TannoJ Posted 23 juni 2002 Report Share Posted 23 juni 2002 Wat ik nou tog weer meemaak! Ik heb laatst een partij lp's gekocht van goede kwaliteit (geen tikken, krassen etc.). Alleen sommige platen passen net niet om de as van mijn Thorens. Komt dit vaker voor??? Wie weet een manier om het gat wat groter te maken zonder de boel al te veel te beschadigen? Mvrgr John Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 23 juni 2002 Report Share Posted 23 juni 2002 Beste JGCK, Gewoon naar een gereedschapzaak en een ruimer aanschaffen. Even de exacte maat van de as meten met een schuifmaat of nog mooier met een micrometer dan ruimer door de LP en de maat is mooier en naukeuriger dan dat hij was. Wat heb je een geluk dat ze niet passen en iets te klein zijn dan kun je ze beter maken . MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
depeter Posted 23 juni 2002 Report Share Posted 23 juni 2002 Of gewoon de diameter opmeten en met een staalboortje van de zelfde diameter voorzichtig doorboren. VR GR DEPETER Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maarten Posted 23 juni 2002 Report Share Posted 23 juni 2002 Geplaatst door JGCK:Wat ik nou tog weer meemaak! Ik heb laatst een partij lp's gekocht van goede kwaliteit (geen tikken, krassen etc.). Alleen sommige platen passen net niet om de as van mijn Thorens. Komt dit vaker voor??? Wie weet een manier om het gat wat groter te maken zonder de boel al te veel te beschadigen? Mvrgr John He John, Heb ik ook nogal eens. Het is echt maar heeeeel weinig wat eraf/eruit moet. Het zal dus wel heiligschennis zijn wat ik doe: maar ik steek er 1 poot van een schaar in en draai zonder kracht uit te oefen 1 a 2 keer die schaar rond. Daarna past hij prima en heeft hij in de regel nog steeds minder speling dan sommige andere LP's. Een boor maakt er een grotere rommel van, want het gaat echt om niets. groeten, Maarten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 23 juni 2002 Report Share Posted 23 juni 2002 Beste Liefhebbers, Oh Oh Oh schaar...gloeiende priem....schroevendraaier....staalboor...een kogel doorheen schieten... wel de juiste maat ! Ik weet het ik ben een zeurpiet wat Vinyl betreft maar de ervaring leert dat de meesten onder ons ongeveer tussen de 30 en 40 LP Link to comment Share on other sites More sharing options...
depeter Posted 23 juni 2002 Report Share Posted 23 juni 2002 Nou, Nou, doe met de rest maar wat........? VR GR DEPETER Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 23 juni 2002 Report Share Posted 23 juni 2002 Geplaatst door depeter:Nou, Nou, doe met de rest maar wat........? VR GR DEPETER wat je graag wilt maar hou het wel heel MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 23 juni 2002 Report Share Posted 23 juni 2002 Geplaatst door JGCK:Wat ik nou tog weer meemaak! Ik heb laatst een partij lp's gekocht van goede kwaliteit (geen tikken, krassen etc.). Alleen sommige platen passen net niet om de as van mijn Thorens. Komt dit vaker voor??? Wie weet een manier om het gat wat groter te maken zonder de boel al te veel te beschadigen? Mvrgr John Hoi John, Voor dat doel heb ik een oude BIC-pen liggen, die ik aan de schrijfzijde v.d. pen door het gat v.d. lp steek en vervolgens, met wat lichte druk, een paar keer ronddraai! Je kunt dit aan weerszijden van de lp even herhalen! Door de ronde en conisch uitlopende vorm van de pen krijg je een perfect pasvorm over de as van je draaitafel! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Posted 23 juni 2002 Report Share Posted 23 juni 2002 Hallo John, Ik heb het zelfde probleem als ik re-releases koop van het label Universal, die passen ook niet om de as van mijn Pro-ject Perpective. Groetjes Jan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 23 juni 2002 Report Share Posted 23 juni 2002 Geplaatst door Ome Henk: Ach, je kunt toch ook je as ff bij vijlen... (gewoon ff laten draaien en de vijl er tegenaan houden) Bij deze distanti Link to comment Share on other sites More sharing options...
TannoJ Posted 23 juni 2002 Author Report Share Posted 23 juni 2002 Bedankt voor de tips! Ik denk dat ik eens ga beginnen met een bic-pen... Mvrgr John Link to comment Share on other sites More sharing options...
TannoJ Posted 23 juni 2002 Author Report Share Posted 23 juni 2002 Geplaatst door Ome Henk: Ach, je kunt toch ook je as ff bij vijlen... (gewoon ff laten draaien en de vijl er tegenaan houden) Hahaha, we kunnen natuurlijk ook Ome Henk bijvijlen, zodat hij niet meer van die rare dingen zegt over platenspelers! Mvrgr John Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 23 juni 2002 Report Share Posted 23 juni 2002 Geplaatst door Ome Henk: Ach, je kunt toch ook je as ff bij vijlen... (gewoon ff laten draaien en de vijl er tegenaan houden) Beste Ome Henk, " bijvijlen" ?????? dan wordt de as nog dikker, hoe je het wilt "bij" vijlen weet ik niet maar dan is er een dikkere ruimer nodig MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 23 juni 2002 Report Share Posted 23 juni 2002 Het doet um het MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
depeter Posted 23 juni 2002 Report Share Posted 23 juni 2002 Geplaatst door Haudio: Beste Ome Henk, " bijvijlen" ?????? dan wordt de as nog dikker, hoe je het wilt "bij" vijlen weet ik niet maar dan is er een dikkere ruimer nodig Je kunt um ook bij slijpen.Gaat sneller.....? MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest okki-nokki Posted 24 juni 2002 Report Share Posted 24 juni 2002 Even een Bic in het plaatgat rond draaien en de braam is van je plaat. Moed en beleid. Okki-nokki Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts