Jump to content

Het Verschijnsel Forum

Jongensdroom
 Share

Recommended Posts

Gaat het over op "Rapporteer" klikken (iets wat misschien wel te laag drempelig is)? Je kunt er ook per ongeluk op klikken (hoewel je waarchijnlijk wel een reden moet opgeven) en niet iedere "rapoortage" hoeft gegrond te zijn.

Ik heb (jaren terug) ooit wel eens een klacht ingediend toen 3 froumleden een ander forum lid gezamelijk gingen zitten afkatten en belachelijk maken, maar (veel erger) ook persoonlijke gegevens enberoepsgegevens van het forumlid op het fourm online gingen zetten (ook al waren dat gegevens die elders openbaar te vinden waren), ik vond dat een brug te ver gaan.

Verder het gekissebis en gezeur welke  je soms hier leest, gaat negens over, is alleen maar vermoeiend om te lezen, maar wel jammer dat het tot dit leidt.

Ik zou iig geen moderator willen worden, moet je al dat gzeur gaan zitten uitpluizen.

• Members

Als laatste reactie aangaande dit hekele punt, jazeker, tientallen klachten binnengekomen via pb van diverse forumleden. Kunnen we dit nu laten rusten? Dit is simpelweg niet iets om hier te bespreken.

Misschien dat we ons weer eens druk kunnen maken om het ''Recensie'' draadje?

Reviews gedaan door forumleden is wel heel snel de nek omgedraaid doordat er blijkbaar niemand diezelfde nek durft uit te steken.

Als de handel het massaal laat afweten (ik kan moeilijk 5 x een Blumenhofer beschikbaar stellen), zijn er dan geen forumleden die de eigen speaker een keer een week bij een ander forumlid durven neerzetten voor een review? Dat zou dat draadje in ieder geval in ere houden. Op de huidige manier heeft een leuk en goed initiatief een veel te kort leven!

ik zit niet te wachten op luidsprekers op bezoek, en de mijne zijn de groot voor uit-logeren.

maar accessoires op allerlei vlak (geen draaitafel spul want mijn Thorens is niet in orde) wil ik wel testen.

groet

On 26-4-2014 at 11:41, Jongensdroom said:

Bedankt voor je antwoord Marco, wordt gewaardeerd. 

Wat ik echter niet begrijp is, waar zoveel klagers vandaan komen? Ik zie in totaal slechts 10 verschillende mensen regelmatig wat posten. Voor mij is een ban for life een uiterst serieuze zaak, die 100% neutraal behandeld moet worden. Daarom onthoud ik mij in deze van felle reacties, grappen en grollen. Maar ik zou wel heel graag willen weten, waar die tientallen mensen dan vandaan komen? 

Groeten,

Wil

Juist. Tientallen met hetzelfde ip adres ?

Niet dat ik argwanend ben richting beheer, maar een of andere conspirancy tegen RAVON sluit ik niet uit.

Het gros van de gebruikers die hier regelmatig wat rondhangen vindt het volgens mij jammer.

deze aantijging wil ik bewezen of ontkracht zien. want ik geloof ik er helemaal niks van, gezien het langdurig uiterst onaangename gedrag van RAVON.

en voor de duidelijkheid: ik heb nooit een klacht tegen hem ingediend (tegen niemand overigens). daar was hij niet relevant genoeg voor.

groet

ps leuk onderwerp voor een poll wel :)

Het doet wel een beetje pijn. Ik vind het een prima goze. Hij is bij mij een keer komen meten en toen ik de benzine wilde betalen wilde hij dat niet. Levenslang vind ik wel erg lang.

Wat mij betreft is de ban terecht en je merkt het al op het forum hier dat er weer ervaringen uitgewisseld worden.

Dat was niet mogelijk met ravon erbij.

Ook zijn er weer leden die terug komen nu de ban een fijt is.

Dit zegt wel genoeg denk ik.

Edit niet passende opmerking verwijderd.

Edited by kappa7

On 26-4-2014 at 18:41, robx said:

deze aantijging wil ik bewezen of ontkracht zien. want ik geloof ik er helemaal niks van, gezien het langdurig uiterst onaangename gedrag van RAVON.

en voor de duidelijkheid: ik heb nooit een klacht tegen hem ingediend (tegen niemand overigens). daar was hij niet relevant genoeg voor.

groet

ps leuk onderwerp voor een poll wel :)

Misschien reageerde hij wel onaangenaam op onaangename reacties!?  

Ik heb nog nooit een klacht over iemand ingediend. Ik kan voor mezelf opkomen.

Als er een poll komt, stel ik voor om over iedereen even te stemmen.

On 26-4-2014 at 22:19, Jongensdroom said:

Misschien reageerde hij wel onaangenaam op onaangename reacties!?

En dat was ook het enige wat hij deed.

Ik heb hem nog nooit kunnen betrappen op iets dat inhoudelijk op het onderwerp in ging.

Sorry hoor maar dan kan je in het echt toch nog nog zo aardig zijn maar als hij dat hier niet laat zien dan is dit maar beter zo.

Dit is iets dat hij zelf in de hand heeft gehad, hij is vaak genoeg gewaarschuwd maar blijft gewoon doorgaan, dan weetje dat dit kan gebeuren.

Hoe triest het ook is.

Ben ik het wel mee eens George. Ik begrijp het ook niet, dat mensen maar blijven "zuigen". Ik heb ook zeker geen klacht ingediend, wat niet wegneemt, dat ik het soms ook tenenkrommend zat te lezen.Waar gáát het eigenlijk om. We zijn hier toch om dingen van elkaar te leren en daarnaast ook een hoop lol te hebben  :D . Want dát kan ik hier de laatste tijd ook wel weer waarderen, de humor die in het verleden niet zo nadrukkelijk aanwezig was.......

Het is aan het forumbeheer om regels te stellen op basis waarvan je hier deelneemt. Als dat betekent dat iemand een eeuwige ban krijgt dan is dat zo. Prima dat we allemaal een mening hebben, maar uiteindelijk beslist het forumbeheer daarover en niet de deelnemers. En als Ravon dan terug mag, dan geldt dat ook voor ieder ander. Overigens lijkt mij een tweede ban gelijk voor het leven ook wel lang.

Misschien zit Ravon er helemaal niet op te springen om terug te komen. Misschien moet hij eens aangeven hoe hij zijn forumdeelname ziet als hij weer mag toetreden en hoe een verdere ban daarmee voorkomen kan worden. Ik ken de discussies niet die gevoerd zijn, daarvoor zit ik te weinig op de fora. Men zegt altijd dat waar twee ruzie maken, twee schuld hebben. Misschien moet Ravon gevraagd worden hoe hij zijn eigen rol ziet.

Uiteindelijk kun je niet iedereen tevreden houden op de fora. Daar is er gewoonweg te weinig samenhang voor.

Misschien even wat history.

R.A.V.O.N. heeft al eerder een ban voor het leven gekregen hier toen hij nog onder de naam RAVON aanwezig was.

Meneer heeft zich dus een tweede keer ingeschreven.

Dus dat hij bij zijn tweede ban deze gelijk ook voor het leven krijgt is dan niet zo gek toch.

Ik heb ook geen klacht ingediend. Ravon mag van mij dan ook graag terug komen.

Dan is er tenminste weer wat discussie en gaat het ergens over.

Wanneer we het allemaal met elkaar eens zijn wordt het ook zo'n klef zooitje.

