mart Posted 13 mei 2014 Report Share Posted 13 mei 2014 korte vraag: is een eindversterker van electrocompaniet aw 65 nog van deze tijd? Is geleverd geweest in de periode 87, 88 en 89. Deze heeft een recap gehad. Wat is een reëele prijs? dank Mart Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 13 mei 2014 Report Share Posted 13 mei 2014 dat is uit de jaren van mijn AW250. als ie opgefrist is en verder geen problemen vertoont is er een goede kans dat het geluid je wel bevalt. google maar eens. maar ik zou m wel proefluisteren in je eigen omgeving. ik zie (google) verschillende versies die echter redelijk lijken op de opbouw van mijn AW250. er zijn enkele eenvoudige dingen die 'm goed vooruit helpen: een betere zekering (kijk op de site van Kemp bijv.) en het dempen van de vrolijk meezingende koelribben (waar de transistoren opgeschroefd zitten) alsmede de vlakke kastdelen en de Hema eierdopjes eronder. prijs ... geen idee. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 13 mei 2014 Report Share Posted 13 mei 2014 Mij staat bij dat ze best storingsgevoelig waren. Ik weet niet of er hier gebruikers zijn? Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 13 mei 2014 Report Share Posted 13 mei 2014 ja ik heb de AW250, eerste versie. daarom zei ik 'opgefrist en verder geen problemen vertoont'. de oude AW's waren instabiel (oscillaties tot de dood erop volgt), wat vooral een probleem is na ingrepen. ik ken iemand die dat probleem in mijn AW250 heeft opgelost. dus dat op te lossen mocht het zich voordoen. het geluid weegt wel op tegen ongemakken, voor mij althans. mijn AW250 loopt nu alweer iets van 4 jaar zonder problemen. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 13 mei 2014 Report Share Posted 13 mei 2014 Overigens houd ik best van versterkers die uit de tijd zijn, heb nu 2 Dynaco's uit het verre verleden...klinken best(of juist niet) En spotgoedkoop voor het gebodene Link to comment Share on other sites More sharing options...
mart Posted 14 mei 2014 Author Report Share Posted 14 mei 2014 en de prijs? nieuw waren ze 3000 gulden? en nu na 25 jaar met nieuwe condensatoren van een jaar geleden? ik zie ook geen anderen te koop staan met een prijs indicatie erbij. en hoe zou die zich verhouden tot een jongere Rotel of Cyrus? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 14 mei 2014 Report Share Posted 14 mei 2014 Kijk je ook even naar de stroomafname? Lijkt me er wel toe doen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 14 mei 2014 Report Share Posted 14 mei 2014 Zolang het geen klasse A is zal het wel meevallen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 14 mei 2014 Report Share Posted 14 mei 2014 Kijk je ook even naar de stroomafname? Lijkt me er wel toe doen. Klopt. Ik had dezelfde versie als RobX, maar die moest altijd aan blijven staan. De versterker dan hè . Om écht goed te klinken dan, en dat kostte dan 24/7 230 watt. Dat werd me op een moment toch echt wat teveel. Volgens mij zet Rob hem nu wel uit trouwens.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
mart Posted 14 mei 2014 Author Report Share Posted 14 mei 2014 Kijk je ook even naar de stroomafname? Lijkt me er wel toe doen. mmm.... dat is wel een goede. het is wel een klasse a begreep ik. Dan is een moderne geintegreerde Cyrus of Rotel goedkoper in gebruik schat ik in. Soms zie je iets voorbij komen dat aantrekkelijk is maar bij nader inzien niet praktisch. Maar dat geldt dan voor elke solid state klasse A versterker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 14 mei 2014 Report Share Posted 14 mei 2014 ja ik zet hem uit, niet wegens de stroomrekening maar om hem te ontzien. nu de rest zoveel beter klinkt is de versterker na hooguit 2 uur voldoende op klank. in de middag aan, in de avond muziek. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 14 mei 2014 Report Share Posted 14 mei 2014 Klopt. Ik had dezelfde versie als RobX, maar die moest altijd aan blijven staan. De versterker dan hè . Om écht goed te klinken dan, en dat kostte dan 24/7 230 watt. Dat werd me op een moment toch echt wat teveel. Als het een klasse A versterker is, scheelt het waarschijnlijk wel weer in de stookkosten, dus dat compenseert de boel dan weer een beetje Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 14 mei 2014 Report Share Posted 14 mei 2014 zover ik weet staan deze EC versterkers deels in klasse A. verder dan de gewone A/B instelling, niet zo ver als de vol-klasse A's. dan zou een AW250 denk ik meer dan 230w continue consumeren. die warmte is waar. in de winter althans. heb eens in de zomer een Krell KSA80 (das nog een kleine) in huis gehad, de ramen moesten open zoveel hitte gaf ie af. en het klonk ook nog beroerd. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
mart Posted 17 mei 2014 Author Report Share Posted 17 mei 2014 hij was al verkocht en ik ga nu achter een parasound aan. Lees ik alleen maar positieve reviews over. bekend hier? Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 18 mei 2014 Report Share Posted 18 mei 2014 hij was al verkocht en ik ga nu achter een parasound aan. Lees ik alleen maar positieve reviews over. bekend hier? Welke bedoel je, er zijn nogal wat verschillende. kijk hier voor alle oudere modellen:http://www.parasound.com/vintage/. En ja, ik ben redelijk bekend hier. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 18 mei 2014 Report Share Posted 18 mei 2014 Bien étonnés de se trouver ensemble :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 18 mei 2014 Report Share Posted 18 mei 2014 Bien étonnés de se trouver ensemble :-) Bon mot Link to comment Share on other sites More sharing options...
mart Posted 18 mei 2014 Author Report Share Posted 18 mei 2014 ze moeten nog komen maar via mp een oude pre: p/fet 900 en een iets minder oude hca 1000a spannend! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts