Jump to content

Kabeldag High-End Forum

Recommended Posts

Kabeldag High-End Forum;

Op zondag 14 september 2014 organiseren Ivan, JD en Kappa7 een gezellige Forumdag met als onderwerp een kabelvergelijk.

Locatie:  Scouting Alexandergroep, Watervalweg 175, 3853PS in Ermelo.

Bijdrage:  € 15,00 p.p. voor zaalhuur, koffie, thee, frisdrank en broodjes.

Opgegeven deelnemers;

Arden, Carl,  Hans van L, Ivan, JD, Kappa7,  Leobus,  Marcel Dali, Ove,  Pjotr27(middag), PD,  ReneN,  Ruud,  Mumsoft.

Aangeboden apparatuur;

Bronnen:        Platenspeler (Kappa7)  en  Computer + Weiss Dac2 (JD)

Versterking:    buizen (Kappa7)  en  transistors (Hans van L)

Phono-amp:    Array (Hans van L)

Luidsprekers:  Blumenhofer Big Fun 17 (Arden)

Interlinks:        Kimber PBJ, Kimber KS1010, VanDenHul 102 MKIII, Zelfbouw Air (JD)  //  Sonore ( Arden)  //  Zelfbouw (Audiofreak) //  Zelfbouw (Hans van L)  //  Crystal Cable Ultra en Stealth Sakra (Over Rickland) // Zelfbouw (Leobus) // Zelfbouw Kappa 7

Ls-kabels:       Oehlbach 2,5mm2 (JD)  en  Van den Hul Skyline (Kappa7)  //  Sonore (Arden)

Dagindeling (nog onder voorbehoud);

11.00 - 12.00 Ontvangst deelnemers met koffie, thee en iets voor daar bij.

12.00 - 12.20 Welkomstwoord, uitleg daginhoud, uitleg kabels door Sonore.

12.20 - 13.00 Wennen aan de referentieset en de akoestiek.

13.00 - 13.30 Lunch, zelfbediening.

13.30 - 15.00 Vergelijk interlinks tussen dac en versterker.

korte koffiepauze tussendoor

15.00 - 16.00 Vergelijk interlinks tussen phonoversterker en versterker.

korte koffiepauze tussendoor

16.00 - 17.00 Vergelijk luidsprekerkabels.

17.00 - 18.00 Opruimen geblazen. Helpende handen zijn altijd welkom.

18.00 - 20.00 Diner bij De Schout van Ermel, Putterweg 1, te Ermelo (op eigen kosten);

Opgegeven eters zijn Arden,  Hans van Liempd,  Ivan,  JD,  Kappa7, Ruud,  Sander  

De muziekfragmenten;

Digitale rode draad: Shirley Horn - It could happen

Analoge rode draad:   

n.b. leden die een kabel meebrengen kunnen zelf voor een representatief muziekstuk op lp en/of cd zorgen. deze zal naast het rode draad stuk gedraaid worden.

Beste Wil, ik heb je net gemaild/ge-PB-d.

Ik probeer eerst Arden te contacteren. Maar hij neemt even niet op.

Daarna zal ik Alex bellen. Wellicht ter overvloede: ik heb ooit de winkel A10Audio van Alex bezocht en hij wisselde toen tussen kabels, de verschillen waren goed hoorbaar, dus met de akoestiek zit het daar goed. Voor zover ik weet hebben we niet eerder een kabelvergelijk gehad op het forum, behalve een phonokabel vergelijk, maar niet bij Alex. Wel hebben we eerder een Forumdag gehad bij Alex met phono voorversterkers.  En dat was leuk, gaan we nu de juiste phonokabel uitzoeken bij The Grail SE? :-)

• Members

K'heb je teruggebeld, maar toen nam jij niet op... Ik zat op dat moment bij A10 audio!

Ff aangaande oktober, de eerste weekend is Experienzzz Audio show in Amsterdam, het weekend daarop de Heereveen Lifestyle en Audio Show...

• Members

Ik dacht dat we een ander idee hadden Marco? Een combi van High-end forum en ACL bij mij in het dorp? Ring a bell ???

Klopt! Bovenstaand initiatief van JD is dan ook buiten mij omgegaan. Ik heb nu even niet zo veel tijd, maar ik zal hier morgen ook nog even een draadje over opstarten...

We verhuizen het dorp van Sodejuu wat centraler in Nederland. Of we verdelen Nederland nationaal in verschillende "High End Forum chapters". Waarbij ik de chapter van Noord-Holland, kop van Noord-Holland neem. Daarbij heb ik alleen nog een clubhuis nodig... Moet toch niet zo moeilijk zijn. scratch-head01-idea-animated-animation-s

Als het bij A10 is en iemand mij kan oppikken in 035-noord, lijkt het mij wel leuk om te komen.

Om een aantal oude bekenden weer eens te zien en nieuwe gezichten te leren kennen.

De test sla ik over, ik ga wel als basstrap in een hoekje staan. ;)

Ik pik je wel op...De Sjakie mobiel voldoet prima daarvoor. Leuke gelegenheid om ook weer eens anderen forum mensen te ontmoeten.

Dan kom ik wel naast je staan..in een ander hoekje..dus ook hier geen deelnemer aan de test. En leuk om Pieter de Tweeter de ontmoeten.

Gr Hans

Klopt! Bovenstaand initiatief van JD is dan ook buiten mij omgegaan. Ik heb nu even niet zo veel tijd, maar ik zal hier morgen ook nog even een draadje over opstarten...

Ik was iets te enthousiast. Het mag van mij ook een ander evenement zijn. Ik hoor het graag. Alles is goed :).  

• Members

Geeft niets JD, beter overenthousiast dan een gebrek aan animo!

Het ''probleem'' is even het volgende: wij waren van plan om een Workshop te organiseren met Cock en Arnold van Sonore AC aangaande de aandrijvingen van draaitafels, de mogelijheden en de moeilijkheden welke hiermee samengaan en hoe die op te lossen. Daar wij dit graag wilden combineren met Audioclub Limburg moest hier eerst een datum voor worden geprikt met deze Audioclub daar deze clubdagen altijd op woensdag plaatsvinden, en dan ook nog eens in de avond. Hier was nog geen uitsluitsel over, buiten dat dit in principe in September zou moeten plaatsvinden. Hier was dus nog het wachten op voordat we dit hier naar buiten wilden brengen. Op het moment dat we deze dag kunnen plannen (wat dan op een zaterdagochtend/middag in Roermond zou plaatsvinden in het clubhuis bij Sodejuu in de straat) zou het dan ook hier worden bekend gemaakt.

Maar bij deze dus, een High-End forum dag in combinatie met Audioclub Limburg. Mochten jullie echter nog wat in Oktober willen plannen, be my guest, geen punt, niet alles hoeft via mij of het Beheer te worden georganiseerd.

Onze opzet was echter deze keer om er een echt druk bezocht iets van te maken (voor de here demonstrateurs/workshop alleen maar mooi), we verwachten eigenlijk zeker tegen de 100 man op deze manier. Maakt het in mijn optiek dubbel zo leuk. Het laatste wachten is nu dus nog op de datum van Sodejuu, dan kan ook voor deze dag een officieel draadje worden opgestart!

BTW, mocht er nog behoefte zijn aan idd wat kabelinformatie, ik denk dat de heren C+A daar ook het nodige over kwijt kunnen op zo'n dag, ook daarin hebben zij een werkwijze die eigenlijk van alles en iedereen afwijkt. Een eventueel prima punt dus als 2e onderwerp na de pauze tijdens deze workshop...

• Members

Wel voor de meeste een eind uit de buurt.

Tja, dat is nu de Nederlandse bekrompenheid ten top. Voor een korting van een paar tientjes rijden we van de ene kant van het land naar de andere, maar als er ergens iets wordt georganiseerd moet het om de hoek zijn. Nederland blijkt dan ineens te groot?

@Ivan, Experienzzz is dat Lifestyle Event in de RAI gecombineerd met de voormalige VAD of X-fi georganiseerd door Audio/Video2day uit het Belgische ( http://www.experienzzz.nl/ ). Ze waren de X-fi organisatie net voor, zodat deze niet zijn eigen plan kon trekken. Daar de prijzen weer ouderwets VAD zijn is de animo van deelnemers ''enorm'' om het zo maar te zeggen. De deelnemers worden nu maar als merk gepresenteerd, dan lijken het er nog wat. De week daarop is een soortgelijk iets in het Heereveen stadion, dit wordt gedeeltelijk georganiseerd door Ben Hoedjes. Ik heb daar mijn ruimtes al gereserveerd, daar zie ik, ondanks (of juist door) de lokatie meer in...