:)

nou liever niet. de bijdragen van ravon stimuleerden geen discussies, maar legden de boel lam. ik heb diverse mensen zien typen dat ze vanwege hem wegbleven. heb ik iemand anders nooit zien veroorzaken.

en idd dit is de 2e ban for life.

groet

Ik ben het met iedereen hartstikke oneens. Dus klef? Ten tijde van r heb ik me vaak maar ingehouden omdat ik niet zat te wachten op zijn cynisme.
En ik ben ook een tijd weggebleven. Voor mij is forummen toch tamelijk emotioneel. :wacko:

On 27-4-2014 at 09:08, robx said:

nou liever niet. de bijdragen van ravon stimuleerden geen discussies, maar legden de boel lam. ik heb diverse mensen zien typen dat ze vanwege hem wegbleven. heb ik iemand anders nooit zien veroorzaken.

en idd dit is de 2e ban for life.

groet

Ik vond vooral de ( m.i.) achterbakse maniertjes die hij hanteerde erg vervelend. Via gesprekken met het ene lid de ander weer proberen te "pakken", heel kinderachtig. Ik zou zelf niet wegblijven door dat gedrag. Ik spreek zo iemand rechtstreeks aan en zeg wat ik er van vind.

On 26-4-2014 at 12:10, Arden said:

Misschien dat we ons weer eens druk kunnen maken om het ''Recensie'' draadje?

Reviews gedaan door forumleden is wel heel snel de nek omgedraaid doordat er blijkbaar niemand diezelfde nek durft uit te steken.

Als de handel het massaal laat afweten (ik kan moeilijk 5 x een Blumenhofer beschikbaar stellen), zijn er dan geen forumleden die de eigen speaker een keer een week bij een ander forumlid durven neerzetten voor een review? Dat zou dat draadje in ieder geval in ere houden. Op de huidige manier heeft een leuk en goed initiatief een veel te kort leven!

Mijn speakers verwacht ik niet dat ik die ergens kan plaatsen, daarnaast zijn ze ook niet meer te koop en voel ik daar ook niet veel voor om mee te gaan slepen.

Ik kan echter wel een draaitafel ter beschikking stellen compleet met arm en element.

Het gaat dan om mijn totaal verbouwde TD160 met mijn eigen arm er op.

Het element is een Acutex 420STR MM element dus je phono trap moet voorzien zijn van een MM aansluiting.

De tafel wordt bij je thuis neer gezet en afgesteld.

Verder kan je er rustig een paar weken mee spelen en een indruk opdoen.

De naald is net ingespeeld verwacht ik geen problemen mee.

Het is dus de rechter tafel.

P1060823_zps21e221cb.jpg

Mocht iemand de ruimte hebben om deze even te stallen dan hor ik dat graag.

On 25-4-2014 at 07:57, goodtube said:

Over bannen... Wat een kinderachtig mechanisme is dat.

Dat zou je ook eens aan de mods op ZBA moeten uitleggen. :-(

Daar heb ik een levenslange ban gekregen omdat ik een klacht indiende tegen één van de mods (Wowly)

omdat hij publiekelijk een lid uitsloot van deelname aan een luisterdag. 

On 2-5-2014 at 12:27, spido said:

Wie zijn hobby een beetje serieus neemt, heeft geen tijd voor zoiets...  <_<

Ik ben 48 uur per dag arbeidsongeschikt, ik kom nergens meer aan toe, kan er nooit even mee stoppen. a227.gif

On 2-5-2014 at 13:24, TL 200 said:

Ik ben 48 uur per dag arbeidsongeschikt, ik kom nergens meer aan toe, kan er nooit even mee stoppen. a227.gif

Ik kan je de hand schudden broeder.

Volkomen kut als je "uitgerangeerd" bent ........ 

Het ergste vind ik nog dat ik mijn hobby, die tevens mijn werk en passie was, niet meer kan uitvoeren.

De enige manier waarop ik nog een beetje met de (audio) hobby bezig kan zijn is mijn kennis delen via de fora.

Ik hoop dat mijn bijdragen zinvol zijn en anderen weer inspireren of verder op weg kunnen helpen.

voel ik me nog een beetje nuttig. ;)