morel Posted 9 juni 2003 Report Share Posted 9 juni 2003 wie kan mij iets over de camtech 8000a vertellen zoals vermogen (ik heb morel luidsprekers met zeer laag rendement 86db waneer is de eerste uitgekomen en waneer is de laatste serie gemaakt? waarom hebben camtech en audiolab de zelfde versterker gemaakt? deze versterker klinkt trouwens wel heel mooi (droog.neutraal mischien een beetje tam) ik heb hiervoor een accuphase 206 gehad en deze hield mischien mn speakers wel beter in bedwang maar klinkt toch niet zo veel beter!!! wat is er zo speciaal aan de 8000a Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 9 juni 2003 Report Share Posted 9 juni 2003 Het Engelse merk heette Audiolab, maar er is bijvoorbeeld een NL luidsprekermerk dat ook Aaudiolab heet. Vandaar dat Audiolab in NL Camtech werd genoemd. Inmiddels is de tent een paar jaar geleden verkocht aan Tagmclaren. Oude importeur was Durob en nu Transtec. Audiolab stond in Engeland wel goed bekend. Transtec heeft van Tagmclaren nog geen successtory kunnen maken. Ik heb bij een van Durob zaken nog wel eens een demo set zien staan. Groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
morel Posted 9 juni 2003 Author Report Share Posted 9 juni 2003 ha die carl dank voor het bericht weet jij mischien waar ik nog aan info kan komen omtrent serie nr ik zou graag willen weten hoe oud mnversterker is en wat technische gegevens groet martin morel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nederbelg Posted 10 juni 2003 Report Share Posted 10 juni 2003 Als hij door Durob is geimporteerd kunnen die je misschien de leeftijd/bouwjaar wel vertellen, zie website Durob. Zelf heb ik ook een Camtech 8000A (nieuw gekocht in 1995), welke het nog uitstekend doet. Misschien dat ik wel het eindversterker deel los ga koppelen en eens ga experimenteren met een losse eindbak (misschien zelfs met buizen). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nederbelg Posted 12 juni 2003 Report Share Posted 12 juni 2003 Ik heb zowel de manual als de folder nog liggen en ook nog een artikel over de camtech uit een hifiblad, maar heb helaas geen scanner dus kan ze niet mailen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RAMA Posted 13 juni 2003 Report Share Posted 13 juni 2003 Ik heb zelf de Camtech, een snelle, analitisch klinkende versterker. Onverwoestbaar, ik heb hem nu 10 jaar en staat dag en nacht aan. Kan wel de neiging hebben om te dun te klinken maar dit ligt ook aan de luidsprekerkeuze. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jack van Dijk Posted 13 juni 2003 Report Share Posted 13 juni 2003 Als je Tag McLaren een email stuurt (helpdesk@tagmclaren.com) met het serie nummer dan kunnen zij je wel meer informatie geven over wanneer deze versterker is gebouwd en van wanneer tot wanneer hij op de markt was. Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bird Posted 14 juni 2003 Report Share Posted 14 juni 2003 Met analitisch wordt waarschijnlijk bedoelt helder, tegen het dunne aan. Hij klinkt in mijn oren absoluut niet warm, nieuwere modellen zoals de s klinken rustiger en harmonieuzer. Hij staat momenteel op m'n slaapkamer op Epos waar ik toevallig tegenaan ben gelopen, klinkt technisch erg goed maar mis wat kleuring/muzikaliteit maar daar word aan gesleuteld.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
morel Posted 18 juni 2003 Author Report Share Posted 18 juni 2003 bedankt voor de reacties op de camtech 8000a dat er zoveel meningen zijn over deze versterker verbaast mij toch wel het enige wat ik kan zeggen is dat deze versterker op mn morels (zelfbouw,nou ja modificatie van de audiolabor lql 155 kast + extra topkast voor de mw114s midunit) zeer droog en bijna kleurloos klinkt (maar geen nad sound dus) en er dus zeer veel detail in zit aan de andere kant kan ik me heel goed voorstellen dat er meningen zijn dat de versterker totaal geen gevoel laat horen (de vloeiende karakters van sommige instrumenten worden wat af gevlakt) maar ik doe daar zelf mischien zelf wel aan mee door er een zeer neutrale interlink voor te gebruiken(siltech st18g3)mischien ligt het aan de luidspreker kabel (mit t2 bw) Link to comment Share on other sites More sharing options...
morel Posted 18 juni 2003 Author Report Share Posted 18 juni 2003 beste ome henk ik ben nog steeds heel blijmet mn camtech en zou graag!!!!!!!! een manual willen hebben dus die heb je echt niet voor niets gecopieerd mijn dank hiervoor trouwens aangezien u ook een 8000a heeft heb ik een vraag voor u is het normaal dat de camtech aan de linker zijkant zeer warm wordt (niet aan de kant van de ringkern) ik heb hem open gemaakt(klote torx schroeven) en zag dat er aan het chassis een klein koelblokje zat met een transistor er op geschroefd deze wordt erg heet als deze een tijdje aan staat is het mishien nodig hiervoor een groter koellichaam voor te gebruiken of is dit normaal groet martin morel Link to comment Share on other sites More sharing options...
morel Posted 18 juni 2003 Author Report Share Posted 18 juni 2003 simpel maar ozo doeltrefend geheel links zie je de beruchte transistor op de rand aan de linkerzijde tegen het alu koelblokje mooie foto trouwens Link to comment Share on other sites More sharing options...
morel Posted 18 juni 2003 Author Report Share Posted 18 juni 2003 hoe krijg je een foto bij een reactie ben al een kwartier bezig (hoe bedoel je A technisch) Link to comment Share on other sites More sharing options...
morel Posted 23 juni 2003 Author Report Share Posted 23 juni 2003 bedankt voor de manual ome henk ik heb hem ontvangen mooie set heb je trouwens groet morel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts