeer gemist. Heb ik jou eigenlijk al eens bedankt voor al je fijne reacties, mijn beste? Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 26 april 2014 Report Share Posted 26 april 2014 ja leuk, dank-je-wel-dag. dank je wel, forumbeheer, voor alle goeie dingen hear. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 26 april 2014 Author Report Share Posted 26 april 2014 De eerste Koningsdag is nu op tv. Ik krijg plotseling heel sterk de behoefte om Koningin Maxima persoonlijk te bedanken . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 26 april 2014 Members Report Share Posted 26 april 2014 Ik kan mij helemaal vinden in wat je zegt. Ik zie enige gelijkenis met autorijden. Men durft anderen te snijden, voor te kruipen, aan de kant te jagen, etc. Durven dezelfde mensen deze dingen ook voor de kassa bij de supermarkt? Het zal wel met een of andere oerdrift in de mens te maken hebben. Eigenlijk zijn wij dieren. Nou vooruit dan: iets meer dan dieren, wij vermoorden elkaar. Ik denk dat hier wel een kern van waarheid in zit. Vanachter het veilige scherm van de computer kan er blijkbaar een totaal andere gedragscode gelden als in real life face to face. Daar heb ik, en het beheer met mij, echt wel begrip voor. Kiezen voor een ban is dan ook het laatste wat we willen. Terugkijkend naar het afgelopen jaar zijn er 4 uitgedeeld, 2 op eigen aanbreng van de gebande (iets wat ik niet begrijp, maar gelukkig hoef ik me er verder ook niet mee te bemoeien), en 2 aan RAVON. De eerste was voor een week, de 2e vlak daarop voor eeuwig. Ook iets waar ik niet achter kan staan, voor een langduriger periode als een week kan ik begrijpen, maar waar dat ''eeuwig'' vandaan komt? Dat is mij te definitief. Blijkbaar is een dergelijke ban dan ook gemeengoed op fora, ze handhaven deze laatste maatregel eigenlijk allemaal. Nog even aangaande de laatste ban aan RAVON, deze is niet alleen uitgevoerd vanwege zijn commentaar richting het beheer welke onder geen enkele noemer meer als ''fatsoenlijk'' kan worden aangewend, maar vooral vanwege 10-tallen klachten van verschillende andere gebruikers. Hier kunnen we kort of lang over gaan zitten discussiëren, daar RAVON zich hier echter niet kan verdedigen en het beheer er zich verder toch niet over uit zal laten, zullen we het daar gewoon bij moeten laten. Wel heb ik een andere vraag aan jullie: Daar het beheer er eigenlijk geen tijd voor heeft, de Webmaster met andere dingen bezig zou moeten zijn en ik het simpelweg niet wil en kan hebben we eigenlijk maar 1 Moderator. Wie vindt van zichzelf dat hij de taak van Moderator aan zou kunnen (en denk daar goed over na voor je jezelf aanbied, dit is moeilijker als dat het lijkt) en voelt zich geroepen om dit -anoniem (!)- op het forum in te vullen? Het hoeft niet voor niets, daarvoor gaat alleen de zon op, je gaat er echter ook niet rijk van worden. Het zou ons in ieder geval een hoop werk schelen zodat we ons met dingen zoals de vormgeving en de software bezig zouden kunnen houden. Reageren hoeft (logisch lijkt me) niet hier, stuur mij even een PB mocht je je geroepen voelen. Die onvrede en vingerwijzingen moeten nu maar eens een keer tot het verleden gaan behoren zodat we ons hier weer kunnen focussen op wat de bedoeling is, Muziek en de High-End Weergave hiervan... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 26 april 2014 Author Report Share Posted 26 april 2014 Ik denk dat hier wel een kern van waarheid in zit. Vanachter het veilige scherm van de computer kan er blijkbaar een totaal andere gedragscode gelden als in real life face to face. Daar heb ik, en het beheer met mij, echt wel begrip voor. Kiezen voor een ban is dan ook het laatste wat we willen. Terugkijkend naar het afgelopen jaar zijn er 4 uitgedeeld, 2 op eigen aanbreng van de gebande (iets wat ik niet begrijp, maar gelukkig hoef ik me er verder ook niet mee te bemoeien), en 2 aan RAVON. De eerste was voor een week, de 2e vlak daarop