Arden, on 31 May 2014 - 09:30 AM, said:Arden, on 31 May 2014 - 09:30 AM, said:

Geeft niets JD, beter overenthousiast dan een gebrek aan animo!

Het ''probleem'' is even het volgende: wij waren van plan om een Workshop te organiseren met Cock en Arnold van Sonore AC aangaande de aandrijvingen van draaitafels, de mogelijheden en de moeilijkheden welke hiermee samengaan en hoe die op te lossen. Daar wij dit graag wilden combineren met Audioclub Limburg moest hier eerst een datum voor worden geprikt met deze Audioclub daar deze clubdagen altijd op woensdag plaatsvinden, en dan ook nog eens in de avond. Hier was nog geen uitsluitsel over, buiten dat dit in principe in September zou moeten plaatsvinden. Hier was dus nog het wachten op voordat we dit hier naar buiten wilden brengen. Op het moment dat we deze dag kunnen plannen (wat dan op een zaterdagochtend/middag in Roermond zou plaatsvinden in het clubhuis bij Sodejuu in de straat) zou het dan ook hier worden bekend gemaakt.

Maar bij deze dus, een High-End forum dag in combinatie met Audioclub Limburg. Mochten jullie echter nog wat in Oktober willen plannen, be my guest, geen punt, niet alles hoeft via mij of het Beheer te worden georganiseerd.

Onze opzet was echter deze keer om er een echt druk bezocht iets van te maken (voor de here demonstrateurs/workshop alleen maar mooi), we verwachten eigenlijk zeker tegen de 100 man op deze manier. Maakt het in mijn optiek dubbel zo leuk. Het laatste wachten is nu dus nog op de datum van Sodejuu, dan kan ook voor deze dag een officieel draadje worden opgestart!

BTW, mocht er nog behoefte zijn aan idd wat kabelinformatie, ik denk dat de heren C+A daar ook het nodige over kwijt kunnen op zo'n dag, ook daarin hebben zij een werkwijze die eigenlijk van alles en iedereen afwijkt. Een eventueel prima punt dus als 2e onderwerp na de pauze tijdens deze workshop...

Bedankt voor je Fiat Arden. Ik was net aan een nieuwe auto toe :D

Jongelui,

Ivan en ik gaan weer in conclaaf. Wij zorgen er voor dat er op korte termijn witte rook uit jullie beeldschermen komt.

De namen van 3 nieuwe deelnemers zijn zojuist toegevoegd.

Ik ben ook wel weer in voor een dagje High-end.

Zet mij ook maar op de lijst.

En voor de mensen die hier uit de buurt komen en mee willen rijden.

Geen probleem.

Marco kan ik vast voor het motor event een plaatsje reserveren.:-)

Lijkt me een interessante dag.

Ik hoor vanmiddag dat er nogal veel evenementen zijn in de periode september-november.

Zou dat een belemmering kunnen zijn?

Ivan heeft Alex nog niet kunnen bereiken.

Als het aan mij ligt komen wij binnenkort met een concreet plan. Nog even geduld allemaal.

Ik ben ook wel weer in voor een dagje High-end.

Zet mij ook maar op de lijst.

En voor de mensen die hier uit de buurt komen en mee willen rijden.

Geen probleem.

Marco kan ik vast voor het motor event een plaatsje reserveren.:-)

Lijkt me een interessante dag.

Best leuk om weer een keer in 't diepe zuiden naar Roger, + AC Limburg om een High-end meeting mee te maken, been a very long time.

Groeten,

Jerry

Best leuk om weer een keer in 't diepe zuiden naar Roger, + AC Limburg om een High-end meeting mee te maken, been a very long time.

Groeten,

Jerry

Uh Jerry, deze dag vindt waarschijnlijk bij Amsterdam plaats. Ik ben zo vrij, je er toch bij te zetten.