voor eeuwig. Ook iets waar ik niet achter kan staan, voor een langduriger periode als een week kan ik begrijpen, maar waar dat ''eeuwig'' vandaan komt? Dat is mij te definitief. Blijkbaar is een dergelijke ban dan ook gemeengoed op fora, ze handhaven deze laatste maatregel eigenlijk allemaal. Nog even aangaande de laatste ban aan RAVON, deze is niet alleen uitgevoerd vanwege zijn commentaar richting het beheer welke onder geen enkele noemer meer als ''fatsoenlijk'' kan worden aangewend, maar vooral vanwege 10-tallen klachten van verschillende andere gebruikers. Hier kunnen we kort of lang over gaan zitten discussiëren, daar RAVON zich hier echter niet kan verdedigen en het beheer er zich verder toch niet over uit zal laten, zullen we het daar gewoon bij moeten laten. Wel heb ik een andere vraag aan jullie: Daar het beheer er eigenlijk geen tijd voor heeft, de Webmaster met andere dingen bezig zou moeten zijn en ik het simpelweg niet wil en kan hebben we eigenlijk maar 1 Moderator. Wie vindt van zichzelf dat hij de taak van Moderator aan zou kunnen (en denk daar goed overna voor je jezelf aanbied, dit is moeilijker als dat het lijkt) en voelt zich geroepen om dit -anoniem (!)- op het forum in te vullen? Het hoeft niet voor niets, daarvoor gaat alleen de zon op, je gaat er echter ook niet rijk van worden. Het zou ons in ieder geval een hoop werk schelen zodat we ons met dingen zoals de vormgeving en de software bezig zouden kunnen houden. Reageren hoeft (logisch lijkt me) niet hier, stuur mij even een PB mocht je je geroepen voelen. Die onvrede en vingerwijzingen moeten nu maar eens een keer tot het verleden gaan behoren zodat we ons hier weer kunnen focussen op wat de bedoeling is, Muziek en de High-End Weergave hiervan... Dat is een duidelijk verhaal Marco. Wat ik niet wist, is dat er tientallen klachten waren over RAVON. Als ik 10 keer klaag over 1 persoon, telt dat dan als 10 klachten? Ik begrijp dat jij een ban voor eeuwig ook te lang vindt. Hebben jij en Onno geen regels afgesproken met de beheerder? Voor alle duidelijkheid: ik kan meer dan goed met Ber opschieten, maar probeer hier toch objectief naar te kijken. Groeten, Wil Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 26 april 2014 Members Report Share Posted 26 april 2014 Tja,weet je Wil, daar is nooit wat over afgesproken. We zijn er nooit van uit gegaan dat het zo ver zou moeten komen. Het is wel een punt voor discussie (niet hier btw) op een later tijdstip. Aangaande die klachten (niet specifiek over RAVON, ook dat doen we niet hier), ik gaf dat al aan tientallen klachten van VERSCHILLENDE gebruikers. Als jij 10 klachten over mij indiend, is dat er nog steeds maar 1. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 26 april 2014 Author Report Share Posted 26 april 2014 Tja,weet je Wil, daar is nooit wat over afgesproken. We zijn er nooit van uit gegaan dat het zo ver zou moeten komen. Het is wel een punt voor discussie (niet hier btw) op een later tijdstip. Aangaande die klachten (niet specifiek over RAVON, ook dat doen we niet hier), ik gaf dat al aan tientallen klachten van VERSCHILLENDE gebruikers. Als jij 10 klachten over mij indiend, is dat er nog steeds maar 1. Bedankt voor je antwoord Marco, wordt gewaardeerd. Wat ik echter niet begrijp is, waar zoveel klagers vandaan komen? Ik zie in totaal slechts 10 verschillende mensen regelmatig wat posten. Voor mij is een ban for life een uiterst serieuze zaak, die 100% neutraal behandeld moet worden. Daarom onthoud ik mij in deze van felle reacties, grappen en grollen. Maar ik zou wel heel graag willen weten, waar die tientallen mensen dan vandaan komen? Groeten, Wil Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 26 april 2014 Report Share Posted 26 april 2014 tientallen. das niet min. ik neem dat 'klacht indienen' zeg maar 'officieel' is, in de zin van een berichtje aan de moderatoren ? groